Motorbyte Suzuki -84

Skuld

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2010
Hoj
84, suckisucki hemmabygge
Tjenare!

Jag skaffade mig en bobber i sommras. Eftersom jag inte har körkort fick det räcka med en 400cc de första 100-200 milen för att se om jag hade roligt.

Detta stelopererade hemmabygge är askul att köra järnet från 0-110 km/h men sen är det tvärstopp, eftersom jag är kär i den lilla "bågen" undrar jag helt enkelt om det är samma motorfästen och liknande på 600cc och uppåt om jag lyckas hitta en motor från samma år och tillverkare?

För att slippa regbes, kan det räcka att knacka in andra siffror i blocket? Dom är inte så glada när det ska göras en vanlig bes så jag tror inte att den klarar sig genom en regbes.

Om det är andra fästen, ger man sig på att svetsa och skära själv när man inte är mer än acceptabel i ämnet? Bättre att byta mc?

Glid i frid och tack på förhand!

Att det blir tvärstopp över 110 låter mer som ett förgasarrelaterat problem än ett "motorproblem".

Men vad gäller motorbytet så är det sällan någon som bryr sig om det. En kompis körde med en GSX1100 motor i sin GS1000 i ett antal år utan några som helst problem.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard