Motorkåpa med stenkänning Yamaha WR 250 F

Xises

Fartgalen stoppkloss
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
En blå lill-retta, Honda CBR 125 R Repsol, Yamaha WR 250 f -08
Hello.

Då har man på premiärturen på nya hojjen den turen att man kraschar generatorkåpan. :huvet

Innan jag plockade bort kåpan så tänkte jag, "det är väl bara att fixa med lite kemisk metall", men när jag väl monterade ner den så såg jag att det var ganska mycket skadat. Så nu behöver jag alltså tips på hur jag ska fixa detta. Köpa ny är en sista utväg om det absolut inte går att laga. Jag provar hellre att laga den. :tungan

Hur tycker ni då jag ska göra. Skickar upp lite bilder både inifrån och utifrån.

Bifogat

• _MG_3461.jpg
    _MG_3461.jpg
    202.1 KB · Visningar: 61
  • _MG_3458.jpg
    _MG_3458.jpg
    196.8 KB · Visningar: 64
Under förutsättning att det e aluminium,å det brukar det vara,så hade jag svetsat det. Inget tvivel i mitt sinne en ggn.
Hade knackat bitarna på plats så gott jag kunde sen tagit en roterande fil för alumnium å slipat ett svetsdike.
Ner med HF;en iom att det e gjutgods å gärna förvärma om det går. I annat fall elda kåpan varm med mkt begränsad ström å därefter klivit in med mellan 80 å 100ampere beroende på hur kåpan svarar. Svetsen hade jag utan tvivel lagt utifrån.
Lite ny svart färg....så e skadan på sin höjd ett samtalsämne med polarna sen.

Under förutsättning att det e aluminium,å det brukar det vara,så hade jag svetsat det. Inget tvivel i mitt sinne en ggn.
Hade knackat bitarna på plats så gott jag kunde sen tagit en roterande fil för alumnium å slipat ett svetsdike.
Ner med HF;en iom att det e gjutgods å gärna förvärma om det går. I annat fall elda kåpan varm med mkt begränsad ström å därefter klivit in med mellan 80 å 100ampere beroende på hur kåpan svarar. Svetsen hade jag utan tvivel lagt utifrån.
Lite ny svart färg....så e skadan på sin höjd ett samtalsämne med polarna sen.

Du vet verkligen vad du snackar om:yoparty Tack för ett jättebra svar:krama

Min far har ett gäng svetsare på sitt jobb som jag ska kontakta imorrn.

Jag hade kört JB weld, men sen så är jag ingen svetsare...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti