Motorcyklists vinter-PTSD?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag kan sitta och bara tänka på vad som helst, plötsligt i någon millisekund är jag ute på någon av vägarna jag ofta åkt. Jag sitter på hojen och känner den där härliga känslan av en solig dag och fin väg. Sen är jag tillbaka i verkligheten med vinter och blask, som en kniv i hjärtat hugger det.

Jag går och kollar ut genom fönstret, genom staketet vid trädet tycker jag mig se formerna av en hoj, vad är det som står där? Jag blinkar och kollar igen, men det var ju inget alls där??

Är jag ensam? :O
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Doktorn ordinerar: Köp fler hojar. Kör i ur och skur under alla årstider.

En billigare lösning är att titta på det goda urvalet av videobloggare. Virtuell körning året runt.

Håller hallucinationerna på en sund nivå.
 

moddlaren

Guest
Köp en regad enduro o ut i åk så skiten sprutar det gör hemskt gott för barnasinnet:)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vinterprojekt! På vintern bygger och donar man, på sommaren kör man. Det är mc-säsong året runt, bara olika aktiviteter.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Har redan gjort det donande som ekonomin tillåter och som faktiskt behövts på hojen. Var underbart att starta hojen efter ventiljustering och inte behöva hänga på gasen för att den skulle hålla igång. Skulle vilja prova byta ljuddämpare men alldeles för dyrt just nu. På så gammal och lite tråkigare hoj är det inte så mycket som är kul att byta heller. Kanske är min fantasi som sätter stopp. Med kallgarage och temperaturer i -10 senaste dagarna är det ingen fröjd heller!

Jävla vinterhelvete!

Sjukt sugen på att leta fram sin första bil, fyrhjuling eller enduro/offroad istället men det är ju de där satans pengarna!
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har redan gjort det donande som ekonomin tillåter och som faktiskt behövts på hojen. Var underbart att starta hojen efter ventiljustering och inte behöva hänga på gasen för att den skulle hålla igång. Skulle vilja prova byta ljuddämpare men alldeles för dyrt just nu. På så gammal och lite tråkigare hoj är det inte så mycket som är kul att byta heller. Kanske är min fantasi som sätter stopp. Med kallgarage och temperaturer i -10 senaste dagarna är det ingen fröjd heller!


Jävla vinterhelvete!

Sjukt sugen på att leta fram sin första bil, fyrhjuling eller enduro/offroad istället men det är ju de där satans pengarna!

Haha "provat att knulla" fan vad bra!

Kolla på lyxfällan:tummenupp
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hur olagligt är det ?
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Vi var ute och fullkörde på min jaktmark och kraftledningsgator igår.
Det är bra för själen.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Motorcyklists vinter-PTSD?

Jag kan sitta och bara tänka på vad som helst, plötsligt i någon millisekund är jag ute på någon av vägarna jag ofta åkt. Jag sitter på hojen och känner den där härliga känslan av en solig dag och fin väg. Sen är jag tillbaka i verkligheten med vinter och blask, som en kniv i hjärtat hugger det.

Jag går och kollar ut genom fönstret, genom staketet vid trädet tycker jag mig se formerna av en hoj, vad är det som står där? Jag blinkar och kollar igen, men det var ju inget alls där??

Är jag ensam? :O

Hoppas verkligen inte att du skall drabbas av PTSD på riktigt...men var gärna lite försiktig med vilka ord du slänger omkring dig. För du lider väl knappast av PTSD? Eller hur? :confused:

Fast om...så är du nog den sköraste jag hört talas om...:rolleyes:

Ord betyder för det mesta en hel del...som t.ex fobi som också numera är ett snudd på förbrukat ord.
Tänk vad kul det varit om det verkligen fanns homofober, funkofober och de nu hittat på för att göra fobidiagnoser värdelösa. F-n tänka sig någon som får panikångest av att se PRIDE-paraden?!:banana
Eller som skrikande springer och gömmer sig efter ett kort möte med någon i rullstol...:huvet

Både fobier och PTSD blir mindre värda för de som faktiskt lider, på riktigt, om man strösslar med dem i alla möjliga märkliga sammanhang...

Å, nej jag lider inte någondera vad jag vet:va....det jag lider av finns det minst ett annat namn på och det är något som andra inte brukar gilla...:rolleyes:
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top