MotoGP videopass vs. Viasat Motor

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag funderar på att avsluta alla TV-abonnemang bl a Viasat Motor. Kan konstatera att jag ändå nästan uteslutande kollar på Viasat Motor (MotoGP), Netflix och ibland SVT play. Tänkte kanske köra TizzBird eller liknande istället.

Tar gärna emot synpunkter och erfarenheter av MotoGP videopass. Är det dessutom någon som provat multiscreen så vill jag gärna veta vad ni tyckte om det.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Jag kör det billigare motogp passet och jag är toknöjd. Har inget negativt alls att säga om det förutom att det inte finns en WP8 app och webbsidan inte fungerar i telefonen.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har även jag köpt enstaka race via motogp, inget att klaga på alls plus att du får de grymma engelska kommentatorerna:tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
De högre hastigheter funkar inte alltid 100% trots bandbredd som är "bredare" än vad som behövs. Förutom det funkar det klockrent.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Gjorde just detta till denna säsongen, sade upp Viasat o köpte standard-videopasset, har krånglat lite när jag kollar live ibland men det kan ha med mitt kassa bb att göra, Adsl 8 mb, kollar på en iPad mini men kommer att skaffa Apple-tv för att kolla på stora tv:n. 900 kr för att slippa viasats kassa kommentatorer, få liveintervjuer från depån o kolla när du vill. Kör på!
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Tack för bra svar! Det blir att köra på det helt enkelt när det andra väl är avslutat.

Ingen som provat multiscreen? De tar ju €40 extra för det så man undrar ju.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har videopass för tredje året nu. :tummenupp
Kör också den vanliga varianten.
Fick testa multiscreen förra året.
Det var fräckt att "åka med någon" några gånger innan det blev tråkigt.
När jag tittar vill jag ha hela skärmen fylld visade det sig.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag tycker inte bildkvalitén på Motogps hemsida är bra. Helt okej på "lugna" bilder tex i depån. Men när det börjar röra sig mycket tex när hojarna blåser förbi en kamera så blir det helt suddigt. Man vänjer sig men bra är det inte.
Viasat motor har ju helt okej bildkvalité men lämnar i övrigt en hel del att önska
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hade videopass förra året och var helnöjd, även deras app för live timing som var perfekt när man stod i kassan på jobb och inte kunde hålla blicken på skärmen hela tiden.
Bildkvalitén är inte fullt lika bra som hos viasat men kommentatorerna väger upp för det med råge!
Känns ju som man kollar på shack eller golf när man ska tvingas titta på viasat, ingen fart eller entusiasm hos deras kommentatorer öht...

Jag kör det billigare motogp passet och jag är toknöjd. Har inget negativt alls att säga om det förutom att det inte finns en WP8 app och webbsidan inte fungerar i telefonen.

Beror nog på vad man har för telefon, funkade skitbra i min xperia z :)
Iphones har väl inte flashplayer? Kanske är det som hindrar ifall du har en sådan...
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag tycker inte bildkvalitén på Motogps hemsida är bra. Helt okej på "lugna" bilder tex i depån. Men när det börjar röra sig mycket tex när hojarna blåser förbi en kamera så blir det helt suddigt. Man vänjer sig men bra är det inte.
Viasat motor har ju helt okej bildkvalité men lämnar i övrigt en hel del att önska

Det borde ju ha med bandbredden att göra. Vad har du för hastighet?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Motogp.com alla dagar i veckan!

Sitter hellre med mitt mobila bredband med dålig kvalité än polarens superultradelux samsung med viasat motor hd där man ser minsta lilla däckslitage då kommentatorerna är otroligt mkt bättre!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Köpte ett pass för förra racet, men fick det aldrig att funka på telefonen (iPhone), så kunde inte skicka det till min AppleTV, och därmed inte heller till projen/stereon, utan fick se på datorn istället. Finns ju en app till iPad för att se racen, men till telefonen finns bara livetiming:en?
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Köpte ett pass för förra racet, men fick det aldrig att funka på telefonen (iPhone), så kunde inte skicka det till min AppleTV, och därmed inte heller till projen/stereon, utan fick se på datorn istället. Finns ju en app till iPad för att se racen, men till telefonen finns bara livetiming:en?

Kunde du inte köra via webbläsaren på din ajFån?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
motogp.com alla dagar i veckan som sagt! Kommentatorerna går före allt, fyfan va tråkigt det är att kolla på Viasat även om bilden flyter på bättre. :zpy Plus alla reportage som släpps under veckodagarna är roliga att kolla på, samt att du kan kolla tillbaka på race ända till -92 :kär

Har alltid funkat klockrent både på datorn och mobilen!
 

Tobbe J

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx6r 2008
Funkar jättebra på min iphone och även min asus platta, till plattan finns det app från play butiken lr vad fan det heter, Videopass heter appen funkar fint.
Funkar däremot inte på min panasonic smart tv webbläsare, stänger ner ibland..
Riktigt bra med alla extra klipp och intervjuer
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Hade videopass förra året och var helnöjd, även deras app för live timing som var perfekt när man stod i kassan på jobb och inte kunde hålla blicken på skärmen hela tiden.
Bildkvalitén är inte fullt lika bra som hos viasat men kommentatorerna väger upp för det med råge!
Känns ju som man kollar på shack eller golf när man ska tvingas titta på viasat, ingen fart eller entusiasm hos deras kommentatorer öht...



Beror nog på vad man har för telefon, funkade skitbra i min xperia z :)
Iphones har väl inte flashplayer? Kanske är det som hindrar ifall du har en sådan...
Jo det beror ju på vilken mobil man har, jag kör inte iphone utan lumia 920 med windows phone 8 :)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag har använt motogp videopass i tre säsonger nu och är helnöjd, jag kör med den billigaste varianten. Kostar dryga tusenlappen för en säsong men det är det värt.
Hade viasat motor förut men var inte så imponerad, med ett års bindningstid så blev det heller inte så billigt, speciellt som deras utbud i övrigt inte var så särskilt intressant.

Det jag kan sakna ibland är Superbike, det hade varit kallas med ett kombinerat motogp och superbike videopass.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Köpte ett pass för förra racet, men fick det aldrig att funka på telefonen (iPhone), så kunde inte skicka det till min AppleTV, och därmed inte heller till projen/stereon, utan fick se på datorn istället. Finns ju en app till iPad för att se racen, men till telefonen finns bara livetiming:en?

Varför inte skaffa en HTPC och kör direkt till teven? Det blir en betydligt smidigare lösning, iaf enligt min åsikt.

Jag har själv det och det funkar kalas utan krångel.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top