MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Vad gör dessa hål i Edwards ram ?
 

Bifogat

  • 4 hål scassie.jpg
    4 hål scassie.jpg
    125.2 KB · Visningar: 150
Suzukin är fortsatt minst snygg, alla racehojar är per definition snygga.
1.jpg


Hondan är cool men lite sne i balansen tycker jag.
2.jpg


Gillar råheten hos KR212V:en. Den är ingen sminkad prinsessa utan mer en rå sälle.
3.jpg


Tycker Yamahan är stilren men lite karaktärslös.
4.jpg


Duccen ser lite gammaldags ut och är snygg men inte sååååå snygg som Ducatisterna tycker.
5.jpg


Klart snyggaste hojen av dessa sex är Kawasakin. Liten, nätt och stilren med tydlig stil.
6.jpg
 
Suzukin är fortsatt minst snygg, alla racehojar är per definition snygga.

Hmmm.. Tycker KR'en ligger illa till också... Ser väldigt kantig och konstig ut... Men som sagt, alla racehojar är porriga... :tummenupp

Duccen ser lite rund och gullig ut, som en liten tjock farbror... :D

Hondan ser ut som ett litet Frankensteins monster, ser ut som man satt ihop två olika hojar till en.... En liten hoj till överdelen, och en lite större till underdelen... :D

Gillar fortfarande inte färgen på kawwan, men utseendet är :tummenupp
 

Bifogat

  • RCV.jpg
    RCV.jpg
    64.9 KB · Visningar: 75
Last edited:
2733124 Gustav dom e fina alla cyklar! Men hålen, hålen Gustav !! Varför burras det i Edwards ram ? Förväntar mig att du vet detta :rolleyes:



:D :D
Vilka hål tänker du på?

Hmmm.. Tycker KR'en ligger illa till också... Ser väldigt kantig och konstig ut... Men som sagt, alla racehojar är porriga... :tummenupp
Fast KR:en har en hembyggd råhet som Suzukin saknar. Den ser mest rörig och hopplockad ut medan KR:en är rakare och cleanare i linjerna även om de är kantiga och old school.
 
Last edited:
2733152 Upptill/ramen två halv stora runda hål!!
Antar att du menar det hål som sitter strax bakom handtaget och över Yamaha-loggan på kåpan?
Om man ser på hur M1:ans ram utvecklades mellan 04 och 05 så kom "hålet" till 05:an iom att man tog bort en tvägående balk nere vid dämparinförstningen. Antagligen har man det röret som sitter uppe på ramen för att få den styvhet man vill ha.
Se bilderna på 03, 04 och 05 ramarna.
 

Bifogat

  • M1-ram-03-till-05.jpg
    M1-ram-03-till-05.jpg
    47 KB · Visningar: 93
Om man ser på hur M1:ans ram utvecklades mellan 04 och 05 så kom "hålet" till 05:an iom att man tog bort en tvägående balk nere vid dämparinförstningen. Antagligen har man det röret som sitter uppe på ramen för att få den styvhet man vill ha.
Se bilderna på 03, 04 och 05 ramarna.

Japp Ok! Blev förvånad o tror inte jag sett det innan den där bilden..:tummenupp
 
Antar att du menar det hål som sitter strax bakom handtaget och över Yamaha-loggan på kåpan?
Om man ser på hur M1:ans ram utvecklades mellan 04 och 05 så kom "hålet" till 05:an iom att man tog bort en tvägående balk nere vid dämparinförstningen. Antagligen har man det röret som sitter uppe på ramen för att få den styvhet man vill ha.
Se bilderna på 03, 04 och 05 ramarna.

Ähh, det är ju hål för depåstödet, prezis som på tz'an :D :rolleyes:
 
Fast KR:en har en hembyggd råhet som Suzukin saknar. Den ser mest rörig och hopplockad ut...
Kan bara hålla med. Suzukin är verkligen inte vacker och påminner om spionbilderna man brukar se i Teknikens Värld där biltillverkarna försökt maskera sina nya modeller till oigenkännlighet.

Men jag kan fortfarande inte svälja RC212Vs cuts, ser ut som ett misslyckat Photoshop-projekt från en mustaschprydd tysk porrskådis med konstnärsambitioner.
 
2733889 Nakano är långt ifrån nöjd med sina Michelin:
http://www.eurosport.com/motorcycling/testing/2007/sport_sto1065073.shtml

Kanske inte så konstigt att Michelin laborerar med 16 tum fram för att hitta bättre grepp.
Samtidigt var Edwards och Rossi mycket nöjda med sina. Sedan var väl målet med 16" däcken att få bättre stabilitet i kurvorna och inte just mer grepp, om jag fattat rätt av det jag läst.
Det går ju lite i vågor det där med vilka däck som passar vilka hojar. 2005 kom Michelin med ett nytt bakdäck som passade Yamahan kanon medan Honda fick problem med det och 2006 var det nya framdäcket som ställde till problem för Yamaha medan Hondaförarnaa gillade det.
 
Det går ju lite i vågor det där med vilka däck som passar vilka hojar.
Ja, det kan inte vara helt lätt för Michelin att få alla teamen nöjda.
Så länge Yamaha och HRC är nöjda så är nog Michelin nöjda. Om sen Nakano "gnäller" är det en smäll de får ta.
 
Ja, det kan inte vara helt lätt för Michelin att få alla teamen nöjda.
Så länge Yamaha och HRC är nöjda så är nog Michelin nöjda. Om sen Nakano "gnäller" är det en smäll de får ta.

Shinya har det svårt..Att tidigare kämpat med tillförlitligheten motor/chassi har i vad det verkar som i Konica Honda mer gått över i däck strul, hur skoj som helst!! På Kawasaki var ju ett eller två chassi byten i sista sekunden inför kval/race vardagsmat! Just att alltid alltid jaga jaga grejjer som till slut "bara" blir halvbra o killen som alltid ler ! Det är beundransvärt :tummenupp
 
Back
Top