Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wassup skrev:undra om nån vet vad det kan bero på att mc har dog när man väntar på att den ska komma upp i värme har hänt 1 gång tyckte det va kontsigt så bäst att höra mig fördetta hände under 15+ och sol
kan ha missupfattat detta men ska inte den göra ett vacum så att den släpper fram soppa? som en vacum kran?Droopfy skrev:svarar som jag gjorde nyss på ett annat inlägg...![]()
kolla så luftningen till tanken fungerar så den inte börjar suga vakuum. då kommer inte mycke soppa fram.
kan vara en bra idé att kika lite bränslefilter och sånt med.
Wassup skrev:kan ha missupfattat detta men ska inte den göra ett vacum så att den släpper fram soppa? som en vacum kran?
Nix. Vakuumkranen får sitt vakuum från ett av insugsrören för att öppna för soppaflödet.Wassup skrev:kan ha missupfattat detta men ska inte den göra ett vacum så att den släpper fram soppa? som en vacum kran?
Wassup skrev:nepp detta vart misstolkat. ber om ursäkt. detta hände innan vintern och det har bara hänt 1 gång undra bara vad sånt kan bero på.jag vart litenär det hände. har inte haft någe problem med det utan var mest intresserad att höra från folk med kunskap om mc vad det kan vara. tänka sig lite som fu. förebyggande underhåll.
fast kan väll klämma in en till fråga så man slipper starta ny tråd.
jag tömde fuggarna och nu när det blir vår måste ju dom fyllas men soppan rinner ju inte ner om mc inte hoppar igång för då får man ju inte vacumet som behövs. Hur fyller man fuggarna igen. ska man gnugga igång hojen lr?
Wassup skrev:nepp detta vart misstolkat. ber om ursäkt. detta hände innan vintern och det har bara hänt 1 gång undra bara vad sånt kan bero på.jag vart litenär det hände. har inte haft någe problem med det utan var mest intresserad att höra från folk med kunskap om mc vad det kan vara. tänka sig lite som fu. förebyggande underhåll.
jag tömde fuggarna och nu när det blir vår måste ju dom fyllas men soppan rinner ju inte ner om mc inte hoppar igång för då får man ju inte vacumet som behövs. Hur fyller man fuggarna igen. ska man gnugga igång hojen lr?
måste kolla om jag har nått sånt läge. hitta ingen soppan kran i huve tagetLånga farbron skrev:Brukar finnas ett PRI-läge på bensinkranen,då öppnar den utan vaccum.
kanske man e blind vem vet. när jag tömde fuggarna sådrog jag bort vacumslangen och gasa bort soppan som tog en Jäv*a tid att göra.tt4224t skrev:Kan du hjälpa en tok som mig med en upplysning om vad oxiderad bensin är?
Vänligen
tt4224t
Skrev du så för att jävlas med dina hojåkande bröder?skruvis skrev:... när den startas lite då & då under vintern.
Robban_C skrev:Kan vi nu sluta rekommendera detta garagegasande i fortsättningen?

Robban_C skrev:Skrev du så för att jävlas med dina hojåkande bröder?![]()
![]()
Ämnet har avhandlats så många gånger förr men vi tar det en gång till:
Man ska INTE hålla på och starta då och då under vintern. Det finns INGA fördelar med detta men det finns ett antal nackdelar.
Batteriet hinner INTE laddas påtagligt på tio minuters körning.
Motor och avgassystem utsätts för kondens som inte går ur.
Stiften slaggar igen med risk för startproblem som följd och det hjälper INTE att motorn når upp till rätt temp.
Oljan späds (i viss mån) ut eftersom soppan kondenseras mot cylinderväggarna vid kallstart.
Utan att specifikt ge mig på skruvis:
Kan vi nu sluta rekommendera detta garagegasande i fortsättningen?
) illa vid mig men jag har blivit rekomenderad detta glömde tillägga att går det så kör jag ett par varv på parkeringen med för att motionera fjädringen (läs: packboxarna).. ska iofs. inte påstå att jag gör det lite då & då utan det blir kanske 1 gång max 2 ggr under vintern... men men nu är mitt skitgarage både kallt & fuktigt (ja ser ut som morgondagg i bland), så det var kanske därför jag fick rekomendationen att varmkör han ordentligt så du blir av med fukten i framförallt avgasrören?|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|