motoracer 3 på XP

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Hejsan!

Vars finns filen man ska ladda ner så man får moto racer 3 att fungera på XP? Har sökt ett tag utan lycka.

MVH// Ola
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
olaking skrev:
Hejsan!

Vars finns filen man ska ladda ner så man får moto racer 3 att fungera på XP? Har sökt ett tag utan lycka.

MVH// Ola

Jadu olaking, jag vet inte ricktig vars du har problemet. Hoppas dock dessa datakunniga personer på sporthoj kan.


UPP!!!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Vad får du för indikationer på att du behöver en patch till XP?
Det kan inte vara så att det är något annat som strular? För enligt google så verkar det bara finns xp-patchar till motoracer 2. :3freak
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Tjet skrev:
Vad får du för indikationer på att du behöver en patch till XP?
Det kan inte vara så att det är något annat som strular? För enligt google så verkar det bara finns xp-patchar till motoracer 2. :3freak


För att jag gjorde det förra gången jag instalerade spelet(kommer inte ihåg vars jag hittade den filen). Eller så blandar jag kanske ihop spelen.

Får detta meddelande:

MotoRacer 3 är inkompatibel med den här versionen av Windows. Om du vill ha mer information kontaktar du Atari.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Det är inte så att det är så nytt att du behöver sp1 för winxp installerat? Kunde inte gejma HL2 innan jag tryckte i sp1.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Annars så kan du ju prova att köra spelet i kompabillitet för t.ex. Win98, kanske Win2000 men tvivlar på att det skulle gå bättre då 2000/XP bygger på NT (New Technology).


Men för att köra i kompabillitet för Win98

Högerklicka på startfilen, välj "Alternativ/Propertise" i droplistan som dyker upp, sen bland flikarna i det nya fönstret väljer du "Kompabillitet/Compabillity" och där kryssar du i "Kör detta program i kompabillitetsläge för:/RUn this program in compabillity mode for:

Och efter det så väljer du villken verision av windows du vill köra programmet i kompabillitet för och klicka sedan på "ok".

Bör funka, alldrig hört talas om att man måste patcha något för att funka till windows XP , bara till SP2 har jag hört att man får patcha en 217st program för att dem ska funka :3freak





Edit: Låt mig gissa, du har Windows XP Sp2?

Hittade detta i en lista över saker som inte fungerar till SP2, så glöm det jag skrev överst.

MotoRacer 3 Atari



Titta på Atari´s hemsida så lär du hitta patchen
 
Last edited:

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
The-PatriX skrev:
Edit: Låt mig gissa, du har Windows XP Sp2?

Hittade detta i en lista över saker som inte fungerar till SP2, så glöm det jag skrev överst.

MotoRacer 3 Atari



Titta på Atari´s hemsida så lär du hitta patchen

Jeg har ochså SP2, Moto Racer 3 funker ikke. Det er ingen patch på ataris hemsida. er det noen som har den??
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top