Motorisk snyfthistoria

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja eftersom jag bara har timmar kvar till semestern o jag har informerat runtom, passar jag på att snyfta till en smula.

Jag saknar min lilla kines som står i förrådet till förmån för min fullvuxna Speed T. Den lille smidige, högljudda hojen som känns så enkel (trots både ABS, Cruise Control, överdriven bromskapacitet osv.) som man bara vill hoppa på o åka en runda på.
Den store med sin fullvuxna karaktär, motorkraften från lågvarv, all teknik och nykänsla...ja den är ju det mesta jag behöver i alla avseenden vad gäller tvåhjulsfordon, men något drar åt kinesen. Fan vet vad. *snyft*

Och vilken hoj kan du snyfta över som du inte har tillgänglig just nu då? Är det lika sünd om dig?

Jag saknar min KTM som står i garaget. Det känns inte bra att köra den när jag får indikering på att något är galet.

Saknar mina första Transalp. 😢
Borde aldrig sålt den.

Jag saknar lite min Z1000SX, men anledningen att jag sålde den finns fortfarande kvar, den var tung och hade fjädring gjord av tvättsvamp.
Men den var rätt trevlig för långturer.

Det är ett jävla aber att inga tillverkare kan göra en riiktig sporttourer, en med 200 hästar, 200 kg, hårda sidoväskor, lite mer upprätt sittställning och styv fjädring och vassa bromsar.
En literklubba som är lite mer långtursanpassad helt enkelt!

Varför måste alla sporttourers vara kåpklädda nakenhojar med 60kg för mycket onödigt bjäfs?

Jag får köpa mig en H2 SX och mappa om den till 280 häst så den iaf har lika mycket effekt som vikt. :hihi

Saknar min R100RS -78.

Otroligt kapabel långfärdshoj oavsett underlag med 19” framhjul och 20cm fjädringsväg. 70 råstarka hk och 213 kilo tjänstevikt. Medföljande verktygssats räcker till nästan allt underhåll och ev reparationer och lång räckvidd med 23 liters tank och 0,46 i snittförbrukning. Världshistoriens bästa kåpa på det.

Och ett stycke industrihistoria.

1aa60d8cd8a50e7c1ac93e658e68a9fa.jpg

f886e604599187ea4832c324791d4c26.jpg

e2248d2c87770e5a1a3dc275e5410668.jpg

7bf2e3025b2dbd5f6e3d7333c382168b.jpg

Last edited:
Jag saknar lite min Z1000SX, men anledningen att jag sålde den finns fortfarande kvar, den var tung och hade fjädring gjord av tvättsvamp.
Men den var rätt trevlig för långturer.

Det är ett jävla aber att inga tillverkare kan göra en riiktig sporttourer, en med 200 hästar, 200 kg, hårda sidoväskor, lite mer upprätt sittställning och styv fjädring och vassa bromsar.
En literklubba som är lite mer långtursanpassad helt enkelt!

Varför måste alla sporttourers vara kåpklädda nakenhojar med 60kg för mycket onödigt bjäfs?

Jag får köpa mig en H2 SX och mappa om den till 280 häst så den iaf har lika mycket effekt som vikt. :hihi
Har gjort samma resa en Z1000SX efter den en H2-SX+ kan inte säga att jag upplevde några problem med fjädringen på min Z1000SX det var en -14 (körde aldrig bana med den) men väldigt bra körställning och pigg och roligt motor karaktär.

Men visst var den elektroniska fjädringen mycket bättre på H2-SX. Sen skicka den på ganska bra när man var på det humöret.

Idag har jag 2 cyklar som ersättning Versys1000 och ZX-10R så kan inte säga att jag saknar dom gamla så mycket

Nu kom jag på att jag saknar mina gröna ZX7:or -98 *snyft, snyft*

Roliga att meka med, råa motorer och superfränt ljud.

Har gjort samma resa en Z1000SX efter den en H2-SX+ kan inte säga att jag upplevde några problem med fjädringen på min Z1000SX det var en -14 (körde aldrig bana med den) men väldigt bra körställning och pigg och roligt motor karaktär.

Men visst var den elektroniska fjädringen mycket bättre på H2-SX. Sen skicka den på ganska bra när man var på det humöret.

Idag har jag 2 cyklar som ersättning Versys1000 och ZX-10R så kan inte säga att jag saknar dom gamla så mycket
Jag har själv en GSXR1000 och en Shiver 750, så lite samma.

Saknar min Honda SP-1, förtrollande vacker och den hojen jag först gjorde knäskrap med.
Lyckligtvis kom jag över en plansch där hojen figurerar från generalagenten och som nu har förgyllt olika väggar i 25 år.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show