Motorförening

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning!

Jag håller på och ska möjligtvis dra igång en motorförening för lokala förmågor här i Sveg.
Tanken var från början bara att ha ett forum att samlas vid men tanken har växt på mig till att det vore kul att ha en förening. Så under dagen slängde jag ut en krok om att få tag på ett garage/klubb-lokal.
Men jag undrar, ungefär hur mycket brukar man kunna få i bidrag till lokalhyra?

//Hinkas

Vet inte exakt. Men har ni någon ungdomsverksamhet kanske det går att få ut lite mera iaf. Just nu har iofs de flesta kommunerna i länet en ganska så hårt ansträngd ekonomi så det kan vara svårt att få ut något alls. Men det kan ju alltid vara värt att försöka.

Skulle ni ha startat en hemslöjdsförening eller något sånt har ni säkert kunna pungslå både kommun och landsting på en hel del mera pengar än om ni startar en motorförening. "Väggbonadernas vänner" skulle nog kunna håva in en del cash.

Många kommuner ger inte längre bidrag alls till motorrelaterade föreningar, så är det här (vi har en nystartad förening).
Om ändå möjligheten finns så brukar kraven vara så ställda att det i princip inte är möjligt ändå.
Ta en medlemsavgift som täcker lokalhyran, då blir det enklast.

Lyckas ni värva en massa tjejer till föreningen så kan ni ändå lyckas få bidrag, det finns alltid pengar till jämnställdhetsprojekt!

Bilda en kamratförening.
Åtminstone förr, så fick man bidrag samt kunde hålla fester för medlemmarna.
Behövs inget utskänkningstillstånd.
Tillfälligt medlemskap löses vid dörren.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år