Motor som jag kan få, köpa eller låna?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Är så här att jag har meckat med hojar ett bra tag nu men aldrig vågat ge mig på nåt i motorn på mina egna fungerande motorer men skulle jätte gärna vilja lära mig mer av det.

Så har du en motor liggande hemma och kan tänka dig att ge bort den eller sälja den för en symbolisk summa så skulle jag vara evigt tacksam.

Har tänkt att riva ner den och montera ihop den igen, och eventuellt laga om nåt inte fungerar eller är slitet på den bara för att få mer kunskap/erfarenhet.

Enda önskemålet är att du vet vilken årsmodell det är och vilken hoj den suttit i så man vet vilken servicemanuall man ska skaffa sig.

Vad vill du ha?

Här finns det grejjor! :)

Fan Patrik dig kan man räkna med :D
Vill gärna ha en som är komplet och billigast! märke och årsmodell spelar ingen roll...bara det inte är en motor från stenåldern som har en massa special special eller för gammal teknik, för vill ju lära mig lite hur dagens motorer fungerar och hur man mekar med dem.

Å ja som trodde du visste allt.........:tummenupp

/J

Skulle du försöka vara ironisk nu eller?

Last edited:
Sorry sorry.....ville bara vara med på ett hörn i din tråd.......:näsblod

/J

PS. Alla har vi varit och ÄR i lärandets förlovande land. DS

Du kan ju alltid fråga ifall jag provat borra :)

Ja och tror detta är bästa sätt att lära sig lite mer, utvändigt klarar jag av det mesta.....men när det kommer till att meka i motorn så avstår jag då jag aldrig gjort det tidigare och vill inte att det ska sluta som en dyr erfarenhet.

Fan Patrik dig kan man räkna med :D
Vill gärna ha en som är komplet och billigast! märke och årsmodell spelar ingen roll...bara det inte är en motor från stenåldern som har en massa special special eller för gammal teknik, för vill ju lära mig lite hur dagens motorer fungerar och hur man mekar med dem.

Ja det är bara välja.

Renoveringsobjekt i olika nivåer finns R1 98-1,5 motor. GSX1000 01-02 skuren vev. CBR 929 ganska ok. ZX9 -98 Oj oj oj... ZZR 600, mjodåsåatte.
Sen finns det Blackkbidrd bitar att gödsla med nån GSX1100 och 750 snurra tidigt 80 tal med dem ska jag bygga räsermotor av till min Sveavägsräser.

Jag PMar dig en idé! :D

Varför inte gå på din egna hoj nu när det bara är snö och kallt?
Då är du ju PISKAD till att göra rätt hela vägen, eller hur!
En riktig servicemanual och noggranhet så går det bra. Det är ju så man lär sig!
Menar inget illa, tvärtom. Är du bara tekniskt lagd och kan läsa en servicemanual så går det fint. Våga!

Varför inte gå på din egna hoj nu när det bara är snö och kallt?
Då är du ju PISKAD till att göra rätt hela vägen, eller hur!
En riktig servicemanual och noggranhet så går det bra. Det är ju så man lär sig!
Menar inget illa, tvärtom. Är du bara tekniskt lagd och kan läsa en servicemanual så går det fint. Våga!

visst hade det varit rätt bra, men som sagt vill inte att det blir en dyr erfarenhet.....visst kan man tycka det är fegt men har fått lära mig en viktig sak inom motorer och mekande "skruva inte i nåt som funkar och går bra"

Och tyvärr har jag erfarit det ett par ggr med andra mindre motorer på moppetiden då jag gillade att meka och pilla med allt.

visst hade det varit rätt bra, men som sagt vill inte att det blir en dyr erfarenhet.....visst kan man tycka det är fegt men har fått lära mig en viktig sak inom motorer och mekande "skruva inte i nåt som funkar och går bra"

Och tyvärr har jag erfarit det ett par ggr med andra mindre motorer på moppetiden då jag gillade att meka och pilla med allt.

Nej, jag menar inte att du är feg och det är nog klokt att inte skruva i något som fungerar om du är osäker. Hoppas du får tag i något att skruva i. Inte hittat något intressant på blocket?

Nej, jag menar inte att du är feg och det är nog klokt att inte skruva i något som fungerar om du är osäker. Hoppas du får tag i något att skruva i. Inte hittat något intressant på blocket?

Det har löst sig nu :) så nu ser man framemot att börja lära sig :banana

Jag är lika sugen som Bully! Så länge den är från +2000 så köper jag gärna en gammal motor, skuren eller inte.

Ser att Patrik har erbjudit sig, annars har jag motorer ligger.
Men gör upp med P! :tummenupp

Jag är lika sugen som Bully! Så länge den är från +2000 så köper jag gärna en gammal motor, skuren eller inte.

Kör snart igång en mekarkurs.
Efter den kan jag köra en ren motorkurs.
Intresserad?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back