Video Motorcyklist får flygande motorcykel i huvudet

Allt som är gott eller roligt här i livet är farligt, så e de bara :brynad

Jag undrar om han hann tänka; "SATAN DET HÄR KOMMER ATT GÖRA ONT" eller om det bara blev "SATAN"? :va

Jösses, vad sysslade tomten som körde in i framförvarande med? :va

Men va fasen. Så där kör man inte på bana... Lärs inte grunderna ut i hur man inte ska göra? Eller hur man ser till att man inte är i vägen? Vart man inte ska sakta in... osv.

Kan det vara en instruktör med väst och en nybörjare som blir påkörd. I så fall är det en dålig instruktör som inte räknar med att problem kan uppstå eller så hände något med motorcyckeln.

"Var uppmärksam om det flaggas, det kan hända något oväntat" :D

Nu ska man ju inte slå av och byta spår men som instruktör, som det verkar i detta fall i en nybörjargrupp, kanske man ska räkna med att sånt kan hända.....

Aja, shit happens på bana, själv tejpar jag plast idag då en blåst motors olja fick mig att simma lite, inte min motor då. :)

Fyjävvlariballe...

Blir till att bända upp plånboken stort för de där två...

Men kommer det inte en vänster längre fram som gör att nybörjaren förflyttar sig åt höger för att styra in korrekt. Vilket instruktören borde räknat med att det kommer att ske.

Det finns bara ett ställe där det är säkert att köra om nybörjare och det är raksträckor.

Tyvärr har jag sett flera sådana tillbud och olyckor modell ''torpedering'' på rr träningar ofta med kombinationen äkta nybörjare och en ''snabb'' förare. Som tur är har vi sluppet den sekundära olyckan.

Last edited:
Då får vi ett helt annat läge.
Det är därför det är så viktigt med flaggvakter som skickar ut tydliga signaler.

Märkligt..det var en hoj som flög, gjorde ingen för när och så kommer det en snubbe med en cam på och kör rakt in i den intet ont anande flygande knarren...

Jag tycker det är jättekul att de kallar honom som får nicka hojen för "kameramannen".
:rofl

Undrar hur det gick med hojen som blev påkörd?..:rolleyes:

Varken vingelpellen eller instruktören skötte sig vidare snyggt men det är bara att inse att relativt små misstag kan få stora konsekvenser i den här sporten.

Fortfarande mycket säkrare än att köra gata dock.

Banan det hände på heter BeavRun eller numera PittRace. Ligger ca en timme utanför Pittsburgh.
Första posteringen där det blev rödflaggar för denna grupp var där kraschen var. Varför kan man undra.

Men killen som blev påkörd fick fnatt när han såg flaggan och slog av på gasen för att på in i depån som liggen ca 30-40 meter senare. Dumt. Så intruktören körde rakt in i honom. Gick ju så där bra. 5 brutna revben och en punkterad lunga. Han har ONT... Killen som fick hojen i huvudet blev konstigt nog bara rejält mörbultad.

Och hur vet jag nu allt detta ? Jo, jag var där.Bor ca 3,5 timma därifrån.

/P

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...