Motorcyklist dödad av björn

R18_Lasse

Medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Jag blev faktiskt riktigt förvånad när jag läste att en motorcyklist dött av en björn! Hade tänkt köra längs den här vägen kanske nästa sommar, men nu vet jag inte riktigt. Man ska nog i alla fall inte köra själv och verkligen inte stanna. Eller dumt att alls åka dit? Finns länk här!

Last edited:
Tragiskt att björnen sköts, den hade ju inte gjort något annat än att agera helt som vilken björn som helst.

Också särskilt idiotiskt att ett) försöka mata en björn och två) mata en björnhona med ungar… 🙃

Körde Transfagarasan ett par veckor efter incidenten. Tappade räkningen på alla björnar jag mötte på den vägen. Fler än 10 i vart fall. För det mesta sitter de stilla på vägen och hoppas att någon idiot till turist skall ge dem mat. Kör man lugnt förbi dem så tittar de bara på en.
Incidenten med den Italienska hojåkaren pratades det givetvis om.
Helt klart en av de bästa vägarna jag kört, en härlig upplevelse.
:)

Det kanske finns en anledning till att djuren i skogen/naturen kallas för vilda :va

Bäverattacken filmades av fyraåringens pappa, Marcus Handler, från tio meters håll.

Bävern befann sig på en åker bredvid en väg. Medan Marcus filmade och hade sonen Alfred bredvid sig i en barnvagn på vägen gick dottern Matilda obemärkt fram till djuret för att klappa det.

Plötsligt ser pappa Marcus i kamerans sökare hur bävern attackerar dottern och börjar bita henne, skriver Östersunds-Posten.

– Det är alldeles blankt i huvudet. Det är overkligt det jag ser genom kameran. Jag bara skriker neeej, neeej och rusar fram mot Matilda. Då går bävern till anfall mot mig i stället, men jag lyckas hoppa undan och få tag på Matilda, säger Marcus Handler.

Plåstrades om​

Dottern blödde från handled och lår men klarade sig utan allvarliga skador. Hon fick plåstras om på hälsocentralen.

Det har nu gått en vecka, men Matilda pratar mycket om händelsen.

– Den var dum och den var arg på mig, säger Matilda om bävern till Östersundsposten.

Vidrigt, hänsynslöst, vårdslöst att angripa en fredlig motorcyklist på detta sätt :mad:

Jag fördömer björnjäveln å det grövsta :4skrika

Det kommer införas blåbärssanktioner mot samtliga björnstammar, angriper man en demokratiskt folkvald GS Glidare så har man förbrukat sin rätt till blåbärsmums! :kulspruta

The Darwin Awards salute the improvement of the human genome by honoring those who accidentally remove themselves from it in a spectacular manner!

Jag blev faktiskt riktigt förvånad när jag läste att en motorcyklist dött av en björn! Hade tänkt köra längs den här vägen kanske nästa sommar, men nu vet jag inte riktigt. Man ska nog i alla fall inte köra själv och verkligen inte stanna. Eller dumt att alls åka dit? Finns länk här!
Skönt att han inte kan avla mer….alltså människan.
Dock synd om björnen…

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...