Motorcyckelställ till bil?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vet att det finns för crossar i sverige och för andra hojar i US and A men kan det vara så att det även finns MC-ställ man hänger på draculan i sverige också?

Brukar redan ligga på gränsen viktmässigt med en cross där bakpå. Dragkulan orkar ju inte så mycket tryck. Är ju mer gjord för just "drag".

Vad brukar rekommenderat kultryck vara? 50kg?

Släng upp din gammelgixxer på kroken så får du se vad som händer... :D

Jag tror inte det är någon bra idé.....

Vad brukar rekommenderat kultryck vara? 50kg?

Släng upp din gammelgixxer på kroken så får du se vad som händer... :D

Jag tror inte det är någon bra idé.....

Mwoahahaha

Jag frågade inte om det var lämpligt att ha på en saab utan om det fanns att få tag på i sverige. Vad kultrycket är på min kärra är bortom alla bekymmer. Flaket kommer Jag ha annat på därav förfrågan efter ställ...

Bifogat

• F350jpg.jpg
    F350jpg.jpg
    61.1 KB · Visningar: 86
Last edited:
Jag vet att det finns för crossar i sverige och för andra hojar i US and A men kan det vara så att det även finns MC-ställ man hänger på draculan i sverige också?
Svårt att få det stabilt nog om den bara sitter på kulan. En polare testade för några år sedan, och det blev rätt spännande när hojen plötsligt försvann ur mittbackspegeln på motorvägen... Lyckligtvis satt den kvar, men pekade mer eller mindre rakt ut bakåt.

Svårt att få det stabilt nog om den bara sitter på kulan. En polare testade för några år sedan, och det blev rätt spännande när hojen plötsligt försvann ur mittbackspegeln på motorvägen... Lyckligtvis satt den kvar, men pekade mer eller mindre rakt ut bakåt.

Det är väl lätt fixat med ett knippe stroppar... kanske kan modefiera ett crosställ i alla fall...

Är inte alla feta truckar utrustade med gevärsställ bakom hytten?:tungan Häng upp hojen där

Jag frågade inte om det var lämpligt att ha på en saab utan om det fanns att få tag på i sverige. Vad kultrycket är på min kärra är bortom alla bekymmer. Flaket kommer Jag ha annat på därav förfrågan efter ställ...

På den där kan du ju bygga(om) ett ställ så att det förutom att det sitter på kulan även fästs mot ramen på lämpligt ställe.
Sätter du på en bakljusramp på stället sen så funkar det, hur lagligt det blir utan att regbesikta vete fan, men kör på det...

På den där kan du ju bygga(om) ett ställ så att det förutom att det sitter på kulan även fästs mot ramen på lämpligt ställe.
Sätter du på en bakljusramp på stället sen så funkar det, hur lagligt det blir utan att regbesikta vete fan, men kör på det...

Det är väl i dom tankarna Jag går. Vet att det finns färdiga diton "over there" och hade hoppats slippa böka med det själv bara. men men har man andra intressen än fotboll i det här skitlandet så får man väl göra det själv antar Jag.

Det är väl i dom tankarna Jag går. Vet att det finns färdiga diton "over there" och hade hoppats slippa böka med det själv bara. men men har man andra intressen än fotboll i det här skitlandet så får man väl göra det själv antar Jag.

Hade inte du värsta dieseltrucken. Det är väl bara att ställa den på flaket, i något ledigt hörn... :hihi

Jag har två plåttassar bultade i mina rambalkar.
Dessa två tassar används till allt möjligt, sladda ridbanor, fästa dragstroppar samt vara fästen för ev. ställningar där man ställer hojar.
Dock är min pickis inte lika cool som den på bild ovan utan bara en gammal 4WD Mazda.

Svetsa själv rockar, köpa går inte här i mellanmjölkens land.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back