motorn (cylindrarna) rasslar

och givetvis byter du båda chlipsen och kolvbultslagret. kanske är det tom dax för en ny kolv.
Jag hade åtminstone vänt uppochner på motorn o sett om dragningskraften hade fått ut något ur vevhuset

och givetvis byter du båda chlipsen och kolvbultslagret. kanske är det tom dax för en ny kolv.
Jag hade åtminstone vänt uppochner på motorn o sett om dragningskraften hade fått ut något ur vevhuset

med tanke på att den ska säljas när som helst så är jag inte så jätte taggad på att lägga ner massa pengar på det. dessutom ser kolven fin ut.. rekomenderas att byta clippsen på båda kolvar och båda kolvbultslagerna?? kolv är iallafall uteslutet i nuläget.

Jag har en gång för länge sedan tappat ned en låsring i vevhuset och tänkte att " ah va faan " slängde på cylinder, topp och staratde, kom ca 10 meter innan den nedtappade låsringen satt fint inkilad mellan kolv och cylindervägg.
Så vad tror du jag tycker att du ska göra :)

ja, men jag har kört mycket med den även om den har rasslat.. skulle det inte redan ha hänt något då? :va finns ju givetvis inga garantier på det men man kan ju hoppas..

Last edited:
med tanke på att den ska säljas när som helst så är jag inte så jätte taggad på att lägga ner massa pengar på det. dessutom ser kolven fin ut.. rekomenderas att byta clippsen på båda kolvar och båda kolvbultslagerna?? kolv är iallafall uteslutet i nuläget.

ja, men jag har kört mycket med den även om den har rasslat.. skulle det inte redan ha hänt något då? :va finns ju givetvis inga garantier på det men man kan ju hoppas..

Jag skulle iaf klyvt motorn och försäkrat mej om att det inte ligger ngt i vevhuset som kan hoppa upp och tvärlåsa kolven och på så sätt ge en bakhjulslåsning.
Du kan få dej ditt livs tripp om du får en bakhjulslåsning i 100.

clipps och nållager är nu beställt, hoppas det löser det hela.
är det någon som vet hur hårt man ska dra toppen? har ingen verkstadshandbok och hitta inget när jag googla..

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard