MotoGP - USA - CoTA

Låter konstigt att de ändrat riktning på en så nybyggd bana? Misano har de väl ändrat, men den är ju relativt gammal o byggd på den tiden då säkerhetstänket var ett annat? Mo i Rana är väl också vänd? Körde Erf där - 05, fantastisk kul bana, ända tills jag kastade skrotet i chikanen:gnissla

Det borde varit Indianapolis efter lite googlande.
Mer rimligt i alla fall.

https://www.google.se/amp/s/amp.indystar.com/amp/8689361

Fast Zarco körde ju stundtals snabbare än både Rossi och Vinales på den värdelösa M1 17-hojen som fabriksförarna spydde galla över under 2018. Eller om det var året innan kanske? De säger ju att Yamahan är lättkörd för de med en mjuk och fin körstil (Zarco/Lorenzo osv) och KTM-hojen behöver snarare någon som Marquez för att kastas rätt runt banan. Jag tror snarare att hojen är helt fel för Zarco som kanske har lite svårt att ställa om till en annan approach.

Ja, jag tror inte Zarco bara gått och blivit 19:eplatsförare, utan att kåtten inte lirar för honom. Frågan är om han kommer hitta hem på den, och om inte, kommer hans karriär vara rökt eller kommer något annat fabrikat att erbjuda honom en plats nästa silly season.

COTA bjuder på strålande sol, medelvind och inte :crash:yoparty :bananaett moln. Sval morgon men lär bli hygglig värme framåt lunch

Nice! Fan vad kul för dig Snoken. Inte lite avis. :gnissla Rekommenderat resmål alltså? :hej

Fast Zarco körde ju stundtals snabbare än både Rossi och Vinales på den värdelösa M1 17-hojen som fabriksförarna spydde galla över under 2018. Eller om det var året innan kanske? De säger ju att Yamahan är lättkörd för de med en mjuk och fin körstil (Zarco/Lorenzo osv) och KTM-hojen behöver snarare någon som Marquez för att kastas rätt runt banan. Jag tror snarare att hojen är helt fel för Zarco som kanske har lite svårt att ställa om till en annan approach.

Fast Zarco har inte haft några bra resultat sen Le Mans 2018 utöver Sepang.

Grattis Rins! :Bugar
Superrace av Rossi som aldrig ger upp! :)
Välförtjänt podium för Miller som varit snabb hela helgen.

Grattis Rins:Bugar:) Du räddade min kväll:banana:banana:banana:banana

Alex Rins född: December 8, 1995.
Vale Rossi MotoGP debut i 125cc: Mars 31, 1996.

Med andra ord var Rins 3 månader och 24 dagar gammal
när Rossi redan tävlade i MotoGP. :crash:crash

Vilket race! :Bugar

Synd att Rossi missade en första plats men goa poäng från andra platsen ändå. Rins, vilken insats racet genom. Snygg omkörning och välförtjänt seger. Kul! :yoparty

Men så kul för Rins såväl som för Suzuki :) Och så bra för tabellen! Missförstå mig rätt - ändå sedan Moto3-tiden har jag ansett MM som ett fenomen. Men race där han rycker direkt a la JL är bara inte kul. Bra att han klarade sig fysiskt oskadd om än självkänslan kan ha tagit en förmodligen minimal törn.

Morbidelli - kul! Säga vad man vill, men Stiggy förefaller kunna bygga team... Miller - proven a point? Quartararo - kommer att bli stor! Slutligen - roligt att racen kan överraska!

Blir intressant på riktigt att se eventuella scenförändringar i Jerez om ett par veckor :) Nu Indycar. Its a dirty job...

Last edited:
Stigefelt har väl ingenting med MotoGP-teamet att göra utan sköter saker och ting i Moto2?

Som MM-fan så är det trist att han krascha ur, men vilket märkligt race och galet otippad topp 10-placering! Sjukt kul för alla Rookies förutom Mir men hur går det egentligen för Hafizh Syahrin?? Det är något oklart om jag ska gräma mig för att Rossi inte vann eller om man skall glädjas åt Rins vinst :fyllisar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman