Motorcyklist prejad av bil....

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki
http://hd.se/svalov/2011/08/12/motorcyklist-prejad-av-vagen/

Vad jag nu undrar, efter att ha läst lite trådar på SH,
har allt fler svenskar börjat leka moralkärringar?

Sergiöst, jag har själv nästan gjort i byxan när man kör bil
och plötsligt susar en hoj förbi xx antal km/h för fort.
Men vadå, ska jag börja prejja andra av vägen för det?
Nu vet jag iofs inte vad anledningen till detta var.
Man jag tycker det är skrämmande att även en oskyldig mc förare
kan när som bli prejjad av en moral kärring, som i värsta fall kan kosta en livet om det vill sej illa till.

Blir så jävla förbannad på alla as i detta landet som ska leka poliser...
För helvete skaffa ett liv. :huvet

Hoppas mc föraren klara sej, och att de jävla aset som prejja honom,
får på huet :näsblod

Trevlig helg ! :banana
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Det verkar vara på modet att preja motorcyklister av vägen nuförtiden!:mad: Eller kan det vara så att fler delar med sig på forum om deras näradödenupplevelser? Finns någon koppling till att det är sent på säsongen och alla volvogubbar med mikropenissyndrom helt enkelt får överslag i huvvet efter några månader av omkörningar på högern, sparkade backspeglar och kEtTingarr i tacket?:va

Frågorna hopar sig, och jag skattar mig själv lycklig som aldrig har råkat ut för detta på hoj. Jag är ju ganska grön på hojen, och i trafiken öht. Ser det ut så här varje år i augusti?:gnissla
 

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki
Det verkar vara på modet att preja motorcyklister av vägen nuförtiden!:mad: Eller kan det vara så att fler delar med sig på forum om deras näradödenupplevelser? Finns någon koppling till att det är sent på säsongen och alla volvogubbar med mikropenissyndrom helt enkelt får överslag i huvvet efter några månader av omkörningar på högern, sparkade backspeglar och kEtTingarr i tacket?:va

Frågorna hopar sig, och jag skattar mig själv lycklig som aldrig har råkat ut för detta på hoj. Jag är ju ganska grön på hojen, och i trafiken öht. Ser det ut så här varje år i augusti?:gnissla


Har faktiskt inte hört tidigare om så många mordförsök, som jag läst detta år... Kanske missat det förr, lr så börjar dom bli fler.. :confused:
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
nästan dagligen så är det nån sovande/telefonpillande/taxameterdonande/tidningsläsande/bilistfucko som försöker ta livet av en på väg till jobbet .... endel svin "vinglar" med flit , domflesta är bara skitskallar som ej orkar vara uppmärksamma på att dom faktiskt kör bil
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Eller så inbildar sig allt fler MC piloter att de är herren på vägen och bilisterna är skyldiga att köra åt sidan när man kommer.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Jag försöker alltid räkna med att varje bilist kan vingla till eller svänga när jag är ute och åker. När jag har en bil i filen bredvid försöker jag alltid att ligga lite bakom, eller åker jag snabbt fram så jag ligger snett framför med bakhjulet vid hans framdörr. Underviker så långt det går att ligga i döda vinkeln eller jämsides/snett bakom.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag skulle dra om en svart Audi på väg till jobbet igår när den själv sticker ut för att köra om. Det är ju lugnt.
Men när den är förbi fortsätter aset att tokgasa och jag fattar inte riktigt vad som händer förrän vi ligger jämsides i 160 och vi kommer ifatt nästa bil :näsblod

Ska man behöva peta ner två växlar inför varje omkörning hädanefter för att inte riskera ligga på fel sida om det blir möte? :brinnerupp

Idioten kan ju ha blivit provocerad av mitt helljus som jag slog på för att varna för omkörningen i början, men hallå.
Han är långsam och jag är snabb. Släpp förbi oss istället. :mad:
 

J Brandt

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Haninge
Hoj
08 Aprillia Sxv 550
Tänk om personen ifråga dör eller lyckas döda några andra för att man själv är så felpantad i skallen att man prejar någon av vägen..

Hur mår ångesten då? Hur länge har man mardrömmar å dåligt samvete?

Det borde folk tänka på.. Idioter.. Jag skiter i om det är en lastbil eller motorcyckel VISA RESPEKT I TRAFIKEN!
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag skulle dra om en svart Audi på väg till jobbet igår när den själv sticker ut för att köra om. Det är ju lugnt.
Men när den är förbi fortsätter aset att tokgasa och jag fattar inte riktigt vad som händer förrän vi ligger jämsides i 160 och vi kommer ifatt nästa bil :näsblod

Ska man behöva peta ner två växlar inför varje omkörning hädanefter för att inte riskera ligga på fel sida om det blir möte? :brinnerupp

Idioten kan ju ha blivit provocerad av mitt helljus som jag slog på för att varna för omkörningen i början, men hallå.
Han är långsam och jag är snabb. Släpp förbi oss istället. :mad:

Läste följande på Audi-forum.com

"Satt som vanligt på väg till jobbet i min svarta Audi och ska köra om en bil. Ser ett hoj-fucko bakom mig som inte är ens nära, inte använder några blinkers så jag kör om. Då lägger sig idioten bakom mig och slår på helljuset. Trampar på plattan och glider om som vanligt då lägger sig hojen breve mig i vänsterfilen och kör parallellet i mötandes körfält. Får vissa sina MC kort i corn-flakespaketet eller?! Har han så långsam hoj att han inte kan acca om min audi får han väl fatta att han får lägga sig bakom"


En kommentar (som fick 123456 st som "gillar")

"Låt han köra om och lägg dig bakom, ta regplåten och sök upp han, ta upp fälgkorset ur bagageluckan på din audi och smasha hans speglar!"


:rolleyes:
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
På tal om respekt.
Jag kan inte minnas sist jag såg någon Tacka en bil som håller undan vid omkörning genom att motblinka med blinkersen när man är förbi.

Jag gör det alltid själv.

Och det är ännu mer sällan man får en snabb ljustutning tillbaka när man tackat som Varsågod.

Fast det värmer alltid lite granna när man får den där ljusglimten tillbaka :kramas
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Läste följande på Audi-forum.com
:tummenupp :D

Ok, ok. Får väl peta ner två pinnar nästa gång och skrämma skiten ur dem istället ;)

Ska även byta ut originalblåset mot värsta Acran så att det inte blir ngt missförtånd om att man faktiskt gazar.
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
På tal om respekt.
Jag kan inte minnas sist jag såg någon Tacka en bil som håller undan vid omkörning genom att motblinka med blinkersen när man är förbi.

Jag gör det alltid själv.

Och det är ännu mer sällan man får en snabb ljustutning tillbaka när man tackat som Varsågod.

Fast det värmer alltid lite granna när man får den där ljusglimten tillbaka :kramas

Brukar alltid vinka till tack när folk lämnar plats/underlättar omkörning , funkar det med , får oftast en "ljustutning" eller blink som gensvar ... men av 100 omkörda så är det på sin höjd 5 st som underlättar så jag blir inte direkt trött i vänsterarmen :)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
av 100 omkörda så är det på sin höjd 5 st som underlättar
Om jag får fortsätta att gnälla lite så är det förvånansvärt många som ligger till vänster på motorvägen fast det är helt fritt till höger och dessutom *vägrar* flytta på sig.

Och är det trefiligt så ligger de i mittfältet fast de blir omkörda samtidigt av någon buss eller annat.

Det är jävligt frestande att bara glida förbi på höger sida.
 
Last edited:

jetson

Guest
Jag skulle dra om en svart Audi på väg till jobbet igår när den själv sticker ut för att köra om. Det är ju lugnt.
Men när den är förbi fortsätter aset att tokgasa och jag fattar inte riktigt vad som händer förrän vi ligger jämsides i 160 och vi kommer ifatt nästa bil :näsblod

Ska man behöva peta ner två växlar inför varje omkörning hädanefter för att inte riskera ligga på fel sida om det blir möte? :brinnerupp

Idioten kan ju ha blivit provocerad av mitt helljus som jag slog på för att varna för omkörningen i början, men hallå.
Han är långsam och jag är snabb. Släpp förbi oss istället. :mad:

Om du inte är ute och bombar 200+ så ser jag ingen större ide att köra om en bil som ligger i 160... och han var ju uppenbarligen snabbare än dig i det där fallet :arsele:D

Blinka med helljuset är fan det fjantigaste man kan göra... fattar inte alla som ska visa sitt missnöje hela tiden. Jag skiter fullständigt i vad folk tycker.. kör och var glad!
 

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki
Om jag får fortsätta att gnälla lite så är det förvånansvärt många som ligger till vänster på motorvägen fast det är helt fritt till höger och dessutom *vägrar* flytta på sig.

Och är det trefiligt så ligger de i mittfältet fast de blir omkörda samtidigt av någon buss eller annat.

Det är jävligt frestande att bara glida förbi på höger sida.


Ja sorligt att man inte kan gå in för att släppa bakomvarande, bara för att man ska köra om en bil som ligger 1 km längre fram.. Nötter.

Och blinkersen, funkar dåligt på svensk reggade bilar... :mad:
Iofs, hur kan man begära att folk ska använda blinkers, när polisen själva totalt skiter i det...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top