Motorcykeln som passar bäst till den nya begränsningen 35kw/47hk som ska införas 2013

Okej
Vad tror du man kan riskera om någon skulle märka det? Böter/indraget körkort eller skulle polisen inte bry sig så mycket?

Skulle dom inte bry sig? Du kör ett fordon du inte har körkortsbehörighet till, det kallas för olovlig körning.
Kan lova dig att dom bryr sig...

Första gången du ertappas blir det böter, 1500 spänn eller dagsböter. Vid upprepade förseelser kan det bli fängelse. Det körkort du har kommer Transportstyrelsen troligen dra in för dig, kanske nöjer dom sig med en varning första gången lite beroende på vad som hänt.

Skulle dom inte bry sig? Du kör ett fordon du inte har körkortsbehörighet till, det kallas för olovlig körning.
Kan lova dig att dom bryr sig...

Första gången du ertappas blir det böter, 1500 spänn eller dagsböter. Vid upprepade förseelser kan det bli fängelse. Det körkort du har kommer Transportstyrelsen troligen dra in för dig, kanske nöjer dom sig med en varning första gången lite beroende på vad som hänt.

Förlåt jag glömde skriva att hojen jag funderar på har 37kw och det är det som jag undrar om de skulle bry sig om. Men det blir kanske samma sak där.

Förlåt jag glömde skriva att hojen jag funderar på har 37kw och det är det som jag undrar om de skulle bry sig om. Men det blir kanske samma sak där.

Hur som haver så visar man att man sätter sig över trafikreglerna och lagen. Och det är väl troligtvis det som är mest känsligt. Inte att den skulle vara minimalt starkare.

Hur är det med dom gamla hojarna som är reggade på 25kw ? Dom är väl värdelösa nu?

Man kan väl inte ta A2 och köra en hoj som är reggad på 25kw om jag förstått det rätt? Jag tänkte att dom hojarna som är reggade på 25kw har ju blivit det för X antal år sen, och då kanske det gick. Men enligt vad jag läst så får man inte köra en som överstiger 70kw original. Vilken fullträff för riksdagen ;) Tråkigt bara att folk skriver att man får köra dom på a2 i sina annonser på blocket och lurar de mindre vetande.

Hur är det med dom gamla hojarna som är reggade på 25kw ? Dom är väl värdelösa nu?

Man kan väl inte ta A2 och köra en hoj som är reggad på 25kw om jag förstått det rätt? Jag tänkte att dom hojarna som är reggade på 25kw har ju blivit det för X antal år sen, och då kanske det gick. Men enligt vad jag läst så får man inte köra en som överstiger 70kw original. Vilken fullträff för riksdagen ;) Tråkigt bara att folk skriver att man får köra dom på a2 i sina annonser på blocket och lurar de mindre vetande.

Man får köra min ER6 på A2 kortet, den är reggad på 25kw, så värdelösa är de inte (förutsatt att ursprungliga effekten inte överstiger 70kw).
Jag har dock gamla begränsade så jag kan ju köra en literklubba sålänge den är reggad på 25kw eller mindre :D

:tungan Fan vilken röra med dessa körkortsregler.
Tur man är så jävla gammal att ett A i körkortet betyder tung MC say no more...

Kom på en sak som nån kanske har koll på.
När jag var ung (läs 16 år), för skitlänge sen rådde hästkraftsrace på 125 cc hojarna.
Tror Aprillia vann (35 hk) innan staten hann ifatt och bestämde att lätt MC fick max ha 16 hk, gissa om Aprilliorna blev eftertraktade :Bugar då lagen inte var bakåt kompatibel utan bara gällde nya hojar.
Min fråga är :
En sån Aprillia i dag, för att få köra den krävs väl det som kallas A1 eller tung MC obegränsat ? Främst med tanke på vikt/effekt förhållandet.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka