Motorcykler 2004, Köpenhamn

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
MC-mässan i Köpenhamn var ju under helgen och efter vårt besök på "På 2 hjul" hade jag inga som helst förväntningar av denna, dels för att jag har varit i Öksnehallen tidigare och vet att hela hallen inte är större än tillbehörshallen på mässan i Sthlm, och dels för att jag inte hört så mycket om denna tidigare.

Well well, en tur utomlands skadar ju inte i alla fall... På tåget och över bron.
När vi närmar oss mässan så ser vi 3 hojar. En hyffsat sjysst Triumph, och två offroadare som såg ut att vara från slutet på 80-talet. Jag erindrade mig i denna stund att många hojar i Dk ser ut att ha några år på nacken.
Väl inne på mässan fick vi klart för oss varför folk måste köra omkring på gamla cyklar... En Suzuki GSX, 750, från -91 hade en prislapp på (omvandlat till Svenksa kronor) - håll i er nu... 144.000 kronor. :jisses

Kawasaki ZX-10 R, -04 kostade blygsamma 265.000. :dummer

I övrigt så var faktiskt den här mässan... Eeeh....Ok...Eller inte.
Det fanns ju en del att SE på, för provsitta var det ju inte att tala om och titta på alla hojarna tog väl en timme och en halv eller nåt.
En del var riktigt najs att spana in men sen kom ju det här med prislappen... Vi garvade varje gång... 260.000 hit och 280.000 kronor dit.
Well well, en trevlig dag i Danmark var det i alla fall.

Någon som var där och tycker annorlunda eller att jag har glömt nåt som var bättre än vad JAG tyckte där inne?? Förutom ölen.

Honda saknades men RSV mille fanns det gott om, i Danska mått mätt va den åkej, dom hade ju 4 barer på 5000 M3 :lol

GSXR1100R skrev:
Honda saknades men RSV mille fanns det gott om, i Danska mått mätt va den åkej, dom hade ju 4 barer på 5000 M3 :lol
Suzuki och Honda saknades. Men kvällen blev jäkligt bra.

Dom stod lite längre fram lite höger.......Triumph :)

EazyD skrev:
Varför är det så dyrt i danmark?
Japps, det är precis som dom andra sa... Skatterna är sjuka där inne.
Vissa jobb är välbetalda i Danmark. Har du ett sånt är det bull.
Tjänar du 30.000 i månaden får du ut 15.000 kanske. :huvet

Dangerous_Dave skrev:
Japps, det är precis som dom andra sa... Skatterna är sjuka där inne.
Vissa jobb är välbetalda i Danmark. Har du ett sånt är det bull.
Tjänar du 30.000 i månaden får du ut 15.000 kanske. :huvet
Ändrade inte det där främlingsfientliga partiet på skattesystemet då?

Dangerous_Dave skrev:
MC-mässan i Köpenhamn var ju under helgen och efter vårt besök på "På 2 hjul" hade jag inga som helst förväntningar av denna....................................................................................................
......................Någon som var där och tycker annorlunda eller att jag har glömt nåt som var bättre än vad JAG tyckte där inne?? Förutom ölen.

Ölen var okej :fyllisar
Mässan skit :fakta
va nog inte inne på mässan mer än en timme MAX
kunde lika gärna gått på vilken mc-handlares mässa som helst hemma i svearike o den hade fan varit bättre ....

saxat från http://www.mc-udstilling.dk
Oplev Danmarks STØRSTE MC Messe.
Stackars danskar om dom tyckte de var något att flagga med :dummer

ja ja nu var man ju redan i danmark så inte skulle man väl deppa för det ....blev en riktig fylla innan vi åkte hem så en iaf hyfsad dag men mässan kommer inte att besökas flera år

Last edited:
Är det inte möjligt att dra av den danska skatten om man köper en ny hoj för export? Sedan betalar man den svenska momsen som är betydligt lägre.

//L

Danmark

Jag var själv på MC mässan i København tycker att det var synd att jag åkte dit...Var var BMW? Honda och Suzuki var inte mycket att hurra över.

Vem åker till en mässa för att titta på begagnat skit?? Jag vill se NYTT, det fetaste, grymmaste,koolaste, inte en gammal VFR från -88.

Tyvärr är det så att Danmark är ett u-land då det gäller MC och bil, vilket verkligen var tydligt vid denna patetiska mässa. Så ni som funderade på att åka men inte fick tummen ur, ni missade inte något kul.

/Dr B.

Lugn skrev:
Är det inte möjligt att dra av den danska skatten om man köper en ny hoj för export? Sedan betalar man den svenska momsen som är betydligt lägre.

//L
Jag funderade på det med, men har inget svar att ge...
OM det nu är så att man kan kringgå deras klyddiga system med moms, är det då inte ett gyllene läge att köpa en hoj - låt säga valfritt märke av årsmodell -02, -03 - och sälja den för fett mycket mer slantar i Danmark?? :D

p.grip skrev:
Det har med deras sjuka skattesystem att göra.
Pratade med en dansk om bilar (tror det gäller samma sak om mc), och han sa att skatten är 80%. Om du importerar en bil och värdet är 100 000kr får du punga ut med 80 000kr i skatt :kocko

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park