motorkrångel gsx-r750-92

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
har nyligen haft problem med bensinkranen och det har lett till att motorn fått lite soppa och att den gått ojämnt som om den bara gick på 3 burkar.

skruvade lite i kranen o rengjorde den och det gick kalas igen.
men sen en dag öppnade jag lite på en av gasarna för att kolla hur trottelstoppena satt och skruvade ihop igen lagade även kylaren då den hade en liten spricka.

sen dess gick den precis som vid tillfället med soppaknas.
under 6k rpm går den skit men över det så går den fint, om man inte drar FÖR snabbt på rullen :confused:

idag rev jag en hel del, kollade kranen igen och den ser bra ut, slet bort alla strypningar(brickor och trottelstop), kollade så spjällena öppnar som dom ska. trodde det skulle vara löst men icke :fatta!
går att köra om man kör som en gubbe på kromsläde men ingen vilja alls att dra ur ordentligt på varven :(

så vad kan det vara?

ska riva ner igen och kolla stiften och trottlarna men efter det har jag ingen aning vad som kan fela.

Hjälp mig snabbt, hojen har stått i en vecka och jag har ABSTINENS :huvet

Hade liknande problem på min hojj.. En verkstad rengjorde förgasarna. Men problemen va kvar så jag kollade tanken.. En välldans massa skit! rostavlagringar osv. Sköljde ut den med bensin 6-7 ggr.. nu går den prima! :tuttar kanske inte är det som är felet, men kan ju vara värt att prova, om du misstänker soppaproblem. lycka till!

Det finns en annan tråd som liknar den här, inklusive symptom. Den grabben hade monterat tillbaks trottelnålarna felaktigt så att den fick för mycket soppa vid låg- och mellangas men gick bra på fullgas.

HanneZ skrev:
Tippar på att du inte fick ihop de bra när du pillade på troppelstoppen.

saken är att jag varit i gasarna två gånger, andra gången var jag riktigt noga att kolla att trottlarna rörde sig som dom skulle, kan iof vara att dom tjärvar.
kanske lika bra att ta lös hela förknasarbryggan och rengöra alla fyra ordentligt.

andersbrink skrev:
Det finns en annan tråd som liknar den här, inklusive symptom. Den grabben hade monterat tillbaks trottelnålarna felaktigt så att den fick för mycket soppa vid låg- och mellangas men gick bra på fullgas.

inte rört clipsen på nålarna så jag vet inte om det kan vara det heller :/

sen går den som den ska om man vrider på rullen långsamt så motorn hinner med att varva upp, dvs den går att varva ur fint men tant agda i sin opel kaddet -83 kör ifrån en :huvet

kan det vara att en av trottlarna kärvar och öppnar inte snabbt nog?

Last edited:
nu går cykeln som ett skållat troll igen :banana

var stiften som surat igen, nästa gång jag får för mig att strypa en motor ska jag inte glömma att bestycka om förgasarna :kocko

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra