Motorcykeln "drar" frikopplad

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Detta måste vara bland det vanligaste problemet men har sökt och inte hittat nått.
När jag petar i växel när den är frikopplad drar den, har blivit sämre på senare tid. Frågade guzzicenter och dom påstog att det var kopplingslamellerna som var slut, men börjar de inte då bli tvärtom börjar slira mer istället :va .
Köpte också någon olja guzzicenter sa att jag skulle ha men det blev inte bättre.

Jo de klart men nu är den inställd så att de inte finns något spel. Vill inte köra med småslir hela tiden, då är den väl slut innan jag har kommit fram till macken.

du måste nog riva kopplingen o kolla varför inte lamellerna går i från ordentligt.du kan kolla om du har fått kanter på kopplingshuset eller lamellerna som gör att lamellerna inte kopplar ur ordentligt utan spjärnar emot. vet inte hur din kopplinganordning är uppbygd men samma basic på dom flesta.

Har den hyudralisk koppling? I så fall kan det vara läge att byta olja i kopplingshydrualiken och lufta ordentligt.

...kanter i kopplingshuset é nog skitet, som föregående talare nämner. Speciellt om du tjångar upp den mkt på bakhjulet med kopplingen.

Brukar gå attt fixa med en fil & nån dryyyg timmes arbete. :näsblod

Edit: Slut lameller ger motsatt verkan, ...skeva mellanskivor skulle det kunna vara, men föga troligt enl mig.

Last edited:
Skeva stålskivor.

Har du problem med hack i kopplingskorgen så märker du det igenom att kopplingen hugger när du använder den.

...kanter i kopplingshuset é nog skitet, som föregående talare nämner. Speciellt om du tjångar upp den mkt på bakhjulet med kopplingen.

Brukar gå attt fixa med en fil & nån dryyyg timmes arbete. :näsblod

Edit: Slut lameller ger motsatt verkan, ...skeva mellanskivor skulle det kunna vara, men föga troligt enl mig.

Att fila ner kanterna ger alltså inte upphov till några andra problem då?

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!