MotoGP vs GP500 (Spel)

gå in på www.gp500store.co.uk o ladda ner o modda ditt spel. gör bara en backup på din originalfolder ifall du joxar för mycket o det inte funkar efteråt.

MotoGP modden gör spelet oerhört mycket coolare. Sen har jag även laddat ner en grafikuppdatering med högre upplösning på texturer (gräs och asfalt och kurbs).

Swedie skrev:
gå in på www.gp500store.co.uk o ladda ner o modda ditt spel. gör bara en backup på din originalfolder ifall du joxar för mycket o det inte funkar efteråt.

MotoGP modden gör spelet oerhört mycket coolare. Sen har jag även laddat ner en grafikuppdatering med högre upplösning på texturer (gräs och asfalt och kurbs).

Naaaaaaaaaajjs! Jag är lätt på om det blir race av senare.. :)

Edit: Du "Svidi" det fanns ju en massa downloads att välja på.. vilka ska man ha?

willy skrev:
Finns det fler än ett gp500? jag har det första isf.. för jag har inga 4t. eller har ni ladda hem dem hojarna? måste haaaa ju :yoparty

Bollox- kan du lägga upp det?

Har bara det gamla. Moddarna får man ladda ner från länken Swedie la upp
Hur kan jag lägga upp spelet till nedladdning från sporthoj?

Swedie skrev:
Okej! Jag tycker fortfarande MotoGP är uruselt som spel, då det saknas känslan av att man faktiskt kör en "riktig" motorcykel.

Så för att övertyga att GP500 rockar mer än MotoGP så är här en video ni kan glo på:
http://gp500franceserv.jexiste.fr/VidGP500.rar (26 mb)

Bröm bröm :yoparty Snart vår gubbs!

Men videon var väl från moto GP??? Hur ser GP500 ut då? Har du ingn video på den så man kan jämföra? Tycker gp e helt ok!!!

mamartin skrev:
Men videon var väl från moto GP??? Hur ser GP500 ut då? Har du ingn video på den så man kan jämföra? Tycker gp e helt ok!!!
Videon VAR från GP500... :rolleyes:
Som sagt, lite tråkig reprismotor i spelet, men när man spelar ser det inte alls ut sådär...

Ett problem jag har. Spelar GP500 på stationära, som enligt hårdvara ska vara snabbare. Men nu är det så att det känns som ett delay i varje rörelse man gör. så det blir lite svårspelat. har tidigare spelat på laptopen (XP2500, Radeon 9200) o där är det direkt input. Inge delay. Nån som kan tänkas veta varför det känns som ett delay? tangentbord? vsync? nått annat?

Coola Ola skrev:
Hur gammalt är gp500 egentligen? Jag kanske är helt blind men jag tyckte att hojarna (iaf kawan) såg ut som från 2004 års säsong?

.
Spelet är från -98 eller-99

GP500 er best :fakta Uten tvil!
realismen er uovertruffen, det beste er jo at man kan åka motogps snyggaste hoj :yoparty

Bifogat

• Image3.jpg
    Image3.jpg
    66.5 KB · Visningar: 72
  • Image5.jpg
    Image5.jpg
    74.7 KB · Visningar: 69
  • Image7.jpg
    Image7.jpg
    62.9 KB · Visningar: 76
Fan! jag får det inte o funkar :huvet

det jag gör är att jag laddar ner rar filen. packar upp den och ersätter mappen "data" med mappen "data" från upp packningen. var gör jag fel?

Edit: jag kommer in i huvud menyn och så och liite i menyn där man väljer hoj men inte längre :(

Last edited:
Nesten det samme skjedde med meg, det froze rett etter att menyen kom på skjermen. Prøv og sett compability mode til Win 98/ME, funket for meg

Azzurro skrev:
Nesten det samme skjedde med meg, det froze rett etter att menyen kom på skjermen. Prøv og sett compability mode til Win 98/ME, funket for meg

okej! var gör jag det? i spelet?

willy skrev:
okej! var gör jag det? i spelet?

Nei, gå til game directory --> velg GP500.exe --> right click --> properties --> compability --> compability mode --> run this program in....for: Win98/ME

Azzurro skrev:
Nei, gå til game directory --> velg GP500.exe --> right click --> properties --> compability --> compability mode --> run this program in....for: Win98/ME

Okej! kanon :tummenupp

har Win 2000 nu. ska formatera idag och fixar XP då också

Det är faktiskt ett riktigt bra spel ja. Har kört MotoGp 2 en del, men här känns ju hojen verkligen som en räser. :tummenupp Kul att burna upp det mesta av bakdäcket och sedan köra några varv, det sladdar gött ut ur kurvorna då. :)

PacMan skrev:
Det är faktiskt ett riktigt bra spel ja. Har kört MotoGp 2 en del, men här känns ju hojen verkligen som en räser. :tummenupp Kul att burna upp det mesta av bakdäcket och sedan köra några varv, det sladdar gött ut ur kurvorna då. :)
Du har blivit frälst! :Bugar

Jag har lite problem med spelet här. När jag har lirat lite och ska ut till menyn igen så hoppar spelet ut till Windows och det kommer nåt slags felmeddelande, Save-replay-nånting. Det ser ut att finnas en patch för detta på gp500-sidan som nämns högre upp i tråden, men det framgår inte riktigt hur man ska göra. Nån som har nåra tips? :confused:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back