motorer?

gybi

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
ransta
Hoj
minmoto
hej får hem min minimoto på freda o ja undrar om d e svårt o få tag på reservdelar trimm o sånnt?.
d finns ju 1000 olika modeller men e d samma motorer?
mvh/ kim
 
Va har du skaffat för modell?

Det verkar iaf som att dom flesta luftkylda 2-taktarna har samma typ av motor dock med lite varierande storlek på cylinder och förgasare.
Ex: 14E,16(med en bokstav efter som talar om färgen), M1, Lucky seven mm...
 
Den påminner om min (16F och är den modell som säljs här på sporthoj) ram mässigt och lika plast men med annorlunda bromsar än vad jag har. Min är på 39 cc skulle inte förvåna mej om den där oxå är på det även om det står 50cc.
Tror till 99% att det passar med delar från tex w-motoracing, dealy eller BBmoto.
Men tycker priset var högt.

Klart det är kul med mini men nu har ju hojsäsongen dragit igång så blir väl inte så mycket miniåkande.
 
okay. d e en släckting som säljer dom. han har tydligen sållt över 200 st o en har gått sönder så d verkar ju itne va riktit skit som vissa e, ja tyckte priset verkade högt ja me men dom billia 200kr klassen verkar ju bara gå sönder va ja har hört. har ingen mc så d blir mini för mej hela sommaren=)..
tack för all hjälp föresten :D
 
gybi skrev:
okay. d e en släckting som säljer dom. han har tydligen sållt över 200 st o en har gått sönder så d verkar ju itne va riktit skit som vissa e, ja tyckte priset verkade högt ja me men dom billia 200kr klassen verkar ju bara gå sönder va ja har hört. har ingen mc så d blir mini för mej hela sommaren=)..
tack för all hjälp föresten :D

Den du köpt för det fina överpriset är en 14A, lycka till :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top