Motorcykel, cykel, bil... tips?

josefiine

stolt ägare till kattrumpan!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Gula faran! Sv650 -00
Har just nu en 'pil' som känns alldeles för dyr för mig att ha - har inte särskilt bra lön. Funderar på att göra mig av med älsklingen, men ska man då satsa på vanlig cykel ett tag för att spara lite pengar och kunna köpa sig en bra hoj, eller ska man köpa en billig hoj att ha åtminstone under sommaren? Och när man än köper hoj, vilken kan passa mig?
I slutet av april blir kortet utan gränser. Har dock bara haft en hoj innan; en Honda Ns125R - liten men naggande god! Vill köra mycket tillsammans med killen och skaffa riktiga känsla så kanske man kan lära sig att göra stoppies mm nästa sommar ;)

Någon som har lite tips? Hur skulle ni göra?

Jag skulle inte palla att vara utan hoj en sommar, men det är ju bara jag.

josefiine skrev:
Har just nu en 'pil' som känns alldeles för dyr för mig att ha - har inte särskilt bra lön. Funderar på att göra mig av med älsklingen, men ska man då satsa på vanlig cykel ett tag för att spara lite pengar och kunna köpa sig en bra hoj, eller ska man köpa en billig hoj att ha åtminstone under sommaren? Och när man än köper hoj, vilken kan passa mig?
I slutet av april blir kortet utan gränser. Har dock bara haft en hoj innan; en Honda Ns125R - liten men naggande god! Vill köra mycket tillsammans med killen och skaffa riktiga känsla så kanske man kan lära sig att göra stoppies mm nästa sommar ;)

Köp en motard.... :tummenupp billig att köpa, köra och äga :tummenupp

Kostet78 skrev:
Köp en motard.... :tummenupp billig att köpa, köra och äga :tummenupp

Dock jobbigt att åka längre sträckor. Killen, MackeNo1, har ombyggd fireblade, svårt att hänga med... Skulle vilja åka genom Norge senare i sommar :hoppa

josefiine skrev:
Dock jobbigt att åka längre sträckor. Killen, MackeNo1, har ombyggd fireblade, svårt att hänga med... Skulle vilja åka genom Norge senare i sommar :hoppa

Då finns det inga genvägar.....då kostar det pengar helt enkelt!!

Men tuffa runt på motard är inga problem.. bara man inte har för bråttom... Jag körde 35mil i ett svep.. blandat asvalt och grus körning.... man hade lite ont i :arsele efteråt men det gick!!

anja skrev:
tuff avatar! är det en gäspning du har lyckats fånga?

:katt

Måste man ha katt-avatar om man är tjej?
Om jag nu var tvungen att handla billigaste möjliga så skulle det bli en KX eller en CR. Gärna en äldre 250 om man nu hade råd med det.
Men vad har du nu som är så skrotigt och du inte får ihop till nått bättre? För 30K får man ju en fullgod sporthoj. Moderna 1000 finns ju från 40K och uppåt, det kan väl inte vara så svårt att spara ihop till om man har ett jobb.

Köp dig en lite äldre hoj, en 90 talare, relativt billig att försäkra..

Klart du ska ha hoj i sommar!!

josefiine skrev:

Ey vännen min, vi får skära ner på godsakerna som vi köper varje dag och jag får väl komma över och laga fler matlådor till dig. Börjar från nästa vecka hehe :7peta

vill ha en R1:a men varken killen eller pengarna går med på det...

Jobbar eller pluggar du?

Skulle nog satsa på att sälja bilen och skaffa mig en R1:a

För att citera John Lennon

"Life is what happens while you´re busy making other plans"

anja skrev:
åh. grattis till tillskottet!

:)

Ok, nu ska jag förklara rätt. Den nya bilden på den 3 dagar gamla katten är min äldsta katt, numera drygt 1½ år. Den gäspande katten är den yngsta katten, 7 månader gammal. :banana :pannkyss

Emmi skrev:
Ok, nu ska jag förklara rätt. Den nya bilden på den 3 dagar gamla katten är min äldsta katt, numera drygt 1½ år. Den gäspande katten är den yngsta katten, 7 månader gammal. :banana :pannkyss

jasså. tyckte väl att det var nåt som inte stämde. :va

Emmi skrev:

Huuu..mina ögon börjar rinna så fort jag ens tänker på en katt!! Men hund går bra så de däremot det har jag en!!

tIgGeR skrev:

Jobbar eller pluggar du?

"

Jobbar, men har som sagt dåligt betalt... Sen tycker Macke inte att jag ska ha r1a med motiveringen: 'min flickvän gasar...'

josefiine skrev:
Jobbar, men har som sagt dåligt betalt... Sen tycker Macke inte att jag ska ha r1a med motiveringen: 'min flickvän gasar...'

byt jobb, kille eller önskemotorcykel då?

:rolleyes:

tIgGeR skrev:

Jobbar eller pluggar du?

Skulle nog satsa på att sälja bilen och skaffa mig en R1:a

För att citera John Lennon

"Life is what happens while you´re busy making other plans"

Hon ska INTE köpa en R1:a som 1:a tung hoj :3freak :7peta Att gå från en 125cc med 15hk till en 1000cc med 150hk är lite väl stort steg :rolleyes:

Nä, nått sånt HÄR skulle passa alldeles utmärkt :)

Men eftersom alla pengar går till bilen idag (som kostade hälften så mycket och som är gratis att äga i jämförelse) så lär det bli till att spara innan du kan köpa sporthoj. Tråkigt men sant :pannkyss

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år