motor till tja nått fränt

Nu börjar vi snacka båtmotor! Synd bara att man bör ha en nära släkting inom oljeraffinaderie-branschen...

Dee_cati skrev:
Nu börjar vi snacka båtmotor! Synd bara att man bör ha en nära släkting inom oljeraffinaderie-branschen...

Det är inte utan att det börjar klia i plånboken, riktigt gött ljud ur dom där. Gäller bara att hitta nåt vettigt användningsområde.

sånt där ska man ju bygga nånting riktigt onödigt av, typ åkgräsklippare. Det är coolt.

Kom med lite bra tips, kanske gör nåt skoj med den istället för den planerade crosscarten. Eller man kanske skulle kombinera dem på nåt sätt? Inget med båtar bara, båtar roar mig inte ett smack.

Fan, den står ju redan på hjul. Bara att svetsa på några kuggar och dra ner en fet ketting, sen har man världens coolaste släpkärra. Klarar förmodligen av att dra några bilar :)

Fatt vilket vrid det måste vara i den dära v12 diesel. Men ack så få hästar... inget roligt...

Bygg en bandvagn! :yoparty

man kan alltid slänga den utför ett stup och kolla frittfall hastigheten (och nej jag är inte grinig för att skolan börjar imorgon :mad: ).

stoppa i den i en valp eller nåt :va

RF_Racing skrev:
Fatt vilket vrid det måste vara i den dära v12 diesel. Men ack så få hästar... inget roligt...

Är inte så säkert att det är en diesel då centurion även fanns med bensin.

RF_Racing skrev:

Få? Den där motorn skulle ju skrämma skiten ur en koeniggsegg bil redan på tomgång. Redan en i sverige som har byggt en bil med en. Så ptja, bygg en crosscart, motorn väger omkring förbannat mycke så hur ni än bygger båten så lär den agera bojjsänkte åt sin egna bojj :näsblod

Carpe me skrev:
Få? Den där motorn skulle ju skrämma skiten ur en koeniggsegg bil redan på tomgång. Redan en i sverige som har byggt en bil med en. Så ptja, bygg en crosscart, motorn väger omkring förbannat mycke så hur ni än bygger båten så lär den agera bojjsänkte åt sin egna bojj :näsblod

Jepp få i förhållande till vikten... uppskattningsvis max 300hk men jag gissar på 225 nånstans? Och vad motorn väger.. jaa säkert dubbelt så mycket som en moppe. Nee det finns roligare motorer att köpa för 12 papp, ducati motor tex.

RF_Racing skrev:
Jepp få i förhållande till vikten... uppskattningsvis max 300hk men jag gissar på 225 nånstans? Och vad motorn väger.. jaa säkert dubbelt så mycket som en moppe. Nee det finns roligare motorer att köpa för 12 papp, ducati motor tex.

Vad får du de siffrorna ifrån? Minst 650hk skulle det gå att plocka ur den där.

Thermal skrev:
Vad får du de siffrorna ifrån? Minst 650hk skulle det gå att plocka ur den där.

Är inte den där fet gammal? njee jag tror inte på 650... men 300 tror jag!
visst går det att trimma den, meen...

Nu efter lite sökning ser jag att den har mer kraft än jag trodde... 27 l är den på! Men jag tror inte den har 650 endå... kan du inte ringa o fråga :rolleyes:

Last edited:
RF_Racing skrev:
Okej jag bara antog det... varför köra på bensin?

Fråga britterna som byggde skiten, i bensinversion så drog den 50liter milen på landsväg och dubbla i terräng.
För att förlänga aktionsradien så hade dom en finurlig kärra bakom som rymde 910L.

Edit: runt 600hk har jag för mig att den utvecklade eftersom svenska försvaret konverterade dom till diesel så är det lite lurigt.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...