Motorcyklister , lovligt byte ??

alfaholic

Enbent bandit
Gick med
23 May 2009
Hoj
BRP spyder RSS
Jo , i går kväll var jag ute och körde lite i Åkersbergatrakten kommer körandes genom tunneln i södergående riktning vid 19:30 tiden då jag kommer ut ur tunneln så smäller det bara utav helvete i kåpglaset som gåri tusen bitar ! stannar hojen och undrar vad var det där , och tittar upp mut tunnelmynningen och ser två tonåringar som garvar och pekar finger och tycker att dom är allmänt balla ! Vad var det som träffade kåpan då ? Jo , blomkruka ! Fattar inte folk att det hade kunnat gå riktigt illa ?! Och , nej ingen vansinneskörning utan lungn tempo i 50-60 Kmh...

Är det nu så att mc-folket är lovligt byte efter all mediauppmärksamhet om
bombrepor och liknande , är det här kanske nåt för uppdrag granskning att ta upp och förklara att alla hojåkare inte är idioter som bör likvideras...

/Juha

Fy fan alltså....Samhället måste fan få stopp dessa snorungar alltså:mad:

o du ringde inte polisen ? körde efter o gav dom en omgång ?

Ringde polisen , ja men dom brydde sig inte värst mycket "vi ska hålla ögonen öppna" ung. Att försöka få fatt dom småligisterna var rätt lönlöst med tanken på att detta är mitt i Åkersberga centrum med massvis av gömställen och att komma dit där ungarna stog skulle ta minst 3-4 min...

/Juha

Det finns gott om idioter. Tyvärr är fenomenet inte nytt heller, händer väl förhållandevis ofta att folk dumpar saker från gångbroar över motorvägar.

Jävligt roligt "skämt" och man skulle gärna vilja komma gående över en sån bro precis när de gör det... Men risken att man skall få tag på dem är verkligen minimal.

Personligen byter jag fil om jag ser folk stå still på nån bro jag måste åka under.

Det är bättre att åka in och göra en regelrätt anmälan om detta. Klart att polisen inte vill säga mer på telefonen. Men även om dom har extremt små chanser att få tag på de ansvariga så finns det i statistiken.

Jo , jag spanade runt Åkersberga i ca.2 timmar utan resultat...

/Juha

Trist som fan. Det är väl som vanligt ett infall från barn som inte tänker på konsekvenserna. Brukar vara stört omöjligt att få tag i dom efteråt. Hade jag varit lagstiftare hade skampålen återinförts omgående!

Vad var det som träffade kåpan då ? Jo , blomkruka ! Fattar inte folk att det hade kunnat gå riktigt illa ?! Och , nej ingen vansinneskörning utan lungn tempo i 50-60 Kmh...

/Juha

Det är mycket skumt folk i centrum i Åkersberga på kvällstid, där vid tunneln så är det lätt att stå och sabotera och sedan springa, inte en chans att få fast dem, polisen lär inte göra något iaf.. :huvet

Man blir tyvärr inte förvånad, men vilka jävla ungar, blomkruka på mc folk. Då är det ju menat att man ska ramla. Visst dem kanske inte inser faran att ramla i 50 men det kan gå åt helvete. Helt sjukt, vad händer med världen... Tur att dem inte träffade dig i skallen.

Jag råkade ut för liknande sak när jag körde bil. Två ungar, knappt 15, kastade en sten stor som en knytnäve på min bil vid en viadukt. Jag lyckades springa i fatt en. När jag fick tag på honom hotade han mig och försökte slå till mig. Jag skickade ner honom i backen och skrämde honom lite. Han erkände att han hade kastat stenen. Jag tänkte detta går som en dans, när jag släpade honom till polisen. En gäckligt slö polis tog hand om honom. Jag berättade att han hade erkänt.
-Bra sa polisen, då kan du åka hem så fixar detta sig, okej.
Några veckor senare fick jag ett brev från polisen som visade sig vara min anmälan om skadegörelse och killen som jag tog var uppsatt som vittne men gärningsman saknas??????????
Ringde polisen och undrade vad detta var. – vi kan inte förhöra honom om han är under 15 (han hade en månad kvar till 15) utan socialen är med bla bla…
Kontentan av detta var att jag o mitt försäkringsbolag fick stå för skadorna:mad:. Så nu vet man att det är helt meningslöst att kalla på polis om de är under femton. Nästa gång blir det ge dom lite stryk. (detta är den korta versionen)

Jag råkade ut för liknande sak när jag körde bil. Två ungar, knappt 15, kastade en sten stor som en knytnäve på min bil vid en viadukt. Jag lyckades springa i fatt en. När jag fick tag på honom hotade han mig och försökte slå till mig. Jag skickade ner honom i backen och skrämde honom lite. Han erkände att han hade kastat stenen. Jag tänkte detta går som en dans, när jag släpade honom till polisen. En gäckligt slö polis tog hand om honom. Jag berättade att han hade erkänt.
Några veckor senare fick jag ett brev från polisen som visade sig vara min anmälan om skadegörelse och killen som jag tog var uppsatt som vittne men gärningsman saknas??????????
Ringde polisen och undrade vad detta var. – vi kan inte förhöra honom om han är under 15 (han hade en månad kvar till 15) utan socialen är med bla bla…
Kontentan av detta var att jag o mitt försäkringsbolag fick stå för skadorna:mad:. Så nu vet man att det är helt meningslöst att kalla på polis om de är under femton. Nästa gång blir det ge dom lite stryk. (detta är den korta versionen)
precis som du skriver så är det meningslöst att vända sig till polisen, bättre hade det nog varit att åka hem till snorungens föräldrar och ha ett litet snack med dom, samt kräva dom på självrisken.
Iofs så finns det ju idiotföräldrar med, men att dom är pantade är ju faktiskt ganska liten risk..

Men är du 14år eller ? Ta dina jävla rasistiska åsikter och försvinn till ett annat forum istället.

Hur kan det inte finnas en moderator som bannlyser konton som supercoola "2fast"

Sverige är ett land där dess invånare har fria åsikter, man måste få ha åsikter om invandrare som både är negativa och postiva.

Man blir tyvärr inte förvånad, men vilka jävla ungar, blomkruka på mc folk. Då är det ju menat att man ska ramla. Visst dem kanske inte inser faran att ramla i 50 men det kan gå åt helvete. Helt sjukt, vad händer med världen... Tur att dem inte träffade dig i skallen.

Ja, tur att det gick bra trots allt.

Last edited:

Nej men fy fan så sjukt. Fan så snett system. Inte så konstigt att många utnyttjar det. Tänk dig själv. Kunna göra vad du vill utan att riskera straff. Lite som ett "slippa-ut-ur-fängelse-kort" i Monopol fast i verkliga livet... :näsblod :confused:

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025