Motorcykel för den långa?

193 cm i strumlästen, visst ser alla hojar ut som minimotos för en...men sitter bra på det mesta, det är ju "take it or leave it" som gäller sporthojar, är ju samma lika, oavsett om det är en 600/750/900/1000 men sitter lika på alla.

Skall man som lång sitta för jäkla bra får man gå upp på BMW GS 1100/1200, Varadero, Vstrom el dylikt. Ducce multistrada satt man som en kung i:tummenupp

Prova.

BMW K1200R/K1300RR
Hayabusa
ZZX1400
Superblackbird

ZX12R
ZX10R
ZX9R

Hade en 996, men när hjälmen är framför kåpglaset känns det fel...
(196 lång)

Satt om en kung på zx12r med mina 2m och dryga 110 kg. nu har jag en cagiva v-raptor och känner inte att det är ngt problem med knävinkeln nu heller. ser dock ut som att jag kör minimoto.. men jag får träsmak så in i helvete ist. ...men nu ska det skaffas sporthoj igen o då blir det nog en R1a..

Hehe, appropå trådlyft, så har nog jag lyckats med ett av de värsta. =) Var lite för snabb och glömde kolla dateringen, så jag drog iväg ett svar på en tråd som var över fem (5!!!) år gammal. =)

Med mina 204cm från topp till tå har jag aldrig upptäckt en sporthoj som har vart för liten, tror mer de beror på hur stor man är. Visst man vill ju inte slå i styret med tnäna... :glömdet

Kanske inte riktigt stämmer iofs, jag kan rätt ofta inte ge fullt styrutslag.

Last edited:
Han menar nog att du svarade på en gammal tråd.
Fast 3år och 11 månader vore mer rätt (eller 3år 10.5mån) :tuttar

Jamen, där ser man.... Bättre sent än aldrig... Han kanske fortfarande är lång o vill ha råd.... Nä då, vet inte varför jag hamnade där men det var ju många som var långa som vaknade till liv.... Vi kanske ska starta en egen tråd - vi som har äran att vara långa..
Hur ere med dig annars då Micke... Mycket kaffe vid poolen i år??? Har ru åkt me Robban något?

Jamen, där ser man.... Bättre sent än aldrig... Han kanske fortfarande är lång o vill ha råd.... Nä då, vet inte varför jag hamnade där men det var ju många som var långa som vaknade till liv.... Vi kanske ska starta en egen tråd - vi som har äran att vara långa..
Hur ere med dig annars då Micke... Mycket kaffe vid poolen i år??? Har ru åkt me Robban något?

Ja vi långa måste hålla ihop.
Bara fint här, poolen blir väl redo i helgen hoppas jag.
Jao kört några körningar med Robban.

Själv då fått fart i långhojen? :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti