Motorcykeln kostar ca 70000kr/ år att äga!

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Maggy skrev:
2279220 Suck...
Har en GSX1400 -05
En folkabuss -99
En tubosaab från -94
5 kidz, 3st 1:åringar och 2st 4:a åringar
En föräldraledig fru
Nyutbyggd enplansvilla...

På detta så är jag också föräldraledig dvs man får inte full lön.

Dyrt...
shock.gif


men..

HELT UNDERBART!
yahoo.gif
Ojj!!
Eller som svägerskan sa när brorsan & jag kom igång en julafton:
-"Flest prylar när man dör, vinner"!!(?).... Jag undrar om hon var ironisk?? :D
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Maggy skrev:
2279220 Suck...
Har en GSX1400 -05
En folkabuss -99
En tubosaab från -94
5 kidz, 3st 1:åringar och 2st 4:a åringar
En föräldraledig fru
Nyutbyggd enplansvilla...

På detta så är jag också föräldraledig dvs man får inte full lön.

Dyrt...
shock.gif


men..

HELT UNDERBART!
yahoo.gif

Jävlar i helvete :3freak

För din egen skull hoppas jag du tjänar bättre än mig :pannkyss

Flera som inte fattar att jag åker 365 dagar om året; 11,23 mil /dag

Räknar med att åka mc till spanien T&R det brukar bli ca 1000mil, det tar ju inte många dagar.

Får lov att bli mindre åka här hemma i alla fall, fortfarande rädd efter att först idag fattat vad det kostar att åka :gnissla
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Mr Helmut skrev:
2279480 Jävlar i helvete :3freak

För din egen skull hoppas jag du tjänar bättre än mig :pannkyss

Flera som inte fattar att jag åker 356 dagar om året; 11,23 mil /dag

Inte 365 dagar då? :D
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Men en ny merca eller BMW för 300000kr+ och säg att man kör ca 2000mil första året. Vad kostar inte det med värdeminskning och slitage på 18" däcken??? Det som är dyrt med MC är väl försäkringen i första hand... Pröjsar 2900kr hel i månaden på bladen.
 

IronMike

Guest
Maggy skrev:
2279220 Suck...
Har en GSX1400 -05
En folkabuss -99
En tubosaab från -94
5 kidz, 3st 1:åringar och 2st 4:a åringar
En föräldraledig fru
Nyutbyggd enplansvilla...

På detta så är jag också föräldraledig dvs man får inte full lön.

Dyrt...
shock.gif


men..

HELT UNDERBART!
yahoo.gif
No offence, men ni norrlänningar har det bäst.. älskade av staten, hatade av stockholmare. Ni bor typ gratis... Så det tjänar du ut på allt annat.

Här får du dega över 2 millar för en liten 2a på runt 40 kvadrat centralt... Där får man väl 10 kåkar för samma penning. Föräldralediga får väl också bidrag? Och bygga ut är väl frivillig utgift när man har familj att försörja.

Kommer aldrig tycka synd om norrlänningar, när vi dessutom skickar upp en massa stålars till er.

Och allt annat som kostar här, vägtullar, parkeringsavgifter, etc etc. Men som vanligt är det alltid norrlänninga å skåningar som gnäller om att det är dyrt å leva...

:7peta

Å sjunger inte lating kings om, "k*ulla många barnen och få barnbidragen?" :4skrika
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
IronMike skrev:
2280052 No offence, men ni norrlänningar har det bäst.. älskade av staten, hatade av stockholmare. Ni bor typ gratis... Så det tjänar du ut på allt annat.

Här får du dega över 2 millar för en liten 2a på runt 40 kvadrat centralt... Där får man väl 10 kåkar för samma penning. Föräldralediga får väl också bidrag? Och bygga ut är väl frivillig utgift när man har familj att försörja.

Kommer aldrig tycka synd om norrlänningar, när vi dessutom skickar upp en massa stålars till er.

Och allt annat som kostar här, vägtullar, parkeringsavgifter, etc etc. Men som vanligt är det alltid norrlänninga å skåningar som gnäller om att det är dyrt å leva...

:7peta

Å sjunger inte lating kings om, "k*ulla många barnen och få barnbidragen?" :4skrika

Dags att flytta och ändra livsstil, eller ;)
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
IronMike skrev:
2280052 No offence, men ni norrlänningar har det bäst.. älskade av staten, hatade av stockholmare. Ni bor typ gratis... Så det tjänar du ut på allt annat.

Här får du dega över 2 millar för en liten 2a på runt 40 kvadrat centralt... Där får man väl 10 kåkar för samma penning. Föräldralediga får väl också bidrag? Och bygga ut är väl frivillig utgift när man har familj att försörja.

Kommer aldrig tycka synd om norrlänningar, när vi dessutom skickar upp en massa stålars till er.

Och allt annat som kostar här, vägtullar, parkeringsavgifter, etc etc. Men som vanligt är det alltid norrlänninga å skåningar som gnäller om att det är dyrt å leva...

:7peta

Å sjunger inte lating kings om, "k*ulla många barnen och få barnbidragen?" :4skrika
Det är tillatet för Stockholmare att flytta dit ocksa... :7peta
Slippa vägtullar, dyra skatter, ge bort bidrag till Norrlänningar, fa bidrag fran Stockholmare, slippa trängsel och liv....det är som man själv väljer

Du far inte 20 villor men väl fem för tva miljoner....eller ja det beror pa, en kompis till mig köpte hus utanför Ö-vik för 60 000,-. Ett fint hus i bra skick pa ca 80 kvm.... :hihi
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Mr Helmut skrev:
2278277
Blir nog inga mer onsdagsturer,långa helgturer och bankörning!

Är du säker på att du ska ha en R6 om det är just bankörning du ska ta bort? Är inte en 600 diversion bättre att shoppa på? :rolleyes:
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
IronMike skrev:
2280052 No offence, men ni norrlänningar har det bäst.. älskade av staten, hatade av stockholmare. Ni bor typ gratis... Så det tjänar du ut på allt annat.

Här får du dega över 2 millar för en liten 2a på runt 40 kvadrat centralt... Där får man väl 10 kåkar för samma penning. Föräldralediga får väl också bidrag? Och bygga ut är väl frivillig utgift när man har familj att försörja.

Kommer aldrig tycka synd om norrlänningar, när vi dessutom skickar upp en massa stålars till er.

Och allt annat som kostar här, vägtullar, parkeringsavgifter, etc etc. Men som vanligt är det alltid norrlänninga å skåningar som gnäller om att det är dyrt å leva...

:7peta

Å sjunger inte lating kings om, "k*ulla många barnen och få barnbidragen?" :4skrika

Det är ju upp till var och en vart man vill bo men trilskas "ni" med att bo i sthlm så får ni ju skylla er själva. :tummenupp

Glöm inte heller bort att "vi från norrland" står för en hel del av strömförsörjningen som skickas ner till stockholm (vattenkraft). För detta utnyttjandet av våran naturresurs får vi nada för :confused:

Hursomhelst så kan man inte skylla kollektivt på oss från norrland att vi får bidrag i olika former, det sitter mer hos persson och co som huserar nere i .. stockholm ..

Och .. no offense :pannkyss
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
FUBAR skrev:
2279986 Inte 365 dagar då? :D


hehe, oj skrev visst lite fel

MrRoadSnail skrev:
2280311 Är du säker på att du ska ha en R6 om det är just bankörning du ska ta bort? Är inte en 600 diversion bättre att shoppa på? :rolleyes:

Nej den ska inte bort helt men hade planer på att hinna med att åka mycket men kanske ska säga, det kommer nog bli mindre kanske.

Men som någon skrev den kostar ju inte väldigt mycket /mil (17-18kr+ värde minskning) eller det är ju ganska mycket.

Blev bara förvånad när jag fattade men får väll ta nya tag:)

Gelleråsen 8 aug i alla fall
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Mr Helmut skrev:
2280702
Nej den ska inte bort helt men hade planer på att hinna med att åka mycket men kanske ska säga, det kommer nog bli mindre kanske.

Gelleråsen 8 aug i alla fall

Det är ju livets salt. :)

Ses på åsen den 8:e!
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
enchanter skrev:
2280700 Det är ju upp till var och en vart man vill bo men trilskas "ni" med att bo i sthlm så får ni ju skylla er själva. :tummenupp

Glöm inte heller bort att "vi från norrland" står för en hel del av strömförsörjningen som skickas ner till stockholm (vattenkraft). För detta utnyttjandet av våran naturresurs får vi nada för :confused:


Och .. no offense :pannkyss

Ni får jobb att gå till.. /J.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Lt Jake skrev:
2280983 Ni får jobb att gå till.. /J.
Nej tyvärr inte, alla kraftverk är helautomatiserade och styrs centralt. Förmodligen fran Stockholm. :rolleyes:

Det krävs kanske 5 gubbar för att sköta 10 kraftverk. (typ gissning)
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Mr Helmut skrev:
2278277 Började idag räkna lite på vart alla pengar tar vägen (verkar bara försvinna) hitils i år har jag lyckats åka 1000mil.

Blir fan rädd när jag insåg hur mycket pengar det var :huvet cykeln kanske är värd 55-60 och den kostar 73300kr om man ska åka 4000mil.

Blir nog inga mer onsdagsturer,långa helgturer och bankörning!

Antar jag inte är ensam om att ha märkt detta, någon som vill gråta lite med mig?

Allt roligt kostar pengar men det är de väl värda! Men Hur kommer du upp i 4000 mil på en säsong? Kör du långt för köralångandets skull?
EDIT: Fanns visst svar senare i tråden, jag = :tomten

Min gamla 245 ökade och minskade i värde i direkt propotion med tankmätaren :)
I runda slängar kostade nog den bilen 25 ggr mer i drift än i inköp under sin livstid!
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
abethebabe skrev:
2278519 Motorcykeln kostar ca 70000kr/ år att äga!


hur långt har din hoj rullat? 4000 mil på en säsong, inte ens våra säljare på jobbet hinner med 4000 på ett år och då använder dom bilen dagligen, konkar halva sverige runt för att sälja å ha kundvård + att dom använder kärran även när dom e "civila".


:va
Jag kör 3000 mil per år med bilen genom att bara pendla till jobbet, hälsa på släkten etc
+ ca 500 - 1000 mil per år med hojen (beroende på väder och om hojen funkar eller inte...)


Endast 3000 mil per år för en säljare. Hmm, låter lurt om du frågar mig... :tungan

AndersJohansson skrev:
2278864 4000*17,5~ 70 000

Om du kör 4000mil i år så kommer du i snitt ha betalat 17,5kr för varje mil, tycker jag inte är så farligt. Det är mängden som gör pengarna.

Sedan styrdämpen krachpuckarna osv är engångs varor...


:mattias billigare än vad jag pendlar med bilen...
Hmm, kanske skulle ta och köpa en R6a och pendla med :tungan
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top