motorcykel i japan??

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
ska åka till japan en sväng tänkte jag, vad kan man göra för kul MC-relaterat där.. hade ju varit skoj som fan att kanske kika på nån tävling eller tom få köra lite nånstans.. nån som vet?

du vet att prylar kostar lika mycket i japan som i sverige va:rolleyes:
tänkte bara...

Mvh

Lucci skrev:
2614833 du vet att prylar kostar lika mycket i japan som i sverige va:rolleyes:
tänkte bara...
prylar?

hade väl inte tänkt åka dit och köpa på mig en massa reservdelar iof.. va inte det jag menade.

tänkte mer på evenemang och liknande..

kolla om det finns något mc museum ex.suzuki.kawa etc

bara ett förslag

finns säkert mycket att titta på och kanske kör. i mc väg där borta:tummenupp :tummenupp

Last edited:
Calmanders skrev:
2620361 Guidad fabriksrundtur hos någon av dom fyra stora?

mjo.. men ska jag vara ärlig så lockar det inte så mycket, har redan varit runt på tex volvo och saab och har man sett en storindustri så har man sett alla.. tja.. typ.

är mer ute efter nåt roligt evenemang typ tävling eller utställning eller nåt sånt.. finns det ingen evenemangskalender eller liknande som nån vet om?

iaf bra med förslag, hagla på bara :yoparty

sven666 skrev:
2620365 mjo.. men ska jag vara ärlig så lockar det inte så mycket, har redan varit runt på tex volvo och saab och har man sett en storindustri så har man sett alla.. tja.. typ.

är mer ute efter nåt roligt evenemang typ tävling eller utställning eller nåt sånt.. finns det ingen evenemangskalender eller liknande som nån vet om?

iaf bra med förslag, hagla på bara :yoparty

Google.com :tummenupp

sven666 skrev:
2620392 mjo men jag kan varken skriva eller läsa japanska :P man blir liiiiiite handikappad på det japanska intarwebben då..
en grej som du måstagöra e å festa där ..
har hört att det ett jävla röj där ...

kolla om du kan hitta några gamla "dubbel R" hojar du kan skicka hem, typ zx7rr. lär ju garanterat finnas fler och billigare där borta. det ska även finnas nån stadsdel i tokyo där dom har sjukt mycket elektronik (billigt satan) där kan man nog gå runt ett tag o glo

sven666 skrev:
2620365 mjo.. men ska jag vara ärlig så lockar det inte så mycket, har redan varit runt på tex volvo och saab och har man sett en storindustri så har man sett alla.. tja.. typ.

Ok. Du vet bäst själv. Fast jag skulle tycka det var bra mycket intressantare att se hur en mc blir till än en 9-5:a eller V70, eftersom jag är betydligt mer mc-intresserad än bilintresserad.

Calmanders skrev:
2620802 Ok. Du vet bäst själv. Fast jag skulle tycka det var bra mycket intressantare att se hur en mc blir till än en 9-5:a eller V70, eftersom jag är betydligt mer mc-intresserad än bilintresserad.

nja, att knalla runt i en hall där det massproduceras grejer är i min mening inte så intressant.
Tycker mera det är kul med unika lösningar, modifieringar eller prototyp utveckling isf... men smaken är som baken. :)

elektronik och sushi.. åh fan har dom det i japan!!? :rolleyes:

Besök Suzuka-banan om det inte är för avlägset! Är väl säkert någon aktivitet där eftersom det är Hondas egna bana.

om ja vore dig skulle ja hyra hoj å bara vingla runt lite köra vilse köra tillbaka till hotellet å köra lite mer villse efter maten... de skulle ja göra :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back