Motor i glas

See through hoj

Jag ser framtiden nu. Min hoj om 10 år ska vara genomskinlig, explosions motorn ska lysa i mörkret som en raket!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Fast då kanske vi kör på flytande nitrometan istället :banana

Micke N skrev:
Visserligen ballt att göra den i papper men att kalla den för en fungerande motor när den drivs av en elmotor och snurrar ca 2v/min var väl att ta i.

He he! De e sant, men rätt fräck iaf.

va det ingen som såg på discovery när en kille hade en oljetank i glas på en förövrigt ganska fin kråmsläde? :tummenupp fatta jobbigt om den sitter i risk zon för stenskott! :D

Haha låter som Star Trek-filmen när de åker till 80-talets New York och visar hur man gör genomskinlig aluminium...uppfanns inte den här glas-metallen i slutet av 80-talet? ;)

roban_2002 skrev:
va det ingen som såg på discovery när en kille hade en oljetank i glas på en förövrigt ganska fin kråmsläde? :tummenupp fatta jobbigt om den sitter i risk zon för stenskott! :D

Japp jag såg det programmet. jag började med fundera lite med det där med stenskott m.m :näsblod

Fyyfan vad coolt. Snacka om tur för mänskligheten att det finns snillen som Akishia Inoue som för den framåt. Tänk om hela världen byggd av folk med min kapacitet - dvs. att pilla sig i naveln, kolla SH-forumt och kika på cityakuten på TV samtidigt, som största bedrift.

Pelvan skrev:
...pilla sig i naveln, kolla SH-forumt och kika på cityakuten på TV samtidigt...
:Bugar Du är min idol!

Som jag förstår det så ser man inte igenom glaset?

Innebär det då alltså att det är 2,5ggr lättare än titan för samma styrka?

Kajan skrev:
Jag ser framtiden nu. Min hoj om 10 år ska vara genomskinlig, explosions motorn ska lysa i mörkret som en raket!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Fast då kanske vi kör på flytande nitrometan istället :banana

Nitrometan är inget bränsle...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!