MotoGP: Turkiet 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Då var det dags för årets tredje tävling.

Rossi gör sin 100:e raka tävling i största klassen, totalt tävling nummer 160 i GP sammanhang och han har vunnit hälften av dessa, dvs 80 st.

Nå, tror ni Rossi tar hem vinsten den här helgen också eller får vi se någon annan överst på pallen?

Kommer Suzuki få båda hojarna i mål?
(Enligt Denning så har Suzuki slitit dag och natt för att få ordning på maskineriet)

EDIT: Lägger in TV-tiderna från Eurosport.

LÖRDAG:
13:00 - MotoGP - Kval (LIVE)
14:15 - 250 - Kval (LIVE)

SÖNDAG:
09:45 - MotoGP - WUP
10:15 - Intro (LIVE)
10:45 - 125 - Race (LIVE)
12:00 - 250 - Race (LIVE)
13:30 - MotoGP - Race (LIVE)

Last edited:
sandstream skrev:
2112663 Då var det dags för årets tredje tävling.

Rossi gör sin 100:e raka tävling i största klassen, totalt tävling nummer 160 i GP sammanhang och han har vunnit hälften av dessa, dvs 80 st.

Nå, tror ni Rossi tar hem vinsten den här helgen också eller får vi se någon annan överst på pallen?

Kommer Suzuki få båda hojarna i mål?
(Enligt Denning så har Suzuki slitit dag och natt för att få ordning på maskineriet)

Rossi vinner! tror jag iaf

Tror på Melandri....

Fast rossi vinner väl.

Roligast vore om Capirex fick vinna dock!

/A

Rossi vinner. :banana (Nyteknik jag vet redan vad du tänker skriva men det skiter jag i)

Och vad händer på övriga pallplatser...ja...tror det är dags för Melandri att kliva på pallen som 2:a och Hayden kommer att ta sig i mål som 3:a.

Wild guessing pågår..!! :tungan

//M

Webspy skrev:
2112693 Tror på Melandri....
Han vann ju förra året men i år har han inte sett lika het ut.
En liten besvikelse så här långt men det kanske tar sig i helgen.

sandstream skrev:
2112701 Han vann ju förra året men i år har han inte sett lika het ut.
En liten besvikelse så här långt men det kanske tar sig i helgen.

Precis.

Han behöver verkligen visa upp sig och har allt att vinna och inget att förlora

sandstream skrev:
2112663 Då var det dags för årets tredje tävling.

Rossi har 54 segrar i 500 och MotoGP. Exakt lika många som Doohan. Han kommer alltså med största sannolikhet bli mer segerrik; men lär aldrig ta Doohans rekord i antal pole: 58 (Rossi har 30).

Banan i Turkiet är cool. Kollade på gårdagens race i helgen. Där finns en läskigt snabb höger som ger wobbel och körning på curbskanten och en mkt tvär vänster som Gibernau körde en snålt och vägvinnande spår in i; finns ingen möjlighet att kontra för den som kör mer brett och "tar höjd".

Jag hoppas såklart på Capirossi och Pedrosa. Suzuki kommer inte överraska någon även om de håller eftersom de har mediokra förare. Hög tid för Ellison att leva upp till hur han framställs i engelsk press.

På tal om det skriver han i denaste Performance Bikes att han tar lärdom av Edwards som också hade svårt att anpassa sig från Superbike till GP. Ellison skriver att man måste köra som med en 250.

Jag vill iaf se Sukkorna ta sig i mål, och Sushi Froggy på Kwaken får ta o klättra mot pallplats tycker jag.

Sen hade det alltid vatt roligt o se Gibbers prestera för en gång skull. Åtminstone i bollhavet om inte annat. Synd på Duccen dock..

il Doctore och Danny Peddo står på pallen. Kanske Capirex också. Colin E. slutar 9:e.

Nyteknik skrev:
2112716 Rossi har 54 segrar i 500 och MotoGP. Exakt lika många som Doohan. Han kommer alltså med största sannolikhet bli mer segerrik; men lär aldrig ta Doohans rekord i antal pole: 58 (Rossi har 30).
Rossi verkar ju ha en helt annan inställning till kvalen än Doohan hade så det är nog inget rekord han siktar på att slå.
Mest segrar är rekordet att ha!
Nyteknik skrev:
Banan i Turkiet är cool. Kollade på gårdagens race i helgen. Där finns en läskigt snabb höger som ger wobbel och körning på curbskanten...
Har för mig att jag läste någonstans att det är den snabbaste kurvan på hela säsongen.
Nyteknik skrev:
Suzuki kommer inte överraska någon även om de håller eftersom de har mediokra förare.
Det där skrev du ENBART för att reta mig, eller hur :D

sandstream skrev:
2112731 Rossi verkar ju ha en helt annan inställning till kvalen än Doohan hade så det är nog inget rekord han siktar på att slå.
Mest segrar är rekordet att ha!
Rossi har bara 1 st pole mer än Scwantz och 3 st fler än Spencer. Det gör honom lite udda.
sandstream skrev:
Har för mig att jag läste någonstans att det är den snabbaste kurvan på hela säsongen.
Jag tror nog att Philip Island har lika snabba kurvor. Och den efter rakan på Assen är inte att leka med (om den inte är ändrad). Men den turkiska är säkert en av de värre.
sandstream skrev:
Det där skrev du ENBART för att reta mig, eller hur :D
Det är ett faktum.

Froven skrev:
2112779 Du har alltså en tidsmaskin :va

Han kanske menade att han såg helgens race igår? Nej vänta, det blir ju inte bra det heller. :hihi

Nyteknik skrev:
2112716 Hög tid för Ellison att leva upp till hur han framställs i engelsk press.

På tal om det skriver han i denaste Performance Bikes att han tar lärdom av Edwards som också hade svårt att anpassa sig från Superbike till GP. Ellison skriver att man måste köra som med en 250.
Det där med brittisk press funderar jag också på. Är dom helt desperata över att inte ha mer än en britt i Moto GP? Känns så när man läser pb, "en hel nations hopp på sina axlar" avslutade dom visst med.

Jag hoppas på Capirossi och Sete, vill se Duccar där framme. :D
Nån som vet hur div. tester och annat gått för Ducce i Turkiet?

Maverick_ou812 skrev:
2112788 Det där med brittisk press funderar jag också på. Är dom helt desperata över att inte ha mer än en britt i Moto GP? Känns så när man läser pb, "en hel nations hopp på sina axlar" avslutade dom visst med.

Jag hoppas på Capirossi och Sete, vill se Duccar där framme. :D
Nån som vet hur div. tester och annat gått för Ducce i Turkiet?
Ja, det kan du skriva upp. Man var helt till sig i trasorna när 57-årige McWilliams gjorde ett inhopp i något av Kalle Anka-teamen på Brno 2005.

Nyteknik skrev:
Det är ett faktum.
Med tanke på att de inte har den bästa hojen direkt har jag svårt att få det till att de skulle vara mediokra med tanke på placeringarna.

Angående den snabba kurvan: "En av de snabbaste" stod det, jag som mindes fel.

sandstream skrev:
2112887 Med tanke på att de inte har den bästa hojen direkt har jag svårt att få det till att de skulle vara mediokra med tanke på placeringarna.
Vem vet egentligen vad Suzukin är kapabel till? Inte förrän vi får se en förare som tillhör toppen i MotoGP köra den kommer vi få veta.

Nyteknik skrev:
2112943 Vem vet egentligen vad Suzukin är kapabel till? Inte förrän vi får se en förare som tillhör toppen i MotoGP köra den kommer vi få veta.
Och tvärtom kommer vi inte att få veta hur bra tex Vermeulen är förrän han sitter på en Yamaha eller Honda i slutet av det här året.

sandstream skrev:
2113076 Och tvärtom kommer vi inte att få veta hur bra tex Vermeulen är förrän han sitter på en Yamaha eller Honda i slutet av det här året.
Hopkins har haft bra material i den YZR 500 han förfogade över hos WCM.

Vermeulen körde Honda i MotoGP förra året.

Ingen har visat samma takter som Stoner, Pedrosa eller Biaggi - pole/podium direkt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back