Motorcykelns Dag 2012 Göteborg

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Honda MC center:
Beskrivning
Öppet lördag 10:00-15:00
Provkör årets nyheter.

Johans MC:
Beskrivning
Vi firar 30 års jubileum på motorcykelns dag 5-6 maj, med fantastiska erbjudanden. Vi bjuder på något att äta mellan provkörningar och shopping.
Öppettider:
Lördag 5 maj: 10:00 - 15:00
Söndag 6 maj: 11:00 - 15:00

HD:
Beskrivning
Probike Harley-Davidson Göteborg välkomnar er till Motorcykelsdag lördag 5/5 kl 10-15 & söndag 6/5 kl 11-15
Provkörningar, kanonerbjudanden på nya och begagnade hojar, massor av Nyheter i butiken, korvgrillning, samt West Coast Biker Day Run från butiken. Varmt Välkomna!

Yamaha Center:
Beskrivning
Välkommen att fira Motorcykelns dag med oss på Yamaha Center Göteborg.
Vi kommer att kunna erbjuda många olika hojar för provkörning.
Öppettider: Lördag 10.00-15.00 Söndag 11.00-15.00
Välkomna!


Vet ni nåt mer som händer i krokarna i helgen så fyll gärna på :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Najs! Då kanske man hittar ett par nya stövlar :)
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Visst ere väl så att man behöver ha med sig egen personlig utrustning för provkörning? Jag har ju korvskinn och kruka i helt fel stad tyvärr. :(
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
På Johans MC finns det utrustning att tillgå vid provkörning
 

bacon4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2010
Ort
göteborg
Hoj
Versys -08
Den nya BMW/Yamaha butiken verkar smygöppna lite, "riktiga" premiären skall nog bli någon gång i juni ...

http://www.biketrollhattan.se/article.php?aid=432

Bike Göteborg Lördag 5 Maj kl 10-15 Söndag 6 Maj kl 11-15

Bike Göteborg anordnar en provkörningsaktivitet med totalt 10st demomc BMW/Yamaha. Anläggningen ligger i norra Göteborg, ca 1 km norr om Ikea Bäckebol mellan E6 och Göta älv, på Orrekulla industrigata 35 Hisings Kärra.
Välkomna

Om jag har förstått det hela rätt så är det här de kommer att ligga här: google maps länk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Någon som var ute? Var där några bra erbjudande?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
då har man provat:
Honda x-runner
VFR 1200
BMW F650 GS
BMW S1000RR
Kawwa Versys
Triumph tiger 800
KTM 690 Duke
nån obskyrd suzuki glidare

helt klart en rolig dag :rock
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Var på Johans, HD, Yamaha och Honda och erbjudandena imponerar inte direkt.
Johans hade provkörning som vanligt, bjöd på mat (kanongott och stor eloge för detta) och 30% på lite grejor ute på gården. Såg ut som saker som normalt är lite svårtsålt.
HD hade HD träff som vanligt. Kul att se på hojarna och klientelet som var där.
Yamaha, såg ingen skillnad mot en vanlig lördag.
Honda, hade några hojar (8-10st) uppställda på utsidan för provkörning.

Var inne på en Superduke men upptäckte att det blir lite tvär benvinkel för 195cm kropp. Gillade motorkaraktären på 990SMR bättre men den kändes lite stor.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hade de några buell för prövning hos HD? hann inte med yamma/hd idag

och bike bjöd på varmkorv och cola :D mycket generöst :tummenupp
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
hade de några buell för prövning hos HD? hann inte med yamma/hd idag

och bike bjöd på varmkorv och cola :D mycket generöst :tummenupp

Johnas MC hade som vanligt i princip hela utbudet uppställt. Körde bara Speed Triple R, fan vad skön den cykeln är. Körde även en KTM RC8R, helt djhävla brutal var den!!! Men ska jag byta ut Daytonan så blir det en Speed Triple R skulle jag tro.
Tycker Johans MC ska ha en eloge för att de varje år ställer upp med ett bra utbud med hojar att testa denna helg.

Fanns inga Buells på HD alls.
Ville provkört en RSV4 men den tillhandahöll de inte idag bara någon motard Aprilia som fanns och ett antal HD cyklar. Ville då provköra en Sportster XR 1200 men ack det gick inte det heller. Lämnade stället något besviken.

Yamahacenter måste ha missat att det är en provkörningshelg för de hade knappt någon ny hoj hemma och kunde typ erbjuda 2-3 hojar för provkörning men de stog i butiken och var inte iordning för provkörning. Lämnade även detta ställe besviken.

Hondacenter hade några hojar utanför men orkade inte gå in och fråga.

Visste inte att Bike hade öppnat i Gbg än. Om jag vetat det hade jag åkt dit och provkört. Eller hade de provkörning i Trollhättan?

Tycker Johans MC levererar varje gång det är provkörningshelg. Övriga MC-försäljar bör rycka upp sig på den punkten. Denna helg ger dem en grym möjlighet till att man provkör deras modeller och kanske fastnar för just deras märke!

//Andreas
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Visste inte att Bike hade öppnat i Gbg än. Om jag vetat det hade jag åkt dit och provkört. Eller hade de provkörning i Trollhättan?

Tycker Johans MC levererar varje gång det är provkörningshelg. Övriga MC-försäljar bör rycka upp sig på den punkten. Denna helg ger dem en grym möjlighet till att man provkör deras modeller och kanske fastnar för just deras märke!

//Andreas

Johans e kanon helt klart :tummenupp

Bike har smygpremiär med provkörning, själva lokalen ser mer ut som en byggarbetsplats än en hoj,butik, men de hade ett gäng pratvänliga säljare där, och grillkorv som sagt så vart helt klart värt ett besök. De öppnar "på riktigt" om ca en månad sa de.

men bra att hd och yamma var så kassa som jag hade förväntat mig, då känns det som jag inte direkt missat nåt idag och kan då ägna morgondagen åt annat med gott samvete
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
En får ju passa på att köra sånt man inte kör till vardags så...

Han med att prova:
Bmw S1000rr - förvånansvärt civiliserad, men oj vilka bromsar!
Bmw K1600gt - en riktig bekväm långkörarhoj
Kawa w800 - lite caféstuk, kul!
Triumph Thunderbird - Skön glidare

..hos Bike och Johans MC. :tummenupp

Blev lite besviken på Honda faktiskt, hade velat köra nya Firebladen men det verkade inte som dom hade den inne (eller ute) orkade inte gå och fråga heller, dessutom nästan ingen personal i butiken när jag kikade in, förhoppningsvis bara en tillfällighet..
Var aldrig in hos Yamaha eller HD
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Provade också s1000rr på Bike. Helt underbar, trots smärre klämskador efter att ha testat lite hårdare inbromsning(fick ju inget riktigt grepp runt tanken).

Var på Johans sen och provade Superduken, och där påpekade dom att tydligen var lite poliser ute. Såg någon som hade blivit stannad av en målad bil på Lillhagsvägen, nedanför sjukhuset. Ingen härifrån?
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Mötte en mc-polis på vägen hem från johans (som hälsade vänligt, hör o häpna :confused:). Dessförinnan mötte jag en vanlig blå-vit volvo när jag körde s1000rr :crash i lördags, som tur är mötte jag en annan hojåkare precis innan som vinkade åt mig att ta det lite lugnt, (tack!) tror inte jag hade blivit stoppad ändå men man vet ju aldrig. :gnissla
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Förra året så körde ju folk som galningar på Johans. Flera stycken som stog o skröt att dom hade haft uppe Hayabusan i 280+ på kungälvsleden.

Inte konstigt att polisen hade 2-3 patrullbilar runt Johans, vid ett tillfälle så stannade t.o.m. två patrullbilar precis vid entrén till parkeringen som såg ut som ett blockeringsförsök eller liknande.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top