Motorcyklar förbjuds inom EU...kanske

Ser bara ett problem med dessa förslag,det kommer att på sikt leda till begränsningar i hojåkandet.

Kommer inte förbjudas men kanske när det väl kommer upp på bordet så lyckas dom enas om en hk-begränsning eller cc alt. ålder på tung hoj,eller värsta senario FARTBEGRÄNSARE!

Alla dessa förslag är oftast bara till för att föra upp frågan i ljuset och sen när något väl beslutas så säger dom flesta att vi får ju iallafall fortsätta att åka,dom förbjöd ju inte mcåkandet totalt och är hyfsat nöjda med det samtidigt som berörda myndigheter tar fram statistik som bevisar att det blivit mycket säkrare med de nya reglerna.

Om jag får gissa så kommer valfrheten att bli på ett eller annat sätt begränsad genom myndighetsingripande för vår egen säkerhet på sikt,detta enbart för att dessa "värstasenarioförslag" kommer upp.

Henrik

Ser bara ett problem med dessa förslag,det kommer att på sikt leda till begränsningar i hojåkandet.

Kommer inte förbjudas men kanske när det väl kommer upp på bordet så lyckas dom enas om en hk-begränsning eller cc alt. ålder på tung hoj,eller värsta senario FARTBEGRÄNSARE!

Alla dessa förslag är oftast bara till för att föra upp frågan i ljuset och sen när något väl beslutas så säger dom flesta att vi får ju iallafall fortsätta att åka,dom förbjöd ju inte mcåkandet totalt och är hyfsat nöjda med det samtidigt som berörda myndigheter tar fram statistik som bevisar att det blivit mycket säkrare med de nya reglerna.

Om jag får gissa så kommer valfrheten att bli på ett eller annat sätt begränsad genom myndighetsingripande för vår egen säkerhet på sikt,detta enbart för att dessa "värstasenarioförslag" kommer upp.

Henrik
Det med ålder kan kvitta då vi redan har våra körkort, så åldersbestämmelser borde inte gälla för de som har tagit sina kort innan den nya lagen träder i kraft, om den nu gör det.

Effektbegränsning? Ja i pappret kanske... Samma med fartbegränsare, kommer stå att den har det men hur många tror du kommer ha det?

Hmms finns väl 2 alternativ för mig verkar det som.

1. Kör ändå, det finns inga poliser i sverige ändå eftersom alla pengar har gått åt till att övervaka Svensson med kameror och chip och GPS. Billigt blir det också, oskattat, oförsäkrat och jag behöver inte bekymra mig om uppkörningen i vår :D
2. Flytta till ett vettigt land.

Det med ålder kan kvitta då vi redan har våra körkort, så åldersbestämmelser borde inte gälla för de som har tagit sina kort innan den nya lagen träder i kraft, om den nu gör det.

Effektbegränsning? Ja i pappret kanske... Samma med fartbegränsare, kommer stå att den har det men hur många tror du kommer ha det?

Men det är ju så man gör om man vill ha bort en minoritet i en demokrati. Man skapar lagar som inte hindrar de redan utövande väljarna, men som stryper nyrekrytering.

/J

Hmms finns väl 2 alternativ för mig verkar det som.

1. Kör ändå, det finns inga poliser i sverige ändå eftersom alla pengar har gått åt till att övervaka Svensson med kameror och chip och GPS. Billigt blir det också, oskattat, oförsäkrat och jag behöver inte bekymra mig om uppkörningen i vår :D
2. Flytta till ett vettigt land.

Ett tredje alternativ i ditt fall:

3. Se till att ta ditt hojkörkort fort som fan innan lagarna ändras :hihi

Henrik

Om jag förstod dig rätt så håller jag med.
Så typiskt att skrämma nån med 2 millijarrrder atomvapen för att sedan skjuta med vanliga kulor. "Vi använde ju iaf inte atomvapnen!" och alla är nöjda.
Jag skulle köra ändå. PunGt.

Var ju bara några av tankarna som dök upp i mitt huvud så här på en eftermiddag,skulle dock misstänka att många i cckåta Sverige om det blev ett tak på 400cc skulle bli lite ledsna men det kanske bara är jag.

Misstänker även att om det blir hkbegränsning så kommer straffen bli höga om det inte efterlevs.

Men men,den som överlever får väl se.

Henrik

VA fan tuta å köra så klart. Vi svenskar då? riva alla idrottsarenor å låta folk åka?? för det finns ju alldeles för lite racebanor i sverige kolla bara på Streetrace bilarna. som inte fick ha tullinge kvar. Oj helt plöstligt kör dom Birka cup på E4an?? Good luck and have fun!

Birka har alltid gått på gatan:)

Jao är väl daxx för mig att visa vad jag går för snart... ska bara få tummen ur och boka tid... kanske ta nån lektion på manöver banan iafalla :D

Det konstiga är att jag inte känner något sug efter A-kort som jag gjorde efter B-kortet, kanske för att jag vet att de 31km/h körkortet dras vid passeras på utan problem under 10 sekunder på en 90 väg :(

Jao är väl daxx för mig att visa vad jag går för snart... ska bara få tummen ur och boka tid... kanske ta nån lektion på manöver banan iafalla :D

Det konstiga är att jag inte känner något sug efter A-kort som jag gjorde efter B-kortet, kanske för att jag vet att de 31km/h körkortet dras vid passeras på utan problem under 10 sekunder på en 90 väg :(

Ja första körkortet är ju alltid ngt speciellt: Att kunna ta sig runt för egen maskin i världen.

Är man lite gentlemannamässig och gasar på rätt ställen så kan man åka lääänge utan att bli av med kortet eller få böter.

Det är de sträckor och tider där alla andra medborgare åker som tilldrar sig samhällets intresse. En söndagmorgon på en gammal landsväg är risken liten att du blir lagförd, om du inte kraschar förstås. Att däremot köra som en krigare till och från jobbet varje dag är att sticka in foten i buren. Många glömmer det.

frågan är bara VARFÖR man kommer på ett sånt förslag när det blir näst intill omöjligt att efterleva...

skulle flytta till ett land som inte e med de här förbannade EU

Har ej förstått varför det skall vara så farligt om vi råkar omkomme (ok, vi lyckas ej betala skatt hela livet och det är naturligtvis ledamt för anhöriga), Men vi donerar organ, ger arbetstillfällen till räddningstjänsten och sjukvården. Dessutom slipper de att vi blir dyra sjukvårdstagare på äldre dagar, leverskador cancer utbrändhet, you name it!

Enbart mina tankar..

Hade kört ändå utan skyltar, man måste visa sitt misstycke nån gång. Vi lever ju i en "demokrati". Äckliga politiker.:gnissla

Jag får nästan dagligen försvara min hobby inför mina arbetskamrater som bara ser det farliga med att åka hoj. Så att idén föds bland ickefrälsta och en smula sämre människor är inte så märkligt.

Men ... någon jävla måtta för det väl vara!

Vi kan fixa en manifestation ... ett par tre hundra sporthojar som sakta åker genom stan med Riksdagshuset som mål? Kanske man kommer i tidningen och tv :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti