Motorbyte GSXR 750 -93

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Finns det någon här som vet hur det är med passformen för motorerna på tidiga GSXR 750/1100 hojjarna?

Har en polare som har en skuren 750 -93 motor och vi tänkte byta hela paketet. Frågan är om min 750 -85 motor passar direkt?

Eller kanske det finns flera alternativ? Som att slänga in en 1100 utan större modifieringar?

All info uppskattas! Tack!

Dom gamla gixxermotorerna passar inte.. Iaf inte utan modifiering av ram/motorfästen..
Exakt vad som behövs göras överlåter jag till någon mer sakkunnig att svara på.. Men sen har du ju vattenkyld motor på 93 an och oljekyld på 85an.. Det blir ett steg tillbaka i utvecklingen om man säger så.. Jag hade nog letat upp en av smama årgång/generation.

Dom gamla gixxermotorerna passar inte.. Iaf inte utan modifiering av ram/motorfästen..
Exakt vad som behövs göras överlåter jag till någon mer sakkunnig att svara på.. Men sen har du ju vattenkyld motor på 93 an och oljekyld på 85an.. Det blir ett steg tillbaka i utvecklingen om man säger så.. Jag hade nog letat upp en av smama årgång/generation.

Det var det jag hade en känsla av. Får nog leta upp en 93'a helt enkelt. Tack för svaret! :tummenupp

Det var det jag hade en känsla av. Får nog leta upp en 93'a helt enkelt. Tack för svaret! :tummenupp

Jag satte på en 97:ans 1100 motor på min 750 93:a. Bulton :) Sen gick kedjan av och slog sönder blocket så då fick jag sätta tillbaka orginal motorn igen. Det som skiljer sig är att toppen var ca 2cm högre och kåpfästena blev lite taigta och så fick jag värme avskilja oljekylsslangarna från grenrören, men annars inga problem.

gsx-rw 92 -95, gsx-rw 93 - 98 & RF900 ska vara av samma motorfamilj å passa med mindre modifikationer.
En 750 RW med 1100 RW rova måste bli jävla kul med mycke bakhjulsåka utan kopplingsjuck.
Och snåla inte med extra hög kvalitet på drivpaketet så inte kedjan klipper blocket eller nå annat vesäntligt.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda