Motorhaveri!

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Kopparspån i oljan :huvet

Vad jag har förstått så har ett vevlager gått åt helvete!
Jag undrar då, vem ska man lämna in hojen till? Vem är duktig och billig (om den kombinationen finns) och vem kan Aprilia (Rotaxmotorerna) bäst?
Byta vevlager kostar säkert en regäl slant! Är det lönt? Vad är rimligt att betala för detta...?

Ska man köpa en begagnad motor på e-bay? (Tack för länken Xyx) Det känns lite som att köpa grisen i säcken......

Är nybörjare på hoj, därför alla frågor......

Detta hände: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116454

leta motor på våra svenska skrotar först.

ebay känns lite tveksamt när det gäller just motorer.
på skroten får man iaf kvitto, garanti & har ett fysiskt ställe att gå och klaga hos.

jag vet att påarps mc service (Johan) är duktig på motorer.
ring honom & fråga vad det kan kosta.

Påarps MC-Service
Eldareg. 3, 260 33 PÅARP
Tfn/Fax 042-22 89 89
Mobiltfn 070-545 92 64

wonderwizard skrev:
2107260 leta motor på våra svenska skrotar först.

ebay känns lite tveksamt när det gäller just motorer.
på skroten får man iaf kvitto, garanti & har ett fysiskt ställe att gå och klaga hos.

jag vet att påarps mc service (Johan) är duktig på motorer.
ring honom & fråga vad det kan kosta.

Påarps MC-Service
Eldareg. 3, 260 33 PÅARP
Tfn/Fax 042-22 89 89
Mobiltfn 070-545 92 64

Jepp han har dessutom humana priser och lämnar grejorna på utlåvad tid :tummenupp

Nu sitter jag här o väntar på att alla Aprilia nördarna ska basunera ut om kvalitet hit o kvalitet dit...o mille e det bästa som hänt den moderna världen..blablabla..

men icke... :fatta! :7peta

skit tråkigt med hojen basse....lider verkligen med dig.
hade jag kunnat (fysiskt) så hade jag ställt upp med hjälp iallafall.

Easy_Mike skrev:
2107576 Nu sitter jag här o väntar på att alla Aprilia nördarna ska basunera ut om kvalitet hit o kvalitet dit...o mille e det bästa som hänt den moderna världen..blablabla..

men icke... :fatta! :7peta

Tror inte lagrena i en Kwak-motor skulle hålla bättre utan olja än lagrena i en Rotaxmotor.
:7peta

xyx skrev:
2107583 Tror inte lagrena i en Kwak-motor skulle hålla bättre utan olja än lagrena i en Rotaxmotor.
:7peta

nä...troligen inte... :hihi

:felämne
men saken är den att om man yttrar..Kawa är den bästa hojen genom tiderna tex..så kan du ge dig fan på att 30 st mille ägare får nippran...
men nu när det e sönder...ja...då lyser dom med sin frånvaro... :fakta

Jag hade gärna hjälpt dig,men jag har så satans begränsat med tid. Motorn är otroligt lättmekad,jag kan hjälpa dig med verkstadshandbok,råd och tips,eventuellt en källa till en eller två begagnade snurror samt eventuellt plats i min verkstad och hjälp...allt beroende på hur mycket du kan göra själv samt när.../mvh Johan :tummenupp

#57 Thundrace skrev:
2109530 Jag hade gärna hjälpt dig,men jag har så satans begränsat med tid. Motorn är otroligt lättmekad,jag kan hjälpa dig med verkstadshandbok,råd och tips,eventuellt en källa till en eller två begagnade snurror samt eventuellt plats i min verkstad och hjälp...allt beroende på hur mycket du kan göra själv samt när.../mvh Johan :tummenupp

Som det verkar nu så skulle jag vilja ha en begagnad motor, till rätt pris naturligtvis.......

#57 Thundrace skrev:
2109530 Jag hade gärna hjälpt dig,men jag har så satans begränsat med tid. Motorn är otroligt lättmekad,jag kan hjälpa dig med verkstadshandbok,råd och tips,eventuellt en källa till en eller två begagnade snurror samt eventuellt plats i min verkstad och hjälp...allt beroende på hur mycket du kan göra själv samt när.../mvh Johan :tummenupp

:yoparty :tummenupp

#57 Thundrace skrev:

Helt otroligt egentligen!!! :tummenupp :tummenupp

Jag känner inte dig, och du erbjuder mig en plats att meka på, tips och råd och verkstadshandböcker osv.

Hojfolk är ett speciellt släkte, det märker man mer och mer (positivt menat) !

Tack så länge, du lär höra av mig :D :tummenupp

Har du någon verkstad eller välsorterat garage kan du pma mig ;)

Byta motor innan man vet vad som gått sönder .. ja, då är man inte snål ialla fall!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing