motor ras

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Sportster
Jag tycker mig veta ganska bra hur en 4 takts motor fungerar, naturligtvis vet jag inte hur olika mc motorer är konstruerade med olje returer osv, men med min kunskap borde det vara förenat med livsfara för dom flesta motorer och köra länge på bakhjulet, ni som kör flera km på bakhjulet monterar ni elektrisk olje pump retur eller chansar ni enbart att det skall hålla?:va

Spelar ingen roll om man har en returpump om hinken ändå är upp och ner.:va

Ingen motor mår speciellt bra av att gå högt på bakhjulet. Även med en extra pump så måste pumpen ha någonstans att pumpa oljan. Med torrsump kan man komma en liten bit till i driftsäkerhet. Men är ändå inte den definitiva lösningen.

Mats

Ingen av dom jag åkt med har gjort något med oljepumpen och då var det flera som körde några km på slangen! Stuntkillarna på forumet kanske gör något special men inget jag hört! Funderar du på att fixa till sportsern...

De festa seriösa stuntare osv flyttar oljepickupen i tråget så att det funkar ändå. Man häller även i mer olja.

Ingen av dom jag åkt med har gjort något med oljepumpen och då var det flera som körde några km på slangen! Stuntkillarna på forumet kanske gör något special men inget jag hört! Funderar du på att fixa till sportsern...

med tanke på hur sportster/Buell motorn ser ut lär man bli tvungen om man har funderingar på längre körsträckor då returen sitter mitt under, lutar man motorn 45 grader eller mer sugs ingen olja tillbaks till tanken, all olja samlas i stället i vevhuset :gnissla

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år