MotoGP - VALENCIA - FINAL

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nyteknik skrev:
2582271 Vad får dig att tro att de tillrättalagda ord vi får läsa i pressreleaser och offentliga uttalanden ligger nära sanningen? Skulle det vara någon generell "stor ömsesidig respekt" som får förarna att motivera sig?

Först vill jag hänvisa till Valmers inlägg #297 här ovanför, och sen undrar jag om du inte har en lite konstig bild av vad respekt innebär eftersom du direkt kopplar det till hur man motiverar sig inför ett race.

Skulle Rossis gratulation av Hayden på väg tillbaka till depån bara vara ett spel för galleriet menar du? Knppast.
 

sandstream

Guest
amullo skrev:
2582319 För ärlighetens skull så skall man ju nämna att Troy jobbat i 2 år med utveckling av Desmosedici också, så han går ju inte in helt oförberedd.
Det har jag redan förklarat för Elwe tidigare i tråden ;)

Redan när jag skrev det "fulcitat" du har i din signatur hade jag på känn att du eller någon annan skulle sno det :D
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sååå nu har man lugnat ner sig en aning efter anticlimaxet i söndags....

Mycket snack om värdig mästare, bästa förare mm....så jag tänkte skildra hur jag ser på det hela.

JAg anser att Hayden inte är en värdig mästare eller för den delen bäst 2006.
Dock så är Honda Repsol värdiga världsmästare som lyckats ha en hoj att gå bra hela säsongen.
Hayden i sig själv anser jag bland förarna i MotoGP vara en medelmåtta. Han må visa kämparglöd emellanåt men aldrig tillräckligt för att vara längst fram.
Han kan inte mäta sig med andra som Rossi, Capirex, Pedrosa, Melandri.
enda anledningen att han stog som den med mest poäng i år är för att han bara vart av banan en gång, detta till en följd av att aldrig pressa på max.

Årets andra plats går till Yamaha.
Dock så är Rossi den bäste föraren i år, annat kan man inte säga.
Jag menar titta på all statistik om vunna lopp, mest ledda varv mm.
Roosi har blivit nermejad en gång av Elias, maskinfel, däckproblem......
Elias kan man kvitta med Pedrosas otursamma knockning av Hayden.
Ta sen dom problem Rossi haft med hojen, 3st race som han fått bryta pga hojen som inte funkat som den skall. Där förlorade han många viktiga poäng, poäng som hade gjort att han hade varit längst upp i poänglistan.
ROSSI ÄR DEN BÄSTE FÖRAREN I ÅR!

Dock så var hans Yamaha otillräcklig för att han skulle bli världsmästare.

Hayden är världsmästare, men inte bäst.
Honda är bäst, Honda är världsmästare
Yamaha är inte bäst och inte världsmästare
Rossi är inte världsmästare men han är klart bäst!

//my 2 cents
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
enda anledningen att han stog som den med mest poäng i år är för att han bara vart av banan en gång, detta till en följd av att aldrig pressa på max.


så att vurpa mer ska ses som man är bättre än dom andra?

frågar du mig så är det ju så att ju mer du håller dig på banan/hjulen ju bättre är du, alltså får du mer poäng å på så sett vinner man ju då det är poängräkning det handlar om i slutändan....
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ravetrancer skrev:
2582723enda anledningen att han stog som den med mest poäng i år är för att han bara vart av banan en gång, detta till en följd av att aldrig pressa på max.
Otroligt naivt o fånigt o tro att Nicky inte går för fullt på racen :D
 

sandstream

Guest
http://www.superbikeplanet.com/2006/Oct/061031y.htm

Valentino Rossi is proving himself to be a champion no matter what the point standings reflect.

Nicky Hayden won the MotoGP championship on Sunday afternoon and Rossi has been nothing but a class act in defeat. His humility might be an example to several other past champions and has brought an even deeper self-awareness for the seven time world champion.

"I thought I was invincible, but that's only true for comic book heroes," Rossi told the Italian press.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
#space skrev:
2582748 Otroligt naivt o fånigt o tro att Nicky inte går för fullt på racen :D

Ja, det är naivt. Klart han kör fullt, synd att det så sällan räcker till först över linjen bara :tungan
 

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
JAg anser att Hayden inte är en värdig mästare eller för den delen bäst 2006. Dock så är Honda Repsol värdiga världsmästare som lyckats ha en hoj att gå bra hela säsongen.
Så du tycker inte att Nicky som försteförare och den som testar nya grejer ska ha någon del i att HRC fick fram en bra hoj?
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
2582723
enda anledningen att han stog som den med mest poäng i år är för att han bara vart av banan en gång, detta till en följd av att aldrig pressa på max.
Tror du på det där själv? Fast det är klart, Pedrosa sträcker väl ut foten för att farten är för hög också....:rolleyes:

Du kanske skulle läsa vad din idol Valentino sagt om Nicky? Du har citatet här nedan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
oFFkeFF skrev:
2582766 Ja, det är naivt. Klart han kör fullt, synd att det så sällan räcker till först över linjen bara :tungan
Analysen av Ravetrancer var att Nicky citat: "aldrig pressa på max" på HRC Racen, vilket ju är ett direkt fånigt påstående. Sen att Ravetrancer börjar kvitta krascher hit o dit typ Elias/Valentino o gämför det med "mannen från rymdens" kemikaze övning på Estoril blir ju analysen om möjligt än mer fånig..
 

sandstream

Guest
#space skrev:
2582868 Analysen av Ravetrancer var att Nicky citat: "aldrig pressa på max" på HRC Racen, vilket ju är ett direkt fånigt påstående. Sen att Ravetrancer börjar kvitta krascher hit o dit typ Elias/Valentino o gämför det med "mannen från rymdens" kemikaze övning på Estoril blir ju analysen om möjligt än mer fånig..
:tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
oFFkeFF skrev:
2582766 Ja, det är naivt. Klart han kör fullt, synd att det så sällan räcker till först över linjen bara :tungan
så var det jag mena, han kör max men det räcker inte till :)

Sorry för felformuleringen

valmers skrev:
2582773 Tror du på det där själv? Fast det är klart, Pedrosa sträcker väl ut foten för att farten är för hög också....:rolleyes:

Du kanske skulle läsa vad din idol Valentino sagt om Nicky? Du har citatet här nedan.
Faktiskt så skiter jag i det citatet, det är så man säger till en som ust vunnit mästerskapet. Att säga nåt annat vore ju kanske inte så genomtänkt och kanske skulle bidra till sura miner, ovänskap mm.
Rossi vet redan att han är bäst anser jag och han behöver inte gaffla om det i media mm....

#space skrev:
2582868 Analysen av Ravetrancer var att Nicky citat: "aldrig pressa på max" på HRC Racen, vilket ju är ett direkt fånigt påstående. Sen att Ravetrancer börjar kvitta krascher hit o dit typ Elias/Valentino o gämför det med "mannen från rymdens" kemikaze övning på Estoril blir ju analysen om möjligt än mer fånig..
vad förstog du inte?
Rossi har 3 st race som han fått förstörda pga maskin eller däck´fel.
Hade han sluppit det så hade inte Hayden stått med mest poäng, enkel logik.
Så Rossi är fortfarande den förare som är bäst, dock inte nödvändigtvis världsmästare.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Faktiskt så skiter jag i det citatet, det är så man säger till en som ust vunnit mästerskapet. Att säga nåt annat vore ju kanske inte så genomtänkt och kanske skulle bidra till sura miner, ovänskap mm.
Rossi vet redan att han är bäst anser jag och han behöver inte gaffla om det i media mm....
I thought I was invincible, but that's only true for comic book heroes, Rossi told the Italian press.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
2582962 I thought I was invincible, but that's only true for comic book heroes, Rossi told the Italian press.
Det kan vara svårt att vara oslagbar om man har en maskin som vill annat!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ravetrancer skrev:
2582941
Rossi har 3 st race som han fått förstörda pga maskin eller däck´fel.
Hade han sluppit det så hade inte Hayden stått med mest poäng, enkel logik.
Så Rossi är fortfarande den förare som är bäst, dock inte nödvändigtvis världsmästare.
Är d så enkelt som du säger så kunde/skulle ju Valentino bara varit före Elias på Estoril..Det är ju just där ditt resonemang går upp i rök..poff :)
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Ravetrancer skrev:
2582967 Det kan vara svårt att vara oslagbar om man har en maskin som vill annat!
Han ledde ju VM inför sista loppet i Valencia, han hade tagit pole med så maskinen verkade fungera perfekt inför loppet....men så gör han en kass start, hänger inte med Hayden när loppet väl är igång för att sedan lyckas vurpa utan nån annans förskyllan.
Bättre chans att bevisa att HAN är oslagbar kunde han ju knappast fått?

Liiiite hård/vinklad i min "bedömning", men ändå. :crash
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
PL0J skrev:
2583057 Han ledde ju VM inför sista loppet i Valencia, han hade tagit pole med så maskinen verkade fungera perfekt inför loppet....men så gör han en kass start, hänger inte med Hayden när loppet väl är igång för att sedan lyckas vurpa utan nån annans förskyllan.
Bättre chans att bevisa att HAN är oslagbar kunde han ju knappast fått?

Liiiite hård/vinklad i min "bedömning", men ändå. :crash
CVad jag menar är att serien hade inte sett likadan ut om Yamman funkat som den ska.
Jag har inget emot att Hayden är VMästare, dock så är Hayden långt ifrån den bäste föraren. Eller tycker du att Hayden är bäste föraren?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Ravetrancer skrev:
2582941
vad förstog du inte?
Rossi har 3 st race som han fått förstörda pga maskin eller däck´fel.
Hade han sluppit det så hade inte Hayden stått med mest poäng, enkel logik.
Så Rossi är fortfarande den förare som är bäst, dock inte nödvändigtvis världsmästare.

yad yada yada...... spekulativt mumbojumbo som bara trista Rossi dyrkare anser vara likvärdigt med fakta.

om inte yaman pajjat... däcken blistrat.... osv... buhuhuhuhu....

Hayden slog Rossi poängmässigt. det är riktig fakta!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
madmagnus skrev:
2583101 yad yada yada...... spekulativt mumbojumbo som bara trista Rossi dyrkare anser vara likvärdigt med fakta.

om inte yaman pajjat... däcken blistrat.... osv... buhuhuhuhu....

Hayden slog Rossi poängmässigt. det är riktig fakta!
och därmed så betyder det inte att han är den bäste föraren eller?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top