Nu har jag äntligen fått lite tid och ork över till att tag i att fixa hojen så att man kanske åtminstone kan vara med på B-racet på Sviestad. Men jag är lite osäker på om cylindrarna är i så dåligt skick som jag tror, så jag har lagt upp lite bilder här och tänkte om det kanske är någon som kunde hjälpa mig att bedöma skicket på dom. Räcker det kanska att nikasila om dom?
Kolvarna tycker jag ser rätt slitna ut, dom ser iallafall värre ut än dom beggade kolvarna som jag fick med till hojen. Så dom ska bytas iallafall.
Sen så undrar jag om det är bökigt att renovera vevpartiet? Lilländan på klovstaken går att vicka nån millimeter åt varje håll och enligt manualen så är det dags att fixa det då.
Kolvarna tycker jag ser rätt slitna ut, dom ser iallafall värre ut än dom beggade kolvarna som jag fick med till hojen. Så dom ska bytas iallafall.
Sen så undrar jag om det är bökigt att renovera vevpartiet? Lilländan på klovstaken går att vicka nån millimeter åt varje håll och enligt manualen så är det dags att fixa det då.