Motorbyte zx9r 98

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
GSXR 1000
Godkväll!

Som topic säger så lär jag behöva en ny motor.

Felet då: Körde på bulten relativt hårt då jag hör att nått som jag inte hört tidigare börjar låta. Jag stannar direkt och lyssnar, men eftersom att jag inte har öra för just såna saker så börjar jag brumma hem sakta! Ljudet eskalerar och när jag kommer till tomten så låter hojen som en traktor. :(

Jag tömmer ur oljan för att se ifall de kanske döljer sig nått i den, men icke.
Varför? jo, det finns inte ens en liter olja i maskin :confused:
Snackar runt med polare och dom tror att vevlagret rasat. Eftersom att jag inte är nån hejare på att öppna upp motorn så "djupt" så anser jag att ett motorbyte skulle vara på sin plats :rolleyes:

Så därför till frågan som är riktad till er som har vana och kunskap inom ämnet.

Vad är viktigt att tänka på när jag ska byta motor?? Just då vilka motorer man kan "spela" mellan, har t.ex hört att T.O.M zx9r-02 ska passa bolt on, kan detta stämma?
Alla tips motages med största tacksamhet! eventuelt lite trimm kan vara på sin plats, ja menar nu tog ju säsongen precis slut så jag har heeela vintern på mig att få ihop det :D

// Jussi Tukia

Vart tog oljan vägen då? För det är inte så att tre liter olja försvinner obemärkt direkt.

Oljan? ja du undrar jag med.
Hade hojen på stor service på mc-experten för ca 3 månader sen, då dom även bytte olja. sen dess har jag faktisk inte kollat oljan nånting, finns ju tom en olje lampa som inte har lyst :S

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D