Motorn dör vid rödljusen.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ibland så stannar motorn på min hoj, händer oftast när man står still vid rödljusen, har även hänt på motorvägen en gång när jag frikopplade bara för att kunna skaka liv i min bortdomnade hand.
Den startar hur lätt och fint som helst efteråt och går bra (kan vara lite ryckig i gången när den e kall, men det är väl kanske normalt). Är det någon som har varit med om nått liknande och hur kurerade ni det?
Det är lite pinsamt när man har knött sig vid rödljuset och så dör hojen precis innan det slår om till grönt.

FUBAR skrev:
2237490 Ibland så stannar motorn på min hoj, händer oftast när man står still vid rödljusen, har även hänt på motorvägen en gång när jag frikopplade bara för att kunna skaka liv i min bortdomnade hand.
Den startar hur lätt och fint som helst efteråt och går bra (kan vara lite ryckig i gången när den e kall, men det är väl kanske normalt). Är det någon som har varit med om nått liknande och hur kurerade ni det?
Det är lite pinsamt när man har knött sig vid rödljuset och så dör hojen precis innan det slår om till grönt.

för lågt inställd tomgång bara?

Hojjen skrev:
2237491 för lågt inställd tomgång bara?
kommer inte ihåg vad den ligger på, men ibland kan det stå i 5 minuter utan problem medans vissa gånger så klarar den inte ens 30 sek så det känns inte som det kan bero på det. Den dör för mig ca varannan gång jag är ute och kör, vilket är ganska ofta tycker jag.

FUBAR skrev:
2237499 kommer inte ihåg vad den ligger på, men ibland kan det stå i 5 minuter utan problem medans vissa gånger så klarar den inte ens 30 sek så det känns inte som det kan bero på det. Den dör för mig ca varannan gång jag är ute och kör, vilket är ganska ofta tycker jag.

kan ändå vara tomgången , beror lite på hur varm den e och så så e de lite från gång till gång , testa att vrida upp tomgången lite , de e lätt testat ... annars e de väll bara och gasa lite så den inte står på tomgång helt

Hojjen skrev:
2237503 kan ändå vara tomgången , beror lite på hur varm den e och så så e de lite från gång till gång , testa att vrida upp tomgången lite , de e lätt testat ... annars e de väll bara och gasa lite så den inte står på tomgång helt
Ja det e sant, det skadar ju inte att testa.

Kalle_rs skrev:
2237512 Skruva upp tomgången något, och om det inte hjälper kolla stiften och luftfiltret.
ska testa.
Var inne lite på stiften också, luftfiltret e nybytt iaf.
Stiften är bytta för ca 800 mil sen, kanske är dags för nya igen.

FUBAR skrev:
2237513 ska testa.
Var inne lite på stiften också, luftfiltret e nybytt iaf.
Stiften är bytta för ca 800 mil sen, kanske är dags för nya igen.

kan ju också vara troligt :)

EDIT: du får testa dig fram lite

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!