motorbur,bygga el. köpa

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
hejsan.
ni som har motorbur på era stunthojar har ni byggt dem själv eller har ni köpt fick tips av yoshi han kan ju fixa men det e lite dyrt för en studernade snålis :huvet

Hitta nån som har likadan hoj mät och svetsa eller köp beg.
jag köpte beg men -01 bur passade inte te -98 märkte jag :huvet
Så blidde svetsa ändå:4skrika

marcus_136 skrev:
2533991 Jag har köpt...fast jag har inte fått den än. Betalade igår.

vad gav du för den då?

C@rro skrev:
2534221 Hitta nån som har likadan hoj mät och svetsa eller köp beg.
jag köpte beg men -01 bur passade inte te -98 märkte jag :huvet
Så blidde svetsa ändå:4skrika

vad gav du för buren då?
hehe otur har man alltid när man tror man gjort ett klipp:mad:

Last edited:
jeber skrev:
2534333 vad gav du för den då?

vad gav du för buren då?
hehe otur har man alltid när man tror man gjort ett klipp:mad:

2450. Sen blir det lite tull och moms, men han skulle skriva ner värdet tror jag.

Jag har en bur till dig.

Köp min så slipper du allt bök med att mäta, svarva distanser, böja stålrör etc. Byggd av Stuntindustry (proffsgrejor) se bild, inget man slår smalbenen på. Pma om du är intresserad. mvh pris 1900:- Helt ny aldrig använd.

Mvh Ante

Bifogat

• yamahastunt 003.jpg
    yamahastunt 003.jpg
    20.7 KB · Visningar: 191
dickzzz skrev:
2534794 Bygg själv så går det på max 200 spänn.:tummenupp
såvida man inte kör i rostfritt :D
Den senaste på bild var fin som fan!
Ursäkta om jag snor tråden nu.. men jag antar att hela buren går att ta på och av relativt enkelt... med distanser som går in vid motorfästen m.m.?

MangeH skrev:
2534844 Bygg själv och det blir gratis......:tummenupp

jag har aldrig svetsat innan så det kan ju bli lite spänande men jag har ju kompisar som kan får nog muta dem med några flak öl så ska det väl lösa sig :D

dickzzz skrev:
2534794 Bygg själv så går det på max 200 spänn.:tummenupp

hehe du får gärna bygga en till mog för det priset så lovar jag att du får en 500 för jobbet med :pannkyss

Härnöante skrev:
2534548 Köp min så slipper du allt bök med att mäta, svarva distanser, böja stålrör etc. Byggd av Stuntindustry (proffsgrejor) se bild, inget man slår smalbenen på. Pma om du är intresserad. mvh pris 1900:- Helt ny aldrig använd.

Mvh Ante

den var riktigt snygg.. men hur blir det om man har magkåpan får den plats under där? lite dyrt för mig just nu men man vet aldrig :rolleyes:

Last edited:
MangeH skrev:
2534844 Bygg själv och det blir gratis......:tummenupp

inte riktigt...
man måste ha svarvade distanser, rör i olika dimensioner och längre skruv till motorfästena....
sen ska man ju veta vad som är bästa konstruktionen, vad som håller bäst när man vurpar...
Och tro mej det är inte bara att svetsa ihop några rör och tro att det håller, sätter man på för grova rör så kan buren bli för hård och man pajjar motor fästena.
Och blir dom för veka ja ni fattar...
jag tycker du ska köpa en bur den är testad och färdig kanske lite dyr men du spar mycket bekymmer..................

cool_jocke skrev:
2536540 inte riktigt...
man måste ha svarvade distanser, rör i olika dimensioner och längre skruv till motorfästena....
sen ska man ju veta vad som är bästa konstruktionen, vad som håller bäst när man vurpar...
Och tro mej det är inte bara att svetsa ihop några rör och tro att det håller, sätter man på för grova rör så kan buren bli för hård och man pajjar motor fästena.
jag tycker du ska köpa en bur den är testad och färdig kanske lite dyr men du spar mycket bekymmer..................

eller sätter man på nylon puckar dsom går av innan motorfästerna... Tar upp en del av smällen, även om hjojen blir bredare...

fahrenheit skrev:
2536555 eller sätter man på nylon puckar dsom går av innan motorfästerna... Tar upp en del av smällen, även om hjojen blir bredare...
puckar böjjer sej bara och ska man vurpa eller tappa hojjen mer än 4-5 ggr så blir det ju samma pris (600*4-5 =dyra puckar)

cool_jocke skrev:
2536540 inte riktigt...

hmmm det var nått av det vetigaste jag sett i denna tråden tror jag... gillar ju när det blir billigt men självklart ska det hålla med får väl leta efter en beg. eller önska mig en i julklap av tomten hehe behöver ju endå inte buren förens nästa säsong...:)

bygga själv, nja?

Helt seriöst, den tid som går åt att smörja kompisar som kan svetsa, hitta rätt grejor, mätningar etc är lång och matrialet är inte absolut inte gratis. Jobba den tiden istället och dra in pengar och köp riktiga grejor som är gjorda av folk med erfarenhet av att bygga hållbara stuntprylar. Detta är vad jag tycker men då är jag ingen hejare på att svetsa heller:va

Kåpor får plats under R1 buren från stuntindustry, väldigt lätt att ta av och på oxå, ca 10 min.

när vi byggde min testbur till 750:in så tog den två dagar att bygga. nu i efterhand så visar det sig att våra beräkningar var korrekta. inget händer vid små krascher men vid större så ger den vika på precis de ställen som vi vill:tummenupp

Härnöante skrev:
2537118 Helt seriöst, den tid som går åt att smörja kompisar som kan svetsa, hitta rätt grejor, mätningar etc är lång och matrialet är inte absolut inte gratis. Jobba den tiden istället och dra in pengar och köp riktiga grejor som är gjorda av folk med erfarenhet av att bygga hållbara stuntprylar. Detta är vad jag tycker men då är jag ingen hejare på att svetsa heller:va

Kåpor får plats under R1 buren från stuntindustry, väldigt lätt att ta av och på oxå, ca 10 min.

jo jag har nog börjat inse det att det får bli att köpa en så fort jag har skramlat lite på stan hehe... nä men det blir jobb över julen så det blir en ordentlig bur inget hemma meck.. den enda jag har sett kosta 3700 vet du någon billigare?

jeber skrev:
2538019 jo jag har nog börjat inse det att det får bli att köpa en så fort jag har skramlat lite på stan hehe... nä men det blir jobb över julen så det blir en ordentlig bur inget hemma meck.. den enda jag har sett kosta 3700 vet du någon billigare?

Du får köpa en R1 bur av mig 1900:- vill jag ha för den helt ny, se bild tidigare i tråden. Det är inte den på bilden men en likadan som aldrig blev monterad. förlängda Bultar med smalgäng, gängstång mm följer med bara att bulta på.

mvh

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...