Motorbyte, besiktning?

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar nytt...
Har en fråga angående mitt motorbyte förra året...
Min hoj är en Blade -95 fast nu med 97'ans motor istället.

Kommer besiktningen att klaga på detta på något vis? :rolleyes:
Måste jag skaffa nåt intyg och regbesiktiga och hålla på?

Ring bilprovningen och fråga. Jag har ju iaf bytt motor på min R1a som ska besiktigas o det gör inget att det är ett annat motornummer. Tror det är så att effekten inte för ändras...

Swedie skrev:
Ring bilprovningen och fråga. Jag har ju iaf bytt motor på min R1a som ska besiktigas o det gör inget att det är ett annat motornummer. Tror det är så att effekten inte för ändras...

Kan ju tillägga att orignal motor på min var 893cc och nya är på 919cc.
Detta skulle göra en skillnad på cirkus 4hk eller nåt tror jag?

Får de inte spader om motornr/ramnr inte är de som står i regbeviset. Iof brukar endast ramnr kollas vid vanlig besiktning men iaf....

bilprovningen har tekniker man kan få snacka med om det där via kundtjänsten.

funderade själv på att lägga in en större motor i min båge, fast den jag snackade med var så attans negativ, men snacka med dom, man vet ju aldrig.

Jag tippar nog på att det blir väldigt ajjabajja om reg-papprerna inte stämmer överrens med hojen. Speciellt om den nya motorn har mer effekt!

Är det inte tom så att alla chassi/motornr oklarheter även rapporteras till Polisen? ...är osäker på detta... :confused:

Kapten Stofil skrev:
bilprovningen har tekniker man kan få snacka med om det där via kundtjänsten.

funderade själv på att lägga in en större motor i min båge, fast den jag snackade med var så attans negativ, men snacka med dom, man vet ju aldrig.

Hallå allihop !
Har en polare som funderar på att trycka i en thunder race motor i fzr fr 89 .
Nån som vet vilka årg som passar ??

Ha det

Vet ej hur det på andra gixxrar men på gsxr600-04 & -05 e det så att alla motorer har samma NR!!??:)

N727-1036 om jag inte minns helt fel....

Där e det bara att byta, trimma o ha sig hur mycket man vill, ändå ingen BP-gubbe som märker något:)

det jag har hört så får man självklart byta motor, varför skulle du inte få det? om en skulle pajja(typ lamellerna tar slut eller annat alvarligt fel.) och du sätter i en ny, klart man får =)

Är det inte så att på äldre hojar står bara ramnumret, och inte motornumret på reg-papprena? Då kan det ju inte vara några problem att byta motor, eller?
/B)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...