Motorcykelns Dag 7-8 Maj.. Antiklimax?

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
Mehh... Gillade Hoj-x då man hade ett ställe att åka till o testa alla hojjar man va nyfiken på / intresserad av. Nu ska man kuska runt mellan alla försäljare.. vad är annorlunda mot en vanlig onsdag?

http://www.motorcykelnsdag.se/

Jag drar en repa till rosenhill istället om det är juste väder.

Är jag grinig efter alla ägg i påsk eller wtf.

/N

Grinig vetesjutton... men full kanske? :va
På Hoj-X fanns det nog inga hojar att prova om de nu inte hade körning på bildäck på båten eller så... men gissar att du tänker på MC-Live som hölls i Stockholm och Göteborg.

Det var vad jag förstod ganska dyrt för alla inblandade och gav inte så mycket tillbaka till branschen, men numera finns ju de flesta märken representerade i närheten av varandra så du behöver ju inte ränna runt över hela stan för att testa de du vill.

Håller med känns jäkligt omständigt att flänga runt på massa olika ställen för att testa hojar. Då är det nog skönare att ta en egentur på nån skön landsväg på sin egen hoj.

Skillnaden mot en vanlig onsdag är väl att det är mer trängsel den helgen? :va

Grinig vetesjutton... men full kanske? :va
På Hoj-X fanns det nog inga hojar att prova om de nu inte hade körning på bildäck på båten eller så... men gissar att du tänker på MC-Live som hölls i Stockholm och Göteborg.

Det var vad jag förstod ganska dyrt för alla inblandade och gav inte så mycket tillbaka till branschen, men numera finns ju de flesta märken representerade i närheten av varandra så du behöver ju inte ränna runt över hela stan för att testa de du vill.
Fast då va ju Barkarby-dagarna mycket bättre, med en massa märken samlade på samma ställe, med lite happenings, korvstånd och prylar.

Last edited:
Håller med känns jäkligt omständigt att flänga runt på massa olika ställen för att testa hojar. Då är det nog skönare att ta en egentur på nån skön landsväg på sin egen hoj.

Fast då va ju Barkarby-dagarna mycket bättre, med en massa märken samlade på samma ställe, med lite happenings, korvstånd och prylar.

Hade folk handlat hojar på MC-Live-dagarna så hade det kanske blivit en permanent grej istället... men nu var det en massa körkåta kraschkungar som gjorde att det kostade mer än det smakade. (visst, lite väl överdrivet men det gick ju åt några hojar)

Hade folk handlat hojar på MC-Live-dagarna så hade det kanske blivit en permanent grej istället... men nu var det en massa körkåta kraschkungar som gjorde att det kostade mer än det smakade. (visst, lite väl överdrivet men det gick ju åt några hojar)
Ja, hur man lyckas mula hojar på löpande band mitt på ett flygfält är för mig ett mysterium. Men åas så verkade många tro att dom deltog i en dragracingfinal när dom körde iväg från uppsamlingsplatsen :huvet Jag inbillar mig att det inte händer så mycket vurpor på vanliga öppet hus-dagar? Fast då har man ju inte en publik som man måste imponera på... :rolleyes:

Så visst, det talar ju för det här upplägget. Men frågan är om dom inte konkurrerar med varandra? Hur många kommer att åka runt till många olika en hel dag? Ett vanligt öppet hus ingår ju i en hojrunda.

Dom måste ju ha med i beräkningarna att det kommer bli lite "svinn" på hojjar.

Sen så är det ju ett fåtal som är så impulsiva att de köper på plats utan måste sova på saken. Att säga att de dagarna inte gav något i försäljning tror jag inte på, utan man får räkna hem de dagarna under en längre period bara.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park