Motorn dör vid gaspådrag

carl__

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
RD350 + Aerox
Tjena, ursäkta att tråden berör en mopedmotor. Har försökt på alla mopedsidor men det är omöjligt att få seriösa svar.

Iaf, mopeden dör vid gaspådrag. Låter som den går för lite bensin. Detta trors att clipset på nålen är i nedersta läget samt blandskruven är en bra bit ut.

Cylinder, förgasare och rör är nyligen bytta.

[YOUTUBE-ID]PTvTp3edrcg[/YOUTUBE-ID]

Behöver hjälp

MVH
 
Du har en tjej moppe och inte är tjej är felet :D

Nej men antingen får den för lite luft eller soppa
 
Ofc



Antagligen för mycket luft. Men har ställt in blandskruven så den varvar så mycket som möjligt och höjt nålen max. Vad kan man göra mer?


Förmodar att OFC betyder "of course"

Nålhöjden spelar in upp till halv gas - cirka - och är en finjustering.
Blandskruven ännu längre ner, mot tomgång typ - också finjustering.

Du behöver bestycka upp förgasaren, och hoppas att storleken på förgasaren räcker till för trimmet.

Ställ nålen i mittläge, blandningskruven i utgångsläge - och byt huvudmunstycke tills det börjar lira.

Sen kan du moderera med nålhöjd om den inte riktigt "svarar" från tomgång till halv gas.
 
Förmodar att OFC betyder "of course"

Nålhöjden spelar in upp till halv gas - cirka - och är en finjustering.
Blandskruven ännu längre ner, mot tomgång typ - också finjustering.

Du behöver bestycka upp förgasaren, och hoppas att storleken på förgasaren räcker till för trimmet.

Ställ nålen i mittläge, blandningskruven i utgångsläge - och byt huvudmunstycke tills det börjar lira.

Storleken på förgasaren räcker. 19mm är det.
Huvudmunstycket är även way to stort - 120

Prövat med nålen i mittenläge och skruven på blandskruven till man blir tokig :huvet

Prövade med en Dellorto 17,5 förgasare. Hade nålen i mitten och luftskruven ca 1,5 varv ut. Huvudmunstycket var på 95.
 
Har kommit fram till att det typ är förgasaren det är fel på ? :S

Kan nästan inte vara något annat, hur gör man en felsökning på en förgasare?
 
Var resultatet exakt samma när du körde 17 förgasare??
Tips är att ringa runt lite firmor som säljer moppe trimm, Även testa på sidor där de kör moppeRACE de personerna vet ju lite mer om vilka saker som fungerar ihop.
Tycker 120 munstycket låter lite stort....

På min tid köpte jag 6 munstycken och testade från 75-110
Börja lågt och se vad skillnaderna blir.
Se även till att den får luft som den skall, dvs kolla så luftfilter m.m. är fräsht.
 
Nope, fungerade med 17,5.

Kan det vara sa att den far for mycket bensin? Eller skulle den do annorlunda da?
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top