Tja! Jag håller på att bygga om min gsxr 750cc 1996 motor till en 1998:a
Har dock stött på ett mindre problem! Det verkar som det är sitter olika kamdrev (det på veven) på 96:an och 98-99:an.(33E och 33E1) Jag har inte bytt vev (96:a) Enligt boken så har dom samma Timning!!!(4grader) Ska Kamdrevets "pigg" ligga över pulsgivaren på 98-99:an när tändningen är rätt? eller ligger den lite innan? efter?
Är det någon som brukar skruva med sin 98-99:a som kan ge mej lite info? Kanske ta nån bild eller att jag kan få se själv!?
Vore mycket tacksam för all hjälp som kan fås!!!! Mvh Fredric
Har dock stött på ett mindre problem! Det verkar som det är sitter olika kamdrev (det på veven) på 96:an och 98-99:an.(33E och 33E1) Jag har inte bytt vev (96:a) Enligt boken så har dom samma Timning!!!(4grader) Ska Kamdrevets "pigg" ligga över pulsgivaren på 98-99:an när tändningen är rätt? eller ligger den lite innan? efter?
Är det någon som brukar skruva med sin 98-99:a som kan ge mej lite info? Kanske ta nån bild eller att jag kan få se själv!?
Vore mycket tacksam för all hjälp som kan fås!!!! Mvh Fredric
Last edited: