Motor Husaberg 650

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Tjena! Lite sådär lagom less såhär på lördagseftermiddagen, köpte en husa 650 igår, 05:a med 73timmar på mätarn, hann köra 5 km sen rasslade det till och kamkedjan sa upp sig. Avgasventilerna har gått i kolvtoppen :tummenupp

Fråga: Nån som sitter på en komplett motor man kan slå till på medans ja renoverar nuvarande skrot? Behöver även tips på firma i örebro-området man kan handla alla jävla delar som behövs för en motorrenovering.

NU JÄVLAR KRÖKAR JA NER MIG!

Laxå Marin lär väl kunna trolla fram det du behöver, alt. Karlströms i Sala via postorder.

Sparka tag i renoveringen istället för att kröka, så slipper du baksmällan, och lägga ut onödiga slantar på en till motor.

försent, nu har jag börjat kröka ner mig redan. Lön på onsdag, då får ja ta tag i det på riktigt. Jag ska kika med dina tips. tack så mycket. Ska man se det positivt så får jag ju lära mig riva motorn, och den kommande 100 timmarsrenoveringen blir ju utförd. :näsblod

Hmm.... otur du har. :-( Jag har lite motorer, vilken storlek vill du ha? Ska det vara nyrenoverat eller? Renovera det du har tycker jag är en bättre idé. Kolla vevstakslagret när det ändå är isär. 05 va det ojämn kvallitet på dessa delar. Kostar dryga femhundringen att pressa isär och sätta ihop. Jag har även lite nya delar. Vevstakskit mm.... Jag har en jigg som man sätter upp motorn i, och alla specialverktyg som behövs. Finns universaljigg att köpa har jag läst någonstans. Jag handlar alltid på Karlströms. M&F har inte lika bra koll på motorcyklar, båtar kan dom bättre. Lycka till. //Lasse

Satans otur
Inte i Örebrotrakten visserligen .
Men jag handla alltid hos
David taffmeister UK. brukar ta 4-5 dagar billig frakt bra priser.
Det han inte kan om bergatrollen
Är inte vårt att veta.
Rekomderas

//Peter

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

ohhh va förbannad jag är nu. Skulle ta ut motorn idag tänkte jag, men jag fastnade på bakre bulten som håller svingen/motorn på plats, den är helt satans stum. Bra helg. Men tack för era tips om handlare, ska kolla runt lite i veckan.

Husa motor

Hur har det gått?
Min motor gav upp igår, spricka i vänster motorblock och säkert mos i toppen också.
Har en FS650e -06 och kommer nu behöva antingen komplett motor eller motorblock med det mesta i toppen.

det är inte några dåliga ras på prylarna! Är alla Husa såhär eller har ni bara otur?

Jorå jag fick finfin hjälp av herr "Raceme" här på forumet, blev inte så galet mycket som behövdes bytas som jag trodde. Har kört typ 15 timmar nu och än så länge har inget nytt gått sönder! :tummenupp Fruktansvärt rolig hoj.

Nej, de husor som man låter bli att köra är inte såhär.

:)

Moget.... haha. :) Jag hade tänkt köra min 650 på Linköping den 24-25 sept. Och den kommer inte att gå sönder. Fast det är 80.5 hk på bakhjulet. (Men man får renovera lite oftare) :D

Kom o titta då så kanske du har bättre förtroende för Husaberg i fortsättningen.

Jorå jag fick finfin hjälp av herr "Raceme" här på forumet, blev inte så galet mycket som behövdes bytas som jag trodde. Har kört typ 15 timmar nu och än så länge har inget nytt gått sönder! :tummenupp Fruktansvärt rolig hoj.

Kom ihåg att byta olja lite då och då. Och lyssna på vad motorn har att säga dig.

Du hade väl en gathoj oxå? Städade garaget idag och kastade ut lite som jag aldrig kommer att använda. Du kan komma och hämta två bakdäck 180 breda bättre beg om du vill ha. Slicks.

Last edited:
Slics är inget jag behöver just nu, men tack ändå. Det finns ingen som sitter på ett set endurohjul till min hoj? Måste ha inför isen i vinter tänkte jag.

Vad får man ge för en renoverad 650/450 maskin ? Funderade på om man skulle ha en på hyllan att byta till ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park