Motorn låter högt och hojen går lite sämre

Diavel2014

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2021
Hoj
Ducati Diavel
Hej,

har en Diavel -14 som börjat låta väldigt högt samt att den går sämre. Enda som jag kan påminna mig som har hänt är att jag tankade 98 istället för 95. Annars har den bara stått i garaget några dagar. Har ni någon tanke vad det kan bero på?

Omöjligt att veta men det beror inte på att du tankat 98.

Har du kollat att avgassystemet sitter som det ska? Ingen mutter som lossnat eller skruv som gått av?

Mvh,
Ingvar

Hej,

har en Diavel -14 som börjat låta väldigt högt samt att den går sämre. Enda som jag kan påminna mig som har hänt är att jag tankade 98 istället för 95. Annars har den bara stått i garaget några dagar. Har ni någon tanke vad det kan bero på?

Avgasljud?
Mekaniska ljud?
Kollat oljenivån...?

Glömt öronpropparna när du körde med passagerare? Nivån på svaren lär inte bli bättre än så här med så pass lite input.

Ducati är som KTM det är begränsad livslängd därav att många ducati trots pris och år inte gått så många mil. Man vågar inte som ägare ?

Skämt o sido du får nog förklara lite bättre vad du tycker dej höra och var du hör detta.

Fram bak eller någon sida av hojen. Vid avgas system. Vid toppar. Du får precisera lite noggrannare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT