Motor-renovering KTM525-03

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Hejsan på er alla.
Hojen min har gått 200h så det är verkligen dax för en översyn så nu har jag lite frågor.Ventilerna måste bytas så det blir rostfria.
Kolv ska bytas men vilken ska man köpa?Orginal?Någon smidd?
Kamkedjan är också ett frågetecken.Köpa ny eller nita ihop å köra?Någon som vet hur man kollar den?
Var ska man beställa ifrån?Köpa allt hos min lokala handlare?Jaga priser runt om i landet?

Alla vettiga svar uppskattas.Mvh Jonte
 
Köp KTM orginal delar!! inte så dyrt!
kam kedjan kollar du lättast genom att kolla hur många steg det är kvar tror man skall byta när det är 2st kvar byt slädar na oxo när du är på g kostar nog inte mer än 100-200 kr.

Sen fins det A och B kolvar har den gått 200tim så byt till en B kolv.

Obs snåla inte på p-satsen finns allt i den packningar ventil tätningar brickor mlf jag har delat den motorn flera gånger så jag talar med erfarenht!

Skall du inte byta lager?

Hör av dig om du behöver Hjälp!

mvh p
 
Vadå steg kvar på kedjan?? Man har väl ett mått på ett visst antal länkar? Så är det iaf på alla andra hojar men KTM dom ska ju vara så jä-a speciella med sitt skit. :3freak Eller menar du på sträckaren? Finns inte ett mått i hans bok om detta iaf...
Har du kvar din Ractory edition fortfarande?? :D
 
Last edited:
pirre_karlsson@ skrev:
Skall du inte byta lager?

mvh p

Lagrena ska naturligtvis bytas.

Har hört att man kan slipa till ventilerna så att dom passar igen.Är det något att satsa på eller ska man byta?
 
Last edited:
Wheeliedevil skrev:
Vadå steg kvar på kedjan?? Man har väl ett mått på ett visst antal länkar? Så är det iaf på alla andra hojar men KTM dom ska ju vara så jä-a speciella med sitt skit. :3freak Eller menar du på sträckaren? Finns inte ett mått i hans bok om detta iaf...
Har du kvar din Ractory edition fortfarande?? :D

Nopp man ska mäta klicken på sträckaren :tuttar
och vist har han kvar Ractory edition 525an dock går den på cross bana just nu lite vinter träning!!
Hur har han de me foten då? :tomten
 
Wheeliedevil skrev:
Vadå steg kvar på kedjan??

Kamkedjesträckren kanske :kocko :fakta

...e du mc tekniker ELLER!!! :va :7peta :pannkyss :tungan

jonte76 skrev:
Lagrena ska naturligtvis bytas.

Har hört att man kan slipa till ventilerna så att dom passar igen.Är det något att satsa på eller ska man byta?


BYT DINA VENTILER dom såg ju ut som ja ja vet inte vad :skrämd :skrämd det finns ingen återvändo för dom :fakta
...me tanke på den förslitningen o den material förlusten det är på dom ventilerna hade ja inte ens kastat dom i soptunnan :fakta X8
 
Last edited:
Någon som har ett bra och fungerande tips på hur jag får ut balansaxel-lagret?Har fått ut det en men det andra sitter som berget!Har prövat med varmluftspistol och att ha det i en 220grader varm ugn men inget funkade!Mvh Jonte
 
Det kan vara ett helvete

:) :) :)Det kan vara ett helvete jag satte upp den i ett press ställ(upp och ner) sen stora slag(drag) hammaren och bara kötta uta helvete.
kan oxo svets på en bullt så man får grepp.
sen kan du värma på blocket och kyla på lagert


lycka till!!!!!!

du kan ju alltid sticka ner till grabbarna på classons(inte henke han är ju i yamaha stallet :arsele ) me ett kaffebröd och du går in i väggen :tomten
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top