Motor Beroende?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Sedan jag kom hem till Sverige..i tisdags har jag kännt mig lite håglös och tja inte vet jag. Visste inte vad det kunde bero på. Har gått och småtänkt lite på det emellanåt..men det kom som en blixt från klar himmel när jag tog morsans bil o körde till Arlanda för att hämta en kompis. Jag saknade att köra!! (har ju hojen o bilen i Dublin) Kändes bara så rätt, öppen väg, musiken som dundrade i högtalarna...det enda som kunde överträffat det var att köra en hoj!! Känner mig helt uppfriskad..det e sjukt!
Någon mer som blir rent ut sagt nere av att inte köra..bil..MC..skoter..vad ni nu än kör? :3freak :)

Jag vaknade upp i morse och såg att det hade snöat och då vart jag sugen på att ge mig ut och sladda med bilen... Nej, jag kallar inte mig själv för vuxen :D
Hur som helst så är det jävligt halt med sommardäck på bussen och is under snön på skogsvägarna, men det är så man får de fetaste ställen. Jobbigt när det börjar gå fort bara :död
I thailand var jag tvungen att hyra bil efter 3 dagar, jag saknade att köra även fast jag hatar det egentligen när det kommer till bara körandet.

Det enda motordrivna jag äger för tillfället är min hoj,
och min pappa tycker att det är för kallt för att köra nu
och själv har man inget kort än.

Ni tror att ni har det jobbigt?

Mögel skrev:
Jag tror att vi hade 3-4+ idag så det går ju, ingen snö.

Ljunghusen skrev:
Japp vi hade 4-5 grader, nästan torra vägar och ingen halka alls :tummenupp

Ofan!! Själv har jag ställt in sporthojen och väntar på strypningar till min xt så man kan åka ut och spinna!!! :)

Hehe jag hart lagt min superfula volvo 244deluxe från 79 i diket 2ggr i veckan,,
De e kul me lite sladd ibland=)

dock under ganska kontrollerade former iaf=)
:yoparty :yoparty

Nursey skrev:
Någon mer som blir rent ut sagt nere av att inte köra..bil..MC..skoter..vad ni nu än kör? :3freak :)

:nicka

Amen to that! (om man nu kan säga så) :)

Jag måste få en viss dos av bilkörning i veckan, annars blir jag konstig. Hojåkning med såklart när det är sommar och varmt. Har alltid varit så sen jag tog körkort, mina bilar går många mil per år :va

Rooki skrev:
Hehe jag hart lagt min superfula volvo 244deluxe från 79 i diket 2ggr i veckan,,
De e kul me lite sladd ibland=)

dock under ganska kontrollerade former iaf=)
:yoparty :yoparty

Jo, motorberoende är man! Trivs så länge man får köra något motordrivet, blir tokig när jag inte får köra. Längtar tills det kommer lite mera snö (2dm nu) så man kan köra lite skoter i skogarna..

Passat 89a, med trimmad handbroms!
La den i diket 2ggr igår.. var ute och sladdade med en polare i ett par timmar på ett industriområde. (Han har en likadan volvo som du fast äldre)

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag måste få en viss dos av bilkörning i veckan, annars blir jag konstig. Hojåkning med såklart när det är sommar och varmt. Har alltid varit så sen jag tog körkort, mina bilar går många mil per år :va

Har en liten VW Polo på Irland..en 95a men den rockar :yoparty
Vi flyger förbi alla bilarna på motorvägen :) Otrimmad (så vitt jag vet) men den är bäst!! Vet inte var den får kraft i från...den är som Herbie :tomten

själv så har väl motor/ körning varit en del av terapi för mig.
När man har bråkat eller mått dåligt så är det skönt att åka en sväng m,m.

Bråkade med tjejen i fredags( det blev slut mellan oss) på lördagen mådde jag så fruktansvärt dåligt..... så jag var tvungen ut och köra hoj... körde flera timmar i skog m,m tills jag nästan inte orkade röra mig.

Har man varit skadad så man ej kan köra, då blir man frustrerad :huvet
Varför skall det vara så gött att köra?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back