Motor Beroende?

Willmar skrev:
Bråkade med tjejen i fredags (det blev slut mellan oss) på lördagen mådde jag så fruktansvärt dåligt.....så jag var tvungen ut och köra hoj...körde flera timmar i skog m,m tills jag nästan inte orkade röra mig.

Har man varit skadad så man ej kan köra, då blir man frustrerad :huvet
Varför skall det vara så gött att köra?
Det är stört skönt att bara sticka ut o köra när man e upprörd. Men musik i bilen är nästan ett måste..i mitt fall iallafall. Hojen klarar jag utan musik, då tar jag ett par skarpa kurvor så mår jag bättre..lite rondellhyvling :)

Lessen att höra att det tog slut :( Det kanske går att fixa? Hur som helst, ut o kör av dig !! :) :pannkyss

Nursey skrev:
Någon mer som blir rent ut sagt nere av att inte köra..bil..MC..skoter..vad ni nu än kör? :3freak :)

Håller med dig! :tummenupp
Jag borde inte få köra några fordon... :D

Det pratas ibland om att folk känns igen på gångstilen.
Min sambo (som vi kan kalla för Göran) garvar alltid när jag kommer för att hämta upp henne med bilen...hon känner igen den hetsiga stilen på avstånd :hihi

Zlide skrev:

Håller med dig! :tummenupp
Jag borde inte få köra några fordon... :D
Det pratas ibland om att folk känns igen på gångstilen.
Min sambo (som vi kan kalla för Göran) garvar alltid när jag kommer för att hämta upp henne med bilen...hon känner igen den hetsiga stilen på avstånd :hihi

Göran? Stackars tjej... :D
Kör man MC så är det fördjävligt ibland när man måste köra bil..speciellt i stan. Jag föredrar bilkörning på natten. Jag märker att jag glömmer att jag kör bil emellanåt...jag kör om i bussfiler...sitter o kalkylerar avståndet mellan två bilar (som kanske är ca 80 cm) och huruvida jag skulle kunna klämma mig i gemon där för att komma förbi..tills jag minns att det är en ratt jag håller i...(hittills har denna insikt kommit innan jag jag börjar pressa mig igenom så... :gnissla ) :hihi

Det är värdelöst att köra av sig när man bråkat ju. Adrenalinet sprutar ut ur öronen och man blir trafikfarlig fan.

Givetvis tycker man om motorer. Annars är detta fel forum att vara på.
RR säsongen får gärna börja, typ... nu!

Får jag inte köra bil så blir jag väldigt rastlös efter ett tag. Vet när man ligger jsuk eller liknande, låg senaste i feber i två veckor och jag gick bara omkring och surade eller sov. Tillslut så tog jag en vända med bilen, blev mycket gladare på en gång.
Det där med att sambo känner igen en när man ska hämta dom på jobbet känner jag igen. Oftas blir det så att när man kommer på bredställ i korsningen till hennes jobb så står hon redan där och kollar efter en, då har hon "hört" att jag var på väg ;).
Men roligare är det nästan på sommarna när man har fetsulorna på och grymt grepp, då kan man dra på rätt så bra i kurvorna ;).
Fast jag har ju varit ner i diket några gånger med lillbeemern också, men har klarat mig med bra hittills, inga skador någonstans. Den kommer förövrigt vara till salu nu i vår för jag vill ha värre grejer, dessvärre FWD ;(

Nursey skrev:
Sedan jag kom hem till Sverige..i tisdags har jag kännt mig lite håglös och tja inte vet jag. Visste inte vad det kunde bero på. Har gått och småtänkt lite på det emellanåt..men det kom som en blixt från klar himmel när jag tog morsans bil o körde till Arlanda för att hämta en kompis. Jag saknade att köra!! (har ju hojen o bilen i Dublin) Kändes bara så rätt, öppen väg, musiken som dundrade i högtalarna...det enda som kunde överträffat det var att köra en hoj!! Känner mig helt uppfriskad..det e sjukt!
Någon mer som blir rent ut sagt nere av att inte köra..bil..MC..skoter..vad ni nu än kör? :3freak :)
jag känner precis samma sak...har varit utan kk i snart 3 månader och det lär nog bli 6 månader till efter en olovlig körning. har varit rejält uttråkad hela tiden och inte orkat ta mig för någonting

Nursey skrev:
Jag föredrar bilkörning på natten. Jag märker att jag glömmer att jag kör bil emellanåt...jag kör om i bussfiler...sitter o kalkylerar avståndet mellan två bilar (som kanske är ca 80 cm) och huruvida jag skulle kunna klämma mig i gemon där för att komma förbi..tills jag minns att det är en ratt jag håller i...(hittills har denna insikt kommit innan jag jag börjar pressa mig igenom så... :gnissla ) :hihi

du är inte ensam kan jag säga :)

Farbrordane skrev:
har varit rejält uttråkad hela tiden och inte orkat ta mig för någonting

du kanske kan få läkarintyg till ett KK :va :)

Mickez77 skrev:
du kanske kan få läkarintyg till ett KK :va :)
ja det kanske kunde vara nåt...då kan man ju passa på att intyga oxå att man super betydligt mer nu eftersom man aldrig behöver köra bil dagen efter, det hade varit något för socialstyrelsen att undersöka. :fyllisar

fan nu e all snö borta här me,,, har den varit ett tag men det har varit is på en del vägar ändå! :yoparty

Men va fan,,,,, jag kör ju världens grymmaste volvo,, så jag behöver inen is, jag går loss på torr asfalt :rofl det e ju den där special utgåvan av 240in med alger på taket :tungan :rofl :lol

Bikerbitch skrev:
Det är värdelöst att köra av sig när man bråkat ju. Adrenalinet sprutar ut ur öronen och man blir trafikfarlig fan.
...

De _äger_ verkligen o köra hoj efter bråk med flickvännen. Då kör man som aldrig förr! Jag brukar alltid försöka elda upp mig själv lite innan det skall ut o åkas, knytnäve i väggen kanske eller lite ond musik!

Bikerbitch skrev:

Nope..man är väl så pass bra chaffis att man inte riskerar andras liv bara för att man bråkat :va

Jag måste köra...inget annat funkar..inte bara med bråk (för jag brukar inte bråka) men stress och andra negativa saker :tungan

HanneZ skrev:
De _äger_ verkligen o köra hoj efter bråk med flickvännen. Då kör man som aldrig förr! Jag brukar alltid försöka elda upp mig själv lite innan det skall ut o åkas, knytnäve i väggen kanske eller lite ond musik!
Bråka med flickvännen vet jag inget om hehe, men att bara hoppa på hojen och dra i väg är bäst...se hur problemen minskar i backspegeln... :hihi

HanneZ skrev:

Neh, jag är jag förbannad så försöker jag köra lugnt. Hellre sitta i bilen och sjunga med SOAD eller något sådant, men inte dra på för mycket. Sällan jag är över "30 gränsen" faktiskt. Det är ju farligt att köra fort :kocko

Att köra typ enduro på skenande humör kan också va jävla gött. Det är jobbigare fysiskt så man blir av med lite energi.

Nursey skrev:
Nope..man är väl så pass bra chaffis att man inte riskerar andras liv bara för att man bråkat :va
Jag måste köra...inget annat funkar..inte bara med bråk (för jag brukar inte bråka) men stress och andra negativa saker :tungan

Dock håller jag med om att motorcykelåkning hjälper att rensa tankarna och få bort stress och annat negativt.
Men om du kör som du beskriver här
Nursey skrev:
Göran? Stackars tjej... :D
Kör man MC så är det fördjävligt ibland när man måste köra bil..speciellt i stan. Jag föredrar bilkörning på natten. Jag märker att jag glömmer att jag kör bil emellanåt...jag kör om i bussfiler...sitter o kalkylerar avståndet mellan två bilar (som kanske är ca 80 cm) och huruvida jag skulle kunna klämma mig i gemon där för att komma förbi..tills jag minns att det är en ratt jag håller i...(hittills har denna insikt kommit innan jag jag börjar pressa mig igenom så... :gnissla ) :hihi
plus att du har adrenalin så det räcker o blir över om du bråkat med någon så är det kanske inte jätte hälsosamt.

Bikerbitch skrev:
Dock håller jag med om att motorcykelåkning hjälper att rensa tankarna och få bort stress och annat negativt.
Men om du kör som du beskriver här
plus att du har adrenalin så det räcker o blir över om du bråkat med någon så är det kanske inte jätte hälsosamt.

Det var ju i mina tankar som jag kör så..jag GÖR det ju inte i verkligheten, dessutom var det ju ett halvkilo ironi där också... :va

Nursey skrev:
Det var ju i mina tankar som jag kör så..jag GÖR det ju inte i verkligheten, dessutom var det ju ett halvkilo ironi där också... :va

Åh jaha. Det stod att du föredrog bilkörning på natten. Missade inlägget om att det bara var i dina tankar du körde så.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back