Video Motorcyklar, trött Porsche VS Traxxas XO-1 RC-bil

Lite lam jämförelse =) Men jag har iaf en Traxxas Slash 4x4 med Lithium-battery på 6000mpa och det är ett sjukt drag i dessa bilar! De vinner lätt över det mesta i ren acceleration upp till RC-bilens maxhastighet.

Det som är halva grejjen, att bara glo på en ensam rc-bil så uppskattar man att det går undan men kul att jämföra med något man kan relatera till hastighetsmässigt.

Vore koolt o se ett race runt en bana, typ Gelleråsen, mellan en hoj VS den där rc-bilen.

Det som är halva grejjen, att bara glo på en ensam rc-bil så uppskattar man att det går undan men kul att jämföra med något man kan relatera till hastighetsmässigt.

Vore koolt o se ett race runt en bana, typ Gelleråsen, mellan en hoj VS den där rc-bilen.

Det skulle gå undan tills räckvidden för radiobilen tar slut, sen kör den in i ett träd och hojen vinner! :tummenupp

Grabben har en TRAXXAS E-revo med lithium batteri o den går något så sjukt så åker man på asfalt så spinner den på alla 4 en liten bit sedan går den upp på bakhjulen när fjädringen satt sig,, sjukt kul grej att köra o är garanterat lika snabb som en nitro bil,, går att köra ca 15-20 min på en laddning.

mvh

Det skulle gå undan tills räckvidden för radiobilen tar slut, sen kör den in i ett träd och hojen vinner! :tummenupp

Räckvidden är inget problem om man har rätt grejer, det är ju inget magiskt över ett RC-plan som är iväg någon km.

Räckvidden är inget problem om man har rätt grejer, det är ju inget magiskt över ett RC-plan som är iväg någon km.

Nepp, det magiska är att se vart planet är påväg när det bara är en liten prick.

Mvh en som flugit bort 100 tals modelplan i simulatorer :D

Grabben har en TRAXXAS E-revo med lithium batteri o den går något så sjukt så åker man på asfalt så spinner den på alla 4 en liten bit sedan går den upp på bakhjulen när fjädringen satt sig,, sjukt kul grej att köra o är garanterat lika snabb som en nitro bil,, går att köra ca 15-20 min på en laddning.

mvh

Då kör ni nog bara med 4 celler? Med 6 celler så tycker jag att den är betydligt sjukare än din beskrivning. Trycker man fullt från stillastående eller låg fart på asfalt så handlare det inte om grepp eller upp på bakhjulen utam man gör en backflip, alternativt så sliter man sönder drivaxlarna. Det går i princip inte gasa fullt nånstans för det går på bakhjulen mest hela tiden.

Kul video, jag kan ingenting om RC-bilar, hur lång räckvidd har sändaren? Och vad står RC för?

För övrigt hade jag blivit less över att bli så förnedrad så jag hade kört över den efter mållinjen:gnissla

Kul video, jag kan ingenting om RC-bilar, hur lång räckvidd har sändaren? Och vad står RC för?

För övrigt hade jag blivit less över att bli så förnedrad så jag hade kört över den efter mållinjen:gnissla

RC står väl för Radio Controlled gissar jag på :)

Klockrent Brute Force!

Bilar på film är kul, här är min absoluta favorit

Bluesmobile.jpg

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...